راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

طراحی سیستم اختصاصی برای مدیریت رستوران ها

مقدمه

مسیر تبدیل شدن به یک رستوران دار موفق فراز و نشیب‌های خود را دارد. در حالی که نقاط عطف و موفقیت‌های زیادی را جشن خواهید گرفت، باید بر مشکلات مختلفی نیز غلبه کنید. در این جا رایج‌ترین مشکلات و راه حل‌ها برای مدیریت رستوران وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا آن ها را در ابتدای شروع کار خود حل کنید. از مشکلات آشپزخانه گرفته تا مسائل مربوط به بودجه. صاحبان رستوران‌ها با چه چیزی دست و پنجه نرم می‌کنند و چه کاری می‌توانند در مورد آن انجام دهند؟ امروز در این مقاله از راهکارگستران می‌خواهیم درمورد طراحی سیستم اختصاصی برای مدیریت رستوران‌ها و دلایل وجود یک سیستم برای رستوران‌ها صحبت کنیم.

در عصر همه ‌گیری امروز، بقای صنعت رستوران ‌داری به پیشرفت‌‌های دیجیتال آن بستگی دارد. اکثر غذا‌ها در حال حاضر مبتنی بر اپلیکیشن هستند. برای این که رستوران‌ها به صورت دیجیتالی رشد کنند، یک سیستم مدیریت قوی و یکپارچه ضروری است. قبل از این که به جزئیات یک سیستم مدیریت یکپارچه بپردازیم، اجازه دهید هر روز به چالش‌های صاحبان مشاغل رستوران نگاه کنیم.

رستوران‌ها با چالش‌های متعددی روبرو هستند که هر روز هنگام اداره یک کسب و کار با آن‌ها مواجه می‌شوند. از پیش بینی تقاضا گرفته تا مدیریت موجودی، مدیریت سفارش تا مدیریت مشتری، یک رستوران پایه‌های زیادی برای پوشش دارد. با افزایش تقاضا، چالش‌ها نیز افزایش می‌یابند. بهترین راه برای صاحبان رستوران برای آسان‌‌تر کردن گردش کارشان، راه‌ اندازی یک سیستم مدیریت سر تا سر است.

8 چالش کسب و کار رستوران ها

8 چالش کسب و کار رستوران ها

به غیر از چالش‌‌های مبتنی بر تقاضا و موجودی، رستوران داران باید فرآیند اولیه استخدام افراد مناسب با مهارت‌‌های مناسب را طی کنند. آن ها همچنین باید به کار و مدیریت زمان توجه کنند. اداره یک کسب و کار تبدیل به یک شغل تمام وقت و یک سبک زندگی می‌شود. رسیدگی به چالش‌های متعدد می‌تواند به سرعت طاقت فرسا شود. اجازه دهید به برخی از چالش‌‌های پیش روی صاحبان رستوران‌‌ها و نحوه مدیریت آن‌ ها به بهترین شکل ممکن نگاه کنیم:

  1. اتلاف موجودی و سهام

بزرگ‌ترین چالش برای صاحبان رستوران‌ها هدر رفتن بی رویه انبار است. مدیریت موجودی یک رستوران شامل چندین قطعه متحرک است. همیشه تغییرات دائمی در موجودی وجود دارد. مواد اولیه با توجه به هزینه‌های قابل توجهی که در کسب و کار رستوران ایجاد می‌کند، ماندگاری کوتاهی دارد. در این بین حتی کوچک‌ترین سوء مدیریت می‌تواند سوراخی در جیب صاحبش ایجاد کند.

هزینه‌های مواد اولیه مهم‌ترین هزینه یک رستوران است و مدیریت دقیق موجودی ممکن است دشوار باشد. بدون اطلاعات صحیح، مدیریت موجودی، مکان کالا، تاریخ انقضای مواد تشکیل دهنده، تاریخ دریافت و غیره به سختی قابل پیگیری است. این فقدان بینش منجر به فقدان برنامه ریزی مناسب، خرید‌های موقت و هدر رفتن هزینه زیاد در آشپزخانه می‌شود.

به دلیل روش‌‌های جمع ‌آوری دستی داده‌‌ها، اطلاعات نادرست، از دست دادن موجودی و بازشماری دستی، باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود که همگی هزینه و زمان زیادی را در پی خواهند داشت. از این رو، بسیاری از رستوران‌‌ها از نرم ‌افزار مدیریت موجودی استفاده می‌‌کنند که فرآیند موجودی را از انتها به انتها، از شمارش و انتقال تا صورتحساب و سفارش پوشش می‌‌دهد.

مدیریت یک موجودی دقیق برای یک نتیجه سالم ضروری است. ابزار‌های مبتنی بر موجودی، مانند مقادیر پیشنهادی خرید، سفارش هوشمند یا دریافت هوشمند، ردیابی هزینه مواد سازنده فروشنده، به حفظ حاشیه سود آیتم‌‌های منوی فردی کمک می‌‌کنند.

2. پیش بینی تقاضا

ثبت جزئی یا عدم ثبت دقیق سطوح تقاضا در زمان مناسب می‌تواند برای رستوران هزینه داشته باشد و بر درآمد آن تاثیر بگذارد. پیش‌ بینی دقیق تقاضای مواد خام و مواد اولیه می‌‌تواند هزینه‌‌های ورودی این مشاغل را کاهش دهد. سفارش بیش از حد، تقسیم بیش از حد و ضایعات مواد غذایی که در طول ایجاد و اجرای دستور غذا ردیابی نمی‌شوند، همگی باعث کاهش درآمد می‌شوند.

مثلا در طول روز‌های خاص، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی باید خود را برای افزایش تقاضای مصرف کنندگان آماده کنند. بسیاری از صاحبان رستوران‌ها نیاز به نرم‌ افزار یا یک برنامه را در این موقعیت‌ها احساس می‌‌کنند که بتواند چشم‌ اندازی را در مورد تقاضای فصلی و روند بازار به اشتراک بگذارد که مستلزم اطلاع‌ رسانی به موقع است.

صاحبان رستوران‌ها می‌توانند محبوب‌ترین اقلام و کم تقاضا‌ترین موارد را در همه منو‌ها نظارت و ردیابی کنند. برای محاسبه بهتر نیاز‌های خرید یک رستوران، صاحبان آن ها باید از یک فناوری استفاده کنند که داده‌های خرید را در ارتباط با فروش آن ردیابی و تجزیه و تحلیل می‌کند. با مجهز شدن به این بینش، رستوران داران می‌توانند نیاز‌های یک رستوران را با درصد خطای پایین به دقت پیش بینی کنند.

3. سرقت سهام

سرقت سهام یک واقعیت تلخ در تجارت رستوران است. دزدی کارکنان سالانه میلیارد‌ها ضرر برای صاحبان رستوران دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که شناسایی و پیشگیری از سرقت داخلی را در اولویت برنامه تجاری خود قرار دهید. بر اساس یک نظرسنجی توسط یک انجمن رستوران‌‌ها، سرقت داخلی کارکنان مسئول 75 درصد کمبود موجودی و حدود 4 درصد از فروش رستوران‌‌ها است.

مهم نیست که چقدر کارمندان خود را می‌شناسید، باید از شیوع سرقت کارکنان در رستوران‌ها آگاه باشید. داشتن ابزاری برای جلوگیری از سرقت گزینه بسیار مهمی است.

 

4. مدیریت سهام در چندین شعبه

بسیاری از رستوران‌ها دارای شعبه‌هایی در مکان‌های مختلف هستند یا می‌توانند چندین انبار داشته باشند. اغلب، این شاخه‌ها با یکدیگر هماهنگ نیستند. به عنوان مثال، ممکن است در یک شاخه شیر اضافی وجود داشته باشد در حالی که در شاخه دیگر کمبود داشته باشند. به دلیل عدم هماهنگی، یک شعبه برای خرید شیر هزینه می‌کند و شعبه دیگر آن را هدر می‌دهد. عدم ارتباط بین یکدیگر بر بودجه کلی رستوران‌ها تاثیر می‌گذارد.

مسلما مشکلاتی پیش می‌‌آیند و مسائل با سرعت تصاعدی حرکت می‌کنند مگر این که نرم ‌افزار مدیریت چند انباری قابل اعتمادی داشته باشید. یک راه آسان برای ماندن در بالای سطوح موجودی و حصول اطمینان از نگهداری چندین شعبه از محصولات کافی برای پاسخگویی به تقاضای رستوران طراحی یک سیستم اختصاصی برای مدیریت رستوران‌ها است.

موفقیت هر رستوران به توانایی آن در حفظ یک زنجیره تامین پایدار بستگی دارد. مدیریت تامین کننده فرآیندی است که اطمینان حاصل می‌کند که حداکثر ارزش پولی را که رستوران شما به تامین کنندگان محصول و مواد تشکیل دهنده خود می‌پردازد دریافت می‌کند.

رستوران‌ها با تامین کنندگان متعددی برای اقلام آشپزخانه، ظروف، وسایل مبلمان مانند رومیزی، دستمال سفره و بسیاری موارد دیگر سر و کار دارند. نظارت بر تامین کنندگان قابل اعتماد، بهترین قیمت و تحویل به موقع فرآیندی دشوار است. با استفاده از سیستم اختصاصی برای رستوران‌ها، مدیریت موجودی کالا‌های خود را پیگیری کنید.

5. محاسبه و تجزیه و تحلیل سودآوری یک ظرف غذا

قیمت گذاری یک ماده غذایی در منو یک مرحله بسیار مهم است. این یک روش آزمون و خطا پرهزینه است. بدون دانستن مقدار دقیق مواد مورد استفاده، محاسبه سودآوری آن دشوار است. پیش هزینه کردن منو به این معنی است که هزینه تولید هر آیتم در منو را در شرایط ایده آل تعیین می‌کنید. فرض بر این است که آشپز‌ها دستورالعمل‌ها را دنبال می‌کنند، قسمت‌ها به طور دقیق اندازه گیری می‌شوند و تمام قسمت‌ها فروخته می‌شوند. نتایج هزینه‌های بهینه است. در واقع، هزینه‌ها می‌تواند بالا‌تر باشد.

اقلام محبوب و سودآور مواردی هستند که می‌خواهید در منوی خود نگهداری کنید. بهتر است مشخصات اقلام را حفظ کنید. کیفیت محصول ارائه شده را تغییر ندهید. مورد را در یک مکان برجسته در منو قرار دهید. شما می‌خواهید این کالا را بفروشید، بنابراین مطمئن شوید که مشتریان آن را می‌بینند.

6. مدیریت کارکنان

استخدام افرادی با مهارت‌های مناسب برای کار ضروری است. همچنین برای شما حیاتی است که مهارت‌‌هایی را که به تجربه رضایت ‌بخش مشتری تبدیل می‌‌شوند، نادیده نگیرید. در صنعت رستوران، مدیریت کارکنان یک کار کاملا پیچیده است. کارکنان رستوران به صورت شیفتی کار می‌کنند.

در صورت نیاز، آن ها همچنین ملزم به اضافه کاری هستند. نیروی کار با ارزش‌ترین دارایی یک رستوران است که صاحبان مشاغل رستورانی باید از نیروی کار خود مراقبت کنند. کمبود نیروی کار باعث می ‌شود به جای اخراج کارکنان غیرقابل اعتماد، آن ها را نگه دارید یا دائما برای انجام حداقل تعداد نقش‌‌ها، مصاحبه‌‌ها را بیش از حد برنامه ریزی کنید.

بسیاری از صاحبان رستوران‌ها شروع به تمرکز بر حفظ و پیدا کردن و آموزش کارکنان در یک نیروی کار کمیاب می‌کنند. داشتن یک شیفت پرسنل نامنظم و نامناسب ممکن است منجر به استفاده کم از کارکنان شود. وقتی کارمندان بیش از حد کار می‌کنند، ممکن است تمام انرژی خود را نیز تخلیه کنند.

معمولا کارمندان به صورت چرخشی کار می‌کنند و اکثر آن ها یک روز تعطیل دارند. بنابراین، پیگیری دستی مرخصی، حضور و غیاب، ساعات کار و اضافه کاری آن ها مشکل ساز است. سوء مدیریت در نهایت عملکرد کلی آن ها را کاهش می‌دهد و خدمات رستوران را با مشکل مواجه می‌کند. شما می‌توانید از یک سیستم اختصاصی برای مدیریت کارمندان خود استفاده کنید.

 

7. مدیریت حقوق و دستمزد

همان طور که قبلا ذکر شد، کارمندان رستوران به صورت شیفتی کار می‌کنند. اکثر آن ها کارمند قراردادی هستند. در مناسبت‌‌های خاصی مانند جشنواره‌‌ها، تعطیلات آخر هفته، کمبود پرسنل، ممکن است مجبور شوند اضافه کار کنند. هنگام تنظیم کار به صورت دستی، خطا‌های زیادی در چنین شرایط پیچیده‌ای وجود دارد که ممکن است منجر به نارضایتی کارکنان شود.

استفاده از برنامه ‌ریزی و سیستم‌های اختصاصی برای مدیریت افراد، در دسترس بودن را برای کارکنان آسان می‌‌کند. با استفاده از سیستم‌های اختصاصی، کارمندان می‌توانند حقوق و دستمزد خود را مشاهده کنند، برای مرخصی درخواست دهند و مطالبات و هزینه‌های خود را به صورت آنلاین ثبت کنند. طراحی سیستم‌های اختصاصی اطمینان حاصل می‌کند که روی مدیریت کارکنان خود استرس نداشته باشید و به جای آن بر آموزش و حفظ آن ها تمرکز کنید.

8. حفظ مشتری

رستوران یک تجارت بسیار رقابتی است و حفظ مشتریان به تلاش زیادی نیاز دارد. برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان، باید در رویکرد خود پایدار باشید. ارائه یک تجربه خوب و آسان برای مشتری اولین قدم است. بعدی استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای حفظ ارتباط و وادار کردن آن ها به بازگشت به رستوران شما با مطلع کردن آن ها از غذا‌ها و منو‌های جدید است. مهم است که به یاد داشته باشید که مشتریان بازگشتی درآمد هنگفتی را برای کسب و کار شما به ارمغان می‌آورند.

بدون تمام اطلاعات حیاتی مشتریان خود، نمی‌توانید ارتباط منظمی با آن ها داشته باشید. استفاده از یک سیستم اختصاصی مدیریت یکپارچه می‌تواند به شما کمک کند از طریق ایمیل یا شماره تلفن با مشتریان خود در تماس باشید. همچنین می‌تواند به شما در مدیریت رزرو و زمان بندی مشتریانتان کمک کند.

سیستم های مدیریت یکپارچه، راه حل مشکلات رستوران

راه حل همه این مشکلات در کلمه دیجیتالی شدن نهفته است. دیجیتالی شدن واقعا می‌تواند رشد کسب و کار رستوران را تسریع کند. اتخاذ یک سیستم مدیریت رستوران یکپارچه برای دیجیتالی کردن کل فرآیند شما می‌تواند یک تغییر بازی در راه انجام تجارت شما باشد.

سیستم اختصاصی مدیریت یکپارچه رستوران چیست و چگونه کار می کند؟

با طراحی یک سیستم اختصاصی برای مدیریت رستوران، می‌توانید داده‌های خود را ساده کرده و روی آن ها متمرکز شوید. در این جا، سیستم‌های اختصاصی مدیریت اطلاعات مربوطه مانند فروش، نیروی کار و غیره را در اختیار مدیریت رستوران قرار می‌دهد، حتی می‌توان از این سیستم برای مدیریت موجودی، منو‌ها و سایر گزارش‌های عملیاتی و مالی استفاده می‌کند.

هدف این تیم پی بردن به الزامات صاحبان رستوران در زمینه نرم افزار مدیریت کسب و کار بود. مشاهدات ما به شرح زیر بود:

چگونه طراحی سیستم اختصاصی می تواند به رستوران شما کمک کند؟

طراحی سیستم‌های اختصاصی یک راه حل همه کاره است. این به کسب و کار‌ها اجازه می‌دهد تا عملیات و فرآیند‌های خود را به آرامی اجرا کنند. سیستم‌های اختصاصی به طور کلی می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا ایده‌های جدید و بیشتری را جذب، مشتریان را مدیریت و درآمد بیشتری ایجاد کنید.

سخن آخر

صاحبان مشاغل رستوران با چالش‌‌های عملیاتی متعددی روبرو هستند. برخی از آن ها اسراف و سرقت سهام و سوء مدیریت را تجربه می‌‌کنند. مدیریت کارمندان و مشتریان نیز یک چالش قابل توجه است. همه این نوع سوء مدیریت‌‌ها منجر به از دست دادن درآمد می‌‌شود. دیجیتالی شدن فرآیند پاسخ به مشکلات است، طراحی سیستم اختصاصی برای مدیریت رستوران می‌‌تواند کل عملیات را دیجیتالی کند.

رستوران‌‌ها با یک سیستم مدیریت رستوران یکپارچه می‌‌توانند از دست دادن درآمد خود را به حداقل برسانند و کارکنان خود را بهتر مدیریت کنند. این نرم افزار به بهبود خدمات مشتری کمک می‌‌کند‌‌و منجر به جذب مشتری، وفاداری و حفظ مشتری می‌‌شود. دقت در حسابداری و ردیابی لحظه‌‌ای موجودی به تصمیم گیری آگاهانه کمک می‌‌کند.

شرکت راهکار گستران با داشتن تجربه در طراحی نرم افزار تحت وب، اپلیکیشن‌‌های موبایل، طراحی سیستم‌‌های اختصاصی و.. می‌‌تواند به شما عزیزان رستوران دار در مدیریت کسب و کارتان کمک کند. می‌‌توانید از قسمت تماس با ما، جهت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید