راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

مراحل طراحی سایت اختصاصی از صفر تا صد

مقدمه

اگر با سرچ طراحی سایت به این مقاله آمده‌اید، یا جزو افرادی هستید که به ضرورت سایت و طراحی سیات اختصاصی کاملا معتقدید و یا خود را از این ماجراها دور می‌دانید! جزو هر کدام از این افراد باشید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را که در خصوص مراحل طراحی سایت اختصاصی می‌باشد، تا انتها مطالعه کنید، چرا که در پایان این مقاله با دلایلی که شما را به طراحی سایت اختصاصی مجاب می‌کند، آشنا خواهید شد.

چرا طراحی سایت اختصاصی؟

اینکه بیاییم و از عصر تکنولوژی و دنیای ارتباطات صحبت کنیم، دیگر کلیشه‌ای و تکراری است! اکنون همه مردم تا حد زیادی به اینترنت و تکنولوژی وابسته شده‌اند و این غیرقابل انکار است. اهمیت اینترنت از دوران پاندمی کرونا مشخص‌تر و پر رنگ‌تر نیز شد. اما با این حال هنوز هم عده‌ای برای وارد شدن به این حوزه تعلل می‌کنند. در سال‌های اخیر مردم زیادی در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند و مردم زیادی در حال سرازیر شدن به سمت دنیای مجازی هستند. آمارها حاکی از آن است بسیاری از مردم برای رفع نیازهای روزمره خود از قبیل خرید، رفت و آمد و… ابتدا به اینترنت مراجعه می‌کنند.

اهمیت  و مزایای طراحی سایت چیست؟

بنابه دلایلی در کشور ما تغییرات و پیشرفت نسبت به سایر کشورها بسیار کند است. این درحالیست که کشورهای اروپایی سال‌هاست که در این حوزه فعالیت می‌کنند ولی در کشور ما چه در میان صاحبان مشاغل و چه مصرف کنندگان، این ارتباط هنوز جا افتاده نیست. با همه گیری کرونا، بسیاری از کسب و کارها به دلیل قرنطینه، لطمه خورده و رونق خود را از دست دادند. این بیماری باعث شد بستر اینترنت در کشور رشد کرده و مردم بیش از پیش خود را با اینترنت درگیر کنند.

همانطور که گفته شد، اینترنت این روزها افراد زیادی را به خود درگیر کرده است. طبق آخرین آمار امروزه بیش از 2 میلیارد صفحه وب در جهان وجود دارد که این عدد از سال 2017 به بعد پیشرفت بسیار زیادی داشته است. این به معنای اوج گیری فعالیت در این حوزه است.

  • کسب اعتبار: داشتن سایت اختصاصی، باعث باعث بالا رفتن اعتبار شما می‌شود و شما را به منبعی معتبر و قابل اعتماد تبدیل می‌کند.
  • نامحدود در ارتباطات: طراحی سایت اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد که در هر زمان و مکان، به صورت نامحدود خدمات خود را عرضه کنید.
  • جذب مشتری: با طراحی سایت اختصاصی شما می‌توانید نه تنها از شهر خودتان بلکه از کل کشور نیز مشتری جذب کنید و کسب و کار خودتان را معرفی کنید. به عبارتی دیگر داشتن وب سایت مانند یک تبلیغ ارزان است و ظاهری حرفه‌ای به کسب و کار شما می‌بخشد.

مراحل طراحی سایت اختصاصی

حال باید به اندازه کافی درباره وب سایت اختصاصی و تهیه آن قانع شده باشید و بخواهید که وبسایتی برای کسب و کار خود داشته باشید. همانطور که می‌دانید هر کاری اصول و شیوه خاص خود را دارد و طراحی سایت اختصاصی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از این رو در ادامه قصد داریم مراحل طراحی سایت اختصاصی را به شما توضیح دهیم.

مراحل طراحی سایت اختصاصی

شناخت نیاز

در مرحله اول باید بدانید که برای رفع کدام‌یک از نیازهای خود می‌خواهید سایت طراحی کنید. در این مرحله بازخورد گرفتن از مشتری و برگذاری جلسات حضوری ضروری است. شناخت نیاز برای انتخاب تکنولوژی مناسب در زمینه طراحی سایت با توجه به بودجه مشتری در این مرحله صورت می‌گیرد. در این فاز شما می‌توانید از مشاورین شرکت راهکارگستران نیز مشورت بگیرید. شرکت ما با توجه به نیازهای شما راهکار ارائه می‌کند.

جمع آوری اطلاعات و داده ها

در مرحله بعد شما باید با توجه به کسب و کار و بازار هدفی که دارید، اطلاعاتی در خصوص هدف خود را از طراحی سایت اختصاصی ارائه کنید. این اطلاعات شامل زمینه کسب و کار شما، پروژه های شما، مخاطبان هدف، سن مخاطبان و… می‌تواند باشد.

برنامه ریزی و ایجاد نقشه

پس از آنکه هدف مشخص شد، تصاویر، متون و سایر محتوایی که قرار است در سایت بارگذاری شود، طراحی اولیه از سایت، عناصر گرافیکی و… در این مرحله انجام می‌گیرد. سپس استراتژی‌های سئو سایت را تعیین و برای آن برنامه‌ریزی ‌می‌کنیم. این کار با استفاده از محتوایی مناسب و با کیفیت که به دیده شدن شما کمک شایانی می‌کند، صورت می‌گیرد.

طراحی و برنامه نویسی

یکی از مهمترین مراحل طراحی ظاهر کلی سایت است. در این مرحله قالب کلی سایت مانند Header و Footer، ساختار منو و سایر بخش‌ها طراحی می‌شوند. این طرح اولیه برای بررسی به مشتری نیز ارائه می‌گردد. اصلی‌ترین و مهمترین بخش طراحی سایت اختصاصی مرحله برنامه نویسی آن است. در این مرحله طرحی که در مرحله قبل زده شده است، به صورت کدهای برنامه نویسی، کدنویسی می‌شود.

راه اندازی و تست

این مرحله به خودی خود مرحله سختی است. طراح سایت باید در این مرحله مطمئن شود تا چیزی را جا نینداخته باشد. مثلا باید آن را در مرورگرها و دستگاه های مختلف تست کند تا از سازگاری (ریسپانسیو بودن) آن اطمینان حاصل کند. البته این تست می‌تواند شامل بخش‌های مختلف باشد. از جمله: تست فیلدهای و ورودی اطلاعات، تست قابلیت‌ها و امکانات سایت، بررسی دسترسی ها و…

جمع بندی

تبریک می‌گوییم! شما اکنون از اهمیت داشتن سایت اختصاصی آگاه هستید. اما باید برای آن نیز از همین الان اقدام کنید. شرکت راهکار گستران، در راستای توسعه تجارت الکترونیک در سطح شمالغرب کشور، خدمات خود را در قالب طراحی انواع وب سایت و فروشگاه اینترنتی، طراحی، راه‌اندازی و اجرای سیستم‌های مدیریت فروش، سیستم مدیریت پروژه و مشتریان و سایر خدمات مورد نیاز در این حوزه را با تضمین کیفیت خدمات دریافتی و تعهد در قبال اعتماد مشتری، ارائه می‌کند.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید