راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

طراحی لوگو و هویت بصری برند

مقدمه

لازمه‌ی شروع هر تجارت در ابتدای کار و حتی برای ادامه‌ی راه، طراحی لوگو و هویت بصری برند می‌باشد. همانطور که برای شناخت یک انسان و بخاطر آوردن وی، فقط دانستن اسم او کافی نبوده و باید حداقل اجزای صورت، قد و حتی برخی از ویژگی‌های اخلاقی وی را نیز در خاطر داشته باشیم، هویت بصری برند نیز مانند این است چرا که ما برای به یاد داشتن برند تجاری هرکسب و کاری باید تمام ویژگی‌های آن برند را بدانیم. در حالت کلی هویت بصری برند مانند چاشنی غذا باعث می‌شود که برند در یاد و خاطر مخاطبان خود نفوذ کرده و باعث رشد و پیشرفت آن کسب و کار شود.

هویت بصری (vesual brand identity) چیست؟

هویت در لغت به معنی شخصیت و ذات هر چیز بوده و هویت بصری نیز در معنای حقیقی اجزای ظاهری می‌باشد. به طور مثال وقتی به برندهای معروفی مانند اپل، کوکاکولا، و یا در ایران اسنپ، ایران خودرو و … فکر می‌کنید آن‌چه در ذهن تداعی می‌شود لوگو، رنگ سازمانی، شعار، محصول و یا هر خدمتی که ارائه می‌دهند است و فقط محصول و یا لوگو به تنهایی نمی‌تواند موجب هک شدن نام برند در ذهن ما باشد. پس هویت بصری به مجموعه‌ی کارهایی که برای یک کسب و کار انجام می‌دهیم تا در ذهن مخاطبان حک شود، گفته می‌شود.

لوگو

اجزای هویت بصری برند

  • آرم تجاری و یا لوگو
  • وبسایت
  • طراحی ایمیل
  • تایپو گرافی
  • شبکه‌های اجتماعی
  • شعار و تگ لاین
  • رنگ سازمانی برند
  • پترن و بافت برند
  • و …

برای داشتن هویت بصری عالی، برای رشد و پیشرفت در هر کسب و کار باید سعی کنیم که تمامی اجزای هویت بصری را رعایت کرده و با طراحی فوق العاده آن‌ها برند تجاری خود را در ذهن مخاطبان حک کنیم. در اینجا به بررسی چند نمونه از اجزای هویت بصری برند می‌پردازیم.

برند تجاری

بسیاری از افراد برند را با لوگو یکی می‌دانند ولی در اصل اینگونه نیست. برند چیزی نیست که بتوان آن را به دست طراح سپرد تا طراحی کند، برند به مرور زمان و با توقع مشتری از محصول و خدمات شکل می‌گیرد. هر برندی شامل لوگو و یا ارم تجاری مخصوص می‌باشد که موجب تمییز هر شرکت از دیگر کسب و کارها می‌باشد. برند، خاص و بی نظیر بودن یک محصول و یا خدمت را به مردم می‌رساند.

لوگو یا آرم تجاری

در حقیقت لوگو پایه‌ی اصلی هویت بصری برند می‌باشد. برای راه اندازی هر کسب و کار باید در ابتدا لوگویی طراحی شود که در آن از اسم برند، رنگ سازمانی و فونت مناسب و … به درستی استفاده شود. در حالت کلی لوگو مانند پرچم هر کشور نشانگر و نماینده‌ی کسب و کار است. لوگو باید به گونه‌ای طراحی شود که مخاطب با دیدن آن به یاد تجارت، محصولات و خدمات شما بیفتد.

رنگ سازمانی برند

رنگ سازمانی یکی دیگر از پایه‌های اصلی هویت بصری برند می‌باشد. هر سازمانی برای طراحی لوگو، دیزاین سایت، شبکه‌های مجازی و … نیاز به رنگی واحد دارد که این پالت رنگی باید متناسب با محصول و یا خدمتی که ارائه می‌دهد باشد. در روانشناسی رنگ‌ها، هر رنگ معنی و مفهومی دارد که به صاحبان هر تجارت کمک می‌کند تا رنگ سازمانی مناسبی را انتخاب کنند.

لوگو

تایپوگرافی

تایپوگرافی و یا فونت نوشتاری نیز در هویت بصری برند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فونت نوشتاری در طراحی لوگو و داخل سایت کاربرد داشته و وقتی در طراحی لوگو از کلمات استفاده می‌شود، فونت تاثیر بسزایی در جذابیت لوگو دارد. برند کوکاکولا را در نظر بگیرید این برند در طراحی لوگوی خود از ادغام رنگ، فونت و شکل مناسب استفاده کرده و تبدیل به یک برند معروف در کل دنیا شده‌است.

وبسایت

بسیاری از برندهای معروف در دنیا مثل دیجی کالا در ایران، کار خود را از سایت و فروش آنلاین شروع کرده‌اند و الان می‌توان گفت در صدر فروشگاه‌های آنلاین قرار دارند. برای شروع یک تجارت بزرگ نیاری نیست که حتماً از یک مکان و یا شرکت بزرگ شروع کنید. داشتن یه وبسایت خوب با رعایت بعضی موارد می‌تواند باعث رشد سریع کار شما شود. هر کاری را که می‌خواهید شروع کنید مخاطب و مشتری شما دوست دارد نمونه‌ی محصول یا خدمات شما را مشاهده کند، برای این کار داشتن یک وبسایت خوب که تمام نکات هویت بصری برند را نیز در آن رعایت کنید به شما کمک خواهد کرد.

شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، تلگرام و … به بهتر دیده‌شدن و معرفی برند شما کمک زیادی می‌کند. سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی از برند و پالت‌های رنگی مخصوص برند خود استفاده کنید تا لوگو و برند شما در ذهن مخاطبان حک شود.

ضمانت بازگشت وجه

ریسک همکاری را برای شما صفـــر% میکنیم!اگر تا 7 روز کاری از خدمات دریافتی ناراضی بودید مبالغ پرداختی را با 😊 عودت می دهیم!

پشتیبانی رایگان

پشتیبانی از 6 تا 12 ماه بصورت "رایـگان" بسته به نوع خدمات دریافتی، از 6 تا 12 ماه کـاملا رایگان پشتیبان شما خواهیم بود

ارائه خدمات بر اساس نیاز شما

نیازسنجی یعنی اولین قدم!افتخار ماست که قبل از ارائه هر خدمتی، نیازهای شما را واقعا بررسی میکنیم

مشاوره رایگان

آموزش رایگان برای بهره وری بالاتردریافت مشاوره و آموزش اصولی در راستای استفاده از خدمات، حق هر کارفرماییست، حق شما را ضایع نمیکنیم!!!

ارائه خدمات در اسرع وقت

وقت شما ارزشمندترین دارایی شماستقدردان وقت ارزشمندی که در اختیار ما قرار می دهید هستیم و در اسرع وقت به تعهدات خود عمل میکنیم

خدمات پشتیبانی 7/24

7 روز هفته 24 ساعت شبانه روزخیالتون راحت، چون ما روزهای تعطیل و حتی خارج از ساعات اداری پشتیبان شما هستیم!

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید