راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

فریم وورک React.js چیست؟

مقدمه

امروزه، فریم ‌ورک‌ها و کتابخانه‌های جلویی در حال تبدیل شدن به بخشی ضروری از پشته توسعه وب مدرن هستند. React.js یک کتابخانه front-end است که به تدریج به چارچوبی برای توسعه وب مدرن در جامعه جاوا اسکریپت تبدیل شده است. برای کسانی که به تازگی در توسعه وب هستند، یا سعی می‌کنند بفهمند این همه هیاهو در مورد چیست، بیایید به React نگاه کنیم، چگونه کار می‌کند و چه چیزی آن را از سایر چارچوب‌های جاوا اسکریپت متمایز می‌کند.

React.js چیست؟

چارچوب React.js یک چارچوب و کتابخانه منبع باز جاوا اسکریپت است که توسط فیس بوک توسعه یافته است. این برای ساخت رابط‌های کاربری تعاملی و برنامه‌های کاربردی وب به سرعت و کارآمد با کد بسیار کم‌تری نسبت به جاوا اسکریپت استفاده می‌شود.

در React، می‌توانید برنامه‌های خود را با ایجاد اجزای قابل استفاده مجدد توسعه دهید که می‌توانید آن ها را به عنوان بلوک‌های مستقل لگو در نظر بگیرید. این مولفه‌ها تکه‌های جداگانه یک رابط نهایی هستند که وقتی مونتاژ می‌شوند، کل رابط کاربری برنامه را تشکیل می‌دهند.

نقش اصلی React در یک برنامه کاربردی این است که با ارائه بهترین و کارآمدترین اجرای رندر، لایه نمای آن برنامه را درست مانند V در الگوی مدل – view – کنترلر (MVC) مدیریت کند. React.js به‌جای پرداختن به کل رابط کاربری به‌عنوان یک واحد، توسعه ‌دهندگان را تشویق می‌کند تا این رابط‌های کاربری پیچیده را به اجزای منفرد قابل استفاده مجدد که بلوک‌های ساختمان کل رابط کاربری را تشکیل می‌دهند، جدا کنند. در انجام این کار، چارچوب ReactJS سرعت و کارایی جاوا اسکریپت را با یک روش کارآمدتر برای دستکاری DOM ترکیب می‌کند تا صفحات وب را سریع‌تر ارائه کرده و برنامه‌های وب بسیار پویا و پاسخگو ایجاد کند.

تاریخچه  از فریم وورک React.js

در سال 2011، فیس بوک پایگاه کاربران گسترده‌ای داشت و با یک کار چالش برانگیز روبرو بود. می‌خواست با ایجاد یک رابط کاربری پویاتر و پاسخگوتر که سریع و کارآمدتر بود، تجربه کاربری غنی تری را به کاربران ارائه دهد.

جردن واک، یکی از مهندسان نرم افزار فیس بوک، React را برای انجام این کار ایجاد کرد. React با ارائه روشی سازمان یافته و ساختارمندتر برای ایجاد رابط‌های کاربری پویا و تعاملی با اجزای قابل استفاده مجدد، فرآیند توسعه را ساده کرد.

فید خبری فیسبوک ابتدا از آن استفاده کرد. با توجه به رویکرد انقلابی خود در دستکاری DOM و رابط‌های کاربری، React به طور چشمگیری رویکرد فیس بوک به توسعه وب را تغییر داد و پس از انتشار آن در جامعه منبع باز به سرعت در اکوسیستم جاوا اسکریپت محبوب شد.

 

فریم وورک React.js چه کاری انجام می دهد؟

 

فریم وورک React.js چه کاری انجام می دهد؟

به طور معمول، شما یک صفحه وب را با تایپ URL آن در مرورگر وب خود درخواست می‌کنید. سپس مرورگر شما درخواستی برای آن صفحه وب ارسال می‌کند که مرورگر شما آن را ارائه می‌کند. اگر روی پیوندی در آن صفحه وب کلیک کنید تا به صفحه دیگری در وب سایت بروید، یک درخواست جدید برای دریافت آن صفحه جدید به سرور ارسال می‌شود.

این الگوی بارگذاری رفت و برگشت بین مرورگر شما (کلاینت) و سرور برای هر صفحه یا منبع جدیدی که سعی می‌کنید در یک وب سایت به آن دسترسی پیدا کنید ادامه می‌یابد. این رویکرد معمولی برای بارگذاری وب سایت‌ها به خوبی کار می‌کند، اما یک وب سایت بسیار مبتنی بر داده را در نظر بگیرید. بارگذاری مجدد و عقب صفحه وب کامل اضافی خواهد بود و تجربه کاربری ضعیفی ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، هنگامی که داده‌ها در یک برنامه جاوا اسکریپت سنتی تغییر می‌کنند، برای منعکس کردن این تغییرات به دستکاری DOM نیاز دارد. باید شناسایی کنید که کدام داده‌ها تغییر کرده‌اند و DOM را به‌روزرسانی کنید تا آن تغییرات را منعکس کند، که منجر به بارگیری مجدد صفحه می‌شود.

React با اجازه دادن به شما در ساخت برنامه‌ای که به عنوان یک برنامه تک صفحه‌ای (SPA) شناخته می‌شود، رویکرد متفاوتی اتخاذ می‌کند. یک برنامه تک صفحه‌ای تنها یک سند HTML را در اولین درخواست بارگیری می‌کند. سپس، بخش، محتوا یا بدنه خاصی از صفحه وب را که نیاز به به روز رسانی با استفاده از جاوا اسکریپت دارد، به روز می‌کند.

این الگو به عنوان مسیریابی سمت سرویس گیرنده شناخته می‌شود زیرا مشتری مجبور نیست هر بار که کاربر درخواست جدیدی می‌دهد صفحه وب کامل را بارگیری مجدد کند تا صفحه جدیدی دریافت کند. در عوض، React درخواست را قطع می‌کند و فقط بخش‌هایی را که نیاز به تغییر دارند واکشی می‌کند و بدون نیاز به بارگذاری مجدد کامل صفحه، تغییر می‌دهد. این رویکرد منجر به عملکرد بهتر و تجربه کاربری پویاتر می‌شود.

React متکی به یک DOM مجازی است که یک کپی از DOM واقعی است. DOM مجازی React بلافاصله بارگیری مجدد می‌شود تا هر زمان که تغییری در وضعیت داده ایجاد شود، این تغییر جدید منعکس شود. پس از آن، React DOM مجازی را با DOM واقعی مقایسه می‌کند تا بفهمد دقیقا چه چیزی تغییر کرده است.

سپس React کم هزینه‌ترین راه را برای وصله DOM واقعی با آن به روز رسانی بدون رندر کردن DOM واقعی پیدا می‌کند. در نتیجه، کامپوننت‌ها و رابط‌های کاربری React خیلی سریع تغییرات را منعکس می‌کنند، زیرا لازم نیست هر بار که چیزی به‌روزرسانی می‌شود کل صفحه را بارگیری مجدد کنید.

 

بیشتر بخوانید: طراحی سیستم اختصاصی برای مدیریت رستوران ها

 

نحوه استفاده از فریم وورک React.js

برخلاف سایر فریم ورک‌ها مانند Angular، React قوانین سختگیرانه‌ای را برای قراردادهای کد یا سازماندهی فایل اعمال نمی‌کند. این بدان معناست که توسعه ‌دهندگان و تیم‌ها آزاد هستند تا کنوانسیون‌هایی را تنظیم کنند که مناسب‌ترین آن ها باشد و React را هر طور که صلاح می‌دانند پیاده‌سازی کنند. با React، به دلیل انعطاف پذیری، می‌توانید به مقدار لازم یا کم‌تر از آن استفاده کنید.

با استفاده از React، می‌توانید یک دکمه، چند قطعه از یک رابط یا کل رابط کاربری برای برنامه خود ایجاد کنید. می‌توانید به تدریج آن را با یک برنامه کاربردی موجود با مقداری تعامل پذیرفته و ادغام کنید یا بهتر از آن، بسته به نیاز خود، از آن برای ساختن برنامه‌های قدرتمند React از پایه استفاده کنید.

 سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با فریم وورک React.js آشنا کنیم. با مطالعه مطالب بالا می‌توانید اطلاعات کاملی درمورد این که فریم وورک React.js چه کاری انجام می‌دهد؟ و نحوه استفاده از فریم وورک React.js به دست آورید. جهت اطلاعات بیشتر در مورد فریم وورک React.js، با راهکارگستران همراه باشید.

 

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید