راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

طراحی نرم افزار اختصاصی به سفارش مشتریان و صاحبان کسب و کارها

مقدمه

طراحی نرم افزار فرآیندی تخصصی می‌باشد که افراد متخصص طبق نیازهای یک شرکت یا سازمان تولید می‌شود. امروزه اغلب سازمان‌ها برای رفع نیازهای خود در مجموعه‌شان، اقدام به خرید نرم افزارهای آماده از شرکت های تولیدکننده نرم افزار می‌کنند. طراحی نرم افزار اختصاصی و سفارشی بسته به درخواست کارفرما انجام می‌شود و در حالت کلی می‌توان آنها را به ۲ دسته نرم افزارهای تحت وب و ویندوز تقسیم کرد. برای تولید اینگونه نرم افزارها نیاز به برنامه‌نویسی و کدنویسی اختصاصی است.

در این راستا شرکت راهکارگستران توانمندی توسعه نرم‌افزارهای های قدرتمند و اختصاصی سازمان‌ها را دارا می‌باشد. با توجه به اینکه راهکارهای ارائه شده مطابق با نیازهای یک سازمان توسعه می‌یابد، نیازمندی‌ها یک سازمان را بهتر از نرم‌افزار های موجود در بازار پاسخ می‌دهد. در ادامه این مقاله قصد داریم به صورت مفصل در مورد طراحی نرم افزار اختصاصی سخن بگوییم.

طراحی نرم افزار اختصاصی چیست؟

همانطور که گفته شد، نرم افزارهای اختصاصی جهت نیازهای اخصاصی یک مشتری طراحی می‌شود. اینگونه نرم‌افزارها طبیعتا ویژگی‌های بیشتری نسبت به نرم‌افزارهای آماده و از پیش طراحی شده دارند و فاقد بخش‌های مازاد و بلااستفاده‌اند. بنابراین هزینه نگهداری اینگونه نرم افزارها کم بوده و سرعت اجرای آنها نیز بالا می‌باشد. پشتیبانی در این نرم افزارها بدون مشکل بوده و در هر زمان امکان پذیرند.

طراحی نرم افزار اختصاصی چیست؟

تولید نرم افزار اختصاصی

به صورت کلی طراحی نرم افزار اختصاصی و توسعه آن شامل مراحل زیر است:

  • تحلیل و ارزیابی
  • پیاده سازی و اجرا
  • تست و ارزیابی نرم افزار
  • راه اندازی و نصب
  • پشتیبانی و آموزش

تحلیل و ارزیابی

یکی از مراحل مهم در توسعه و طراحی نرم افزار اختصاصی، فرآیند تحلیل آن می‌باشد. در این مرحله کارشناسان شرکت با برگزاری جلسات متعدد با کارفرما، فرایند توسعه محصول را بررسی میکنند تا به دید مشترکی درباره محصول برسند. خروجی این محصول تمامی نیازمندها و امکاناتی است که مشتری از آن انتظار دارد.

پیاده سازی و اجرا

پیاده سازی یک نرم افراز شامل بخش های مختلفی است. ابتدا تیم طراحی و رعایت اصول UX، و همچنین مطالعه امکاناتی که در مرحله قبلی گفته شد، پیاده سازی می‌شود. در صورت نیاز به طراحی اپلیکیشن موبایل نیز روال به همین شکل می‌باشد.

 

تست و ارزیابی نرم افزار

پس از تکمیل طراحی و کدنویسی نرم افزار، تیم توسعه دهنده تست کار را شروع می‌کنند تا با بررسی امکاناتی که در فاز تحلیل و طراحی انجام شده، برنامه را توسعه دهند. اگر در فرآیند طراحی و پیاده سازی نرم افزار ایراد و مشکلی وجود داشته باشد، در همین ابتدا رفع خواهد شد.

تولید نرم افزار اختصاصی - تست نرم افزار

راه اندازی و آموزش

پس از پایان تست نرم افزار، این نرم افزار را در محیط کاری کارفرما راه اندازی و نصب می‌کنند. پس از راه اندازی نرم افزار، آموزش های لازم برای سازمان ها برگزار می‌گردد. این آموزش ها به شکلی جذاب و اصولی به معرفی نرم افزار و عملکرد آن می‌پردازند. پس از استقرار و آموزش بحث پشتیبانی نیز مطرح می‌گردد. ممکن است محصول دارای خطاهایی باشد که در مواجه با محیط واقعی با آن رو به رو شوند که نسخه های جدید نیز برای مشتری فراهم خواهد شد.

طراحی نرم افزار اختصاصی چه مزایایی دارد؟

برای اینکه از مزایای نرم افزار اختصاصی پی ببرید، باید به نرم افزار های آماده در بازار توجه کنید. همانطور که در فوق نیز گفته شد، نرم افزار های آماده برای انجام فرآیندهای آماده طراحی شده‌اند. اگر شما در زمینه ای خاص فعالیت دارید، دیگر نمی‌توانید از این نوع نرم افزارها برای کسب و کارتان استفاده کنید. اینجاست که باید دست به دامن نرم افزار های اختصاصی شوید. توجه کنید که با استفاده از نرم افزار اختصاصی، می‌توانید بسیاری از کاغذبازی های اداری را حذف کنید و به بهبود مجموعه خود کمک کنید.

طراحی نرم افزار اختصاصی تحت وب

همانطور که در مقاله “نرم افزار تحت وب و مزایای آن” گفتیم، اینگونه نرم افزارها در بستر وب و اینترنت قابل دسترس اند و برای اجرا نیاز به سیستم خاصی ندارد. هزینه طراحی در اینگونه نرم افزار ها نیز کمتر از سایر نرم افزارها می‌باشد.

اینگونه نرم افزارها برای صاحبین کسب و کار های مختلف می‌تواند کارساز باشد. اگر به وب سایت های سازمانی سر زده باشید، متوجه خواهید شد که یکسری اطلاعات شما را دریافت، ارزیابی و طبقه بندی می‌کنند. به عنوان مثال اگر صاحب یک کارخانه باشید، حتما برایتان مهم است که نرم افزار اختصاصی و تحت وب و تنها برای کارمندان، داشته باشید.

این نوع نرم افزار ها علاوه بر تسریع در روند کاغذ بازی های اداری، باعث کاهش حجم نامه نگاری ها، سهولت در نگهداری داده ها و اطلاعات و همچنین مدیریت بهتر در روند کارها می‌شود. در طراحی نرم‌ افزار های اختصاصی تحت وب، داده ها و اطلاعات از امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و همچنین در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکل و ایراد، مدیران و توسعه دهندگان این ایراد را هر چه سریع‌تر مرتفع خواهند کرد.

سخن آخر

با طراحی نرم افزار می‌توانید به بهینه شدن فعالیت های مختلف خدماتی و تولیدی خود کمک کنید. برای طراحی نرم افزارهای تخصصی نیاز به استفاده از خدمات شرکتی معتبر در این زمینه می باشد. راهکار گستران یکی از با تجربه‌ترین شرکت ها در تبریز در زمینه خدمات نرم افزاری، نرم افزار تحت وب و اپلیکیشن های موبایل است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات نرم افزاری می‌توانید با شماره های شرکت از طریق منوی تماس با ما حاصل نمایید.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید