راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

رپورتاژ آگهی

مقدمه

رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از موثرترین و بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و برندسازی شناخته می شود. روش کار این نوع تبلیغات به این صورت است که به صورت غیر مستقیم بر روی مخاطب تاثیر می‌گذارند، موجب اعتماد مخاطبان شده و سبب می‌شوند مخاطب تا آخر، مشتاقانه پیگیر آگهی شود. جالب است بدانید بزرگترین و معروفترین برندهای دنیا نیز از این روش برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند.

در این نوع آگهی، قالب بندی متن آگهی به صورت گزارشی بی‌طرف از طریق رسانه‌های مختلف به مخاطب ارائه می‌شود. در واقع مخاطب آن را گزارشی بی‌طرفه می‌بیند یا می‌شنود و یا می‌خواند اما نمی‌داند که عده‌ای با هدف تقویت تاثیرگذاری ذهنی یک محصول و یا خدمت، این گزارش را فراهم کرده‌اند.

تعریف رپورتاژ آگهی (Advertorial)

 

“به طور کلی می‌توان چنین گفت که رپورتاژ آگهی خبری تبلیغاتی است که در راستای تبلیغ محصول یا خدمات ساخته شده و در رسانه‌های پر بازدیدکننده منتشر می‌شود.”

نکاتی که باید در نوشتن یا ارائه‌ی رپورتاژ آگهی مورد توجه قرار گیرند:

  • ارزش آفرینی: محتوای رپورتاژ آگهی باید ارزشمند بوده و نیاز مخاطب را رفع کند. چرا که رفع نیاز مخاطب با فروش محصول رابطه‌ی مستقیمی داشته و با پاسخگوئی به این نیاز، مشتری جذب خواهد شد.

این نوع تبلیغ اینترنتی بر خلاف سایر روش‌های تبلیغاتی اغراق آمیز نبوده و سعی بر این دارد با محتوایی کامل، آموزنده و قانع کننده، کاربر را به سمت محصول یا برند مورد نظر جذب کند، دانش کاربران را در این زمینه افزایش دهد و اطلاعات کاملی در اختیارشان قرار دهد.

هنگام تهیه‌ی رپورتاژ آگهی شما باید مهارت این را داشته باشید که کاربر را به کلیک کردن روی لینک‌ها ترغیب کنید، شما می‌توانید از کاربران مشتریان وفاداری بسازید و به کسب و کارتان رونق دهید.

 

  • فرمت نوشتاری سایت، لحاظ گردد: رپورتاژ آگهی شما باید طبق سایتی که آن را منتشر خواهد کرد فرمت شده و فرمت نوشتاری سایت را رعایت و حفظ کند تا به این طریق، اعتماد مخاطب را حفظ کرده و پایدار بماند.
  • استراتژی مناسب و شفافی داشته باشید: با استفاده از تکنیکی موثر، بین برند خود و محتوای تولیدی ارتباط برقرار کنید. با معرفی درست در مورد کسب و کارتان، شاید بتوانید لید دریافت کنید چرا که لید نقطه‌ی پرش شما خواهد بود. بدین صورت که در این نقطه با مخاطبان (مشتریان آینده) وارد تعامل شده و مشتری را شکار خواهید کرد.

به طور کلی هر چقدر هدف شما شفاف‌تر باشد، رپورتاژ آگهی شما با تمرکز بیشتر و عملکرد موثرتری ارائه خواهد شد. البته باز هم به این مساله توجه کنید که رپورتاژ آگهی می‌تواند به صورت‌های مختلفی ارائه شود، به طور مثال به صورت یک راهنما، یک ویدئو، مقالات چاپی و تدوین شده و ….

زمانی که یک رپورتاژ آگهی موفق ارائه می‌شود، مثل این است که داستانی نقل شده و کاربران پیگیر روند داستان خواهند بود.

 

رپورتاژ آگهی و ارتقاء رتبه‌ی سایت در گوگل       

 

  • بک لینک سه یا پنج کلمه‌ی کلیدی از محتوای رپورتاژ به سایت شما: گر صاحب سایتی هستید و کسب و کاری دارید حتماً می‌دانید که هر چه رتبه‌ی سایت شما در گوگل بالاتر رود، برای کسب و کارتان بهتر خواهد بود. یکی از روش‌هایی که الگوریتم گوگل را مجبور به بالا بردن رتبه‌ی سایت شما می‌کند، بک لینک است.

هر چه بیشتر از سایت‌های پر بازدید معتبر، بک لینک دریافت کنید، رتبه‌ی شما در گوگل بالا رفته و برای بهبود سئو بسیار موثر خواهد بود، زیرا سایت‌های پر بازدید اعتبار دامنه‌ی بالایی داشته و بک لینک‌های این وب ‌سایت‌ها موتورهای جستجو را برای انتخاب شما بین سایت‌های رتبه برتر، ترغیب خواهد کرد.

 

  • انتشار و آرشیو رپورتاژ آگهی‌ها در خبرگزاری‌های معتبر که اتوریتی و رنک بالایی در گوگل دارند: رپورتاژ آگهی در سایت منتشر کننده باقی مانده و باعث بهبود سئوی سایت شما می‌شود. البته باید دقت کنید که رپورتاژ و لینک سایتتان در سایت‌های معتبر منتشر شود. زیرا این سایت‌ها بازدید بالایی داشته و به علت ترافیک زیادی که دارند، تعداد بیشتری از کاربران رپورتاژ آگهی شما را دیده و در انتها بر روی لینک‌های شما کلیک خواهند کرد.

 

 رپورتاژ آگهی موفق

 

اما باید توجه داشت که برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ آگهی نکاتی را نباید فراموش کرد. از جمله مواردی که می‌تواند به یک رپورتاژ آگهی موفق کمک کند شامل موارد زیر می‌باشند:

  • تیم متخصص که شامل خبرنگار حرفه‌ای، متخصص سئو، مشاور بازاریابی و برندینگ است، این آگهی را ارائه دهند.
  • رپورتاژ آگهی‌ها در خبرگزاری‌های معتبر و وب ‌سایت‌های خبری با بازدیدکننده‌ی زیاد منتشر شوند.
  • محتوا به شکلی تنظیم و ارائه شود که مخاطبان آن رسانه را هدف قرار دهند، به عبارتی دیگر مخاطبان شناسایی شده و محتوای رپورتاژ آگهی تنظیم شود.

در صورتی که هر کدام از نکات ذکر شده مورد توجه قرار نگیرند، رپورتاژ آگهی شما هیچ سودی برایتان نخواهد داشت و تبلیغاتتان بی‌اثر خواهند بود.

ضمانت بازگشت وجه

ریسک همکاری را برای شما صفـــر% میکنیم!اگر تا 7 روز کاری از خدمات دریافتی ناراضی بودید مبالغ پرداختی را با 😊 عودت می دهیم!

پشتیبانی رایگان

پشتیبانی از 6 تا 12 ماه بصورت "رایـگان" بسته به نوع خدمات دریافتی، از 6 تا 12 ماه کـاملا رایگان پشتیبان شما خواهیم بود

ارائه خدمات بر اساس نیاز شما

نیازسنجی یعنی اولین قدم!افتخار ماست که قبل از ارائه هر خدمتی، نیازهای شما را واقعا بررسی میکنیم

مشاوره رایگان

آموزش رایگان برای بهره وری بالاتردریافت مشاوره و آموزش اصولی در راستای استفاده از خدمات، حق هر کارفرماییست، حق شما را ضایع نمیکنیم!!!

ارائه خدمات در اسرع وقت

وقت شما ارزشمندترین دارایی شماستقدردان وقت ارزشمندی که در اختیار ما قرار می دهید هستیم و در اسرع وقت به تعهدات خود عمل میکنیم

خدمات پشتیبانی 7/24

7 روز هفته 24 ساعت شبانه روزخیالتون راحت، چون ما روزهای تعطیل و حتی خارج از ساعات اداری پشتیبان شما هستیم!

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید