راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

سخنرانی مدیرعامل راهکارگستران در سومین رویداد بهارکارآفرینان استارتاپی

مقدمه

سومین رویداد بهارکارآفرینان استارتاپی تبریز با حضور جمعی از فعالان موفق در این حوزه، عصر پنجشنبه 26‌ام خرداد 1401 در تالار وحدت تبریز برگزار شد. در این رویداد، مدیرعامل شرکت راهکار گستران، مدیرعامل شرکت ویش ورک، مدیر عامل اسنپ، مدیرعامل شرکت ازکی دات کام، دبیر انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر ایران، مدیر ارشد بازاریابی شرکت«علی بابا»، مدیرعامل دیوار و موسس بهار کارآفرینان استارتاپی سخنرانی کردند.

مدیرعامل شرکت راهکار گستران؛ پرورش نیرو، حلقه گمشده اکوسیستم در ایران

امین حسینی، مدیر عامل شرکت راهکارگستران، با انتقاد از عدم توجه به تربیت نیروی انسانی خاطرنشان کردند: بی توجهی به نیروهای جدید، در سال‌های آینده شرکت‌ها را دچار مشکل خواهد کرد. ایشان همچنین به روند پایین آمدن سطح رزومه‌ها در طی سال‌های اخیر اشاره کردند. امین حسینی گفت: طبق آمار بررسی در جامعه، با وجود 4 میلیون نفر بیکار، شرکت‌ها با کمبود نیروی متخصص مواجه هستند و موضوع پرورش نیرو، حلقه گمشده در اکوسیستم ایران می‌باشد.

مدیرعامل شرکت راهکار گستران

مدیر عامل اسنپ؛ اسنپ چشم انداز جهانی و منطقه‌ای دارد

محمد خلج، مدیر عامل اسنپ، گفت: شرکت اسنپ چشم اندازی منطقه‌ای و حتی جهانی دارد. بنابراین ما تنها به فعالیت در ایران اکتفا نمی‌کنیم و در حال تلاش برای حضور در بازارهای جهانی هستیم. همچنین افزود: اپلیکیشن اسنپ در حال حاضر بزرگترین سوپراپ خاورمیانه و جزو رتبه‌های تک رقمی در جهان است. وی اظهار داشت: بالغ بر 53 میلیون کاربر در پلتفرم اسنپ حضور دارند که 25 درصد آنها در سال 1400 اضافه شده است. وی اشاره کرد: در سال 1400 رکوردهای زیادی در اسنپ ثبت شده است که از جمله آن می‌توان به بیش از 3 میلیون سفر در روز اشاره کرد.

ایشان همچنین با بیان مشکلاتی مانند تحریم، ویروس کرونا و مهاجرت از چالش‌های این حوزه خبر داد و گفت: ما این چالش‌ها را تبدیل به فرصت کردیم و با اینکه مشکلات مربوط به کرونا منجربه تعطیلی و وقفه در بخش‌های هتل‌داری، فروش بلیط و… شده بود، در سایر بخش‌ها از جمله خدمات پزشکی و سوپرمارکتی جبران کردیم. وی همچنین داشتن رویکرد و هدفی منسجم، ارزش قائل شدن به کاربران و ایجاد ارتباط با آنها را از سایر اصول موفقیت گروه اسنپ دانست.

مدیر عامل اسنپ

 

مدیرعامل شرکت ازکی دات کام؛ تمرکز روی یک فعالیت رمز موفقیت کسب و کار

ارس اناری، عضو هیئت مدیره شرکت ازکی دات کام، در ابتدای سخنرانی‌شان به شکست‌های پیاپی خود اشاره کرده و گفت: با توجه به تجربه‌ای که داشتم تاکید می‌کنم مهمترین مسئله در موفقیت تیم‌های استارتاپی تمرکز است. چرا که نمی‌توان با یک دست چند هندوانه گرفت!

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌ها باید یک پروژه را با تمرکز بالا انجام دهند با وجود اینکه جذب سرمایه سخت است. وی همچنین به مسئله مهاجرت نیروهای متخصص نیز اشاره کرده و گفت: مهاجرت افراد متخصص تیم‌ها را متلاشی کرده است. ارس اناری یکی دیگر از موفقیت‌های شرکت‌های استارتاپی در ایران را توجه به نگاه کشوری به فعالیت دانست و افزود: اگر می‌خواهید در ایران موفق شوید، تنها به شهر خود تمرکز نکنید. جمعیت 80 میلیونی کشور کجا و جمعیت 2 میلیونی یک شهر کجا؟!

مدیرعامل شرکت ازکی دات کام

مدیر ارشد بازاریابی شرکت«علی بابا» بازار قدیمی تبریز نمونه کامل بازاریابی با اصالت است

توحید علی اشرفی، مدیر ارشد بازاریابی علی بابا، گفت: بازاریابی موفق بازاریابی با اصالت است که در آن تمام توان بازاریاب به برقراری ارتباط با مشتری است و بازاریاب پیام‌های اصیل می‌دهد نه اینکه قولی بدهد و نتواند به آن عمل کند. وی اشاره کرد: زمانیکه فردی کسب و کاری شروع می‌کند، با سوالات متعددی از جمله: چگونه فروش خود را زیاد کنم؟ چطور مشتریان خود را افزایش دهم و مشتریان وفادار داشته باشم؟ مواجه است. وی در ادامه گفت: در این شرایط ایده‌های زیادی از جمله تبلیغات و برندسازی، اینفلوئنسر مارکتینگ، راه‌اندازی باشگاه مشتریان و ایجاد کمپین به افراد ارائه می‌شود در حالیکه اصل داستان بازاریابی است.

اشرفی در این مورد ادامه داد: بازاریابی با تکیه بر اصل “مدیریت ارتباطات سودآور مشتریان” در عین سازماندهی و هماهنگی، به ایجاد تعامل بین مشتری و بازاریاب و نیز سود به فایده می‌اندیشد. وی همچنین گفت: با توجه به تجربه چندین ساله در حوزه بازاریابی به این نتیجه رسیده‌ام که عامل اصلی در بازاریابی، ارتباط انسانی با مردم می‌باشد. حفظ ارتباط با مشتری منجر به تعاملی سودآور در بلند مدت خواهد شد.

مدیر ارشد بازاریابی شرکت«علی بابا» 

 

موسس بهار کارآفرینان استارتاپی؛ تردید در برگزاری چهارمین دوره این رویداد!

رامین اکبری، موسس بهار کارآفرینان استارتاپی، در سومین رویداد ملی بهار کارآفرینان استارتاپی در تبریز گفت: متاسفانه برخی از مشکلات و مسائل انرژی زیادی گرفته و انجام کارهای ساده را در تبریز سخت می‌کند. وی با بیان اینکه این رویداد برای نخستین بار از اواخر سال 1396 در تبریز استارت خورده است، گفت: برای برگزاری این دوره دوهزار و 800 ساعت زمان صرف شده است.

ایشان ضمن انتقاد از عدم همکاری برخی مسئولین استانی در برگزاری این رویداد گفت: علیرغم اینکه این رویداد در تبریز برگذار می‌شود، اسپانسرهای مالی از تهران هستند! متاسفانه هیچ‌یک از مدیران استانی حمایتی در این زمینه نکردند. رامین اکبری ادامه داد: مدیران ما بیشتر مایل به سخنرانی در مراسم‌اند اما من سعی کردم فضای این رویداد را از سخنرانی‌های کلیشه‌ای دور کنم تا سخنرانان حرفه‌ای بتوانند تجربیات خود را به شرکت‌های درحال توسعه انتقال دهند.

موسس بهار کارآفرینان استارتاپی

 

منبع: بهارکارآفرینان 

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید