منتشر شده در
23 نوامبر 2016
بازاریابی اینترنتی چرا و چگونه؟
بازاریابی اینترنتی
دربیان ساده بازاریابی اینترنتی به فرایند جذب وحفظ مشتری از طریق بسترهای اینترنتی گفته میشود که شامل فعالیت هایی است که در وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و سایر بسترهای اینترنتی انجام میدهیم .در این نوع بازاریابی باید اهداف را مشخص ک ...

بازاریابی اینترنتی
دربیان ساده بازاریابی اینترنتی به فرایند جذب وحفظ مشتری از طریق بسترهای اینترنتی گفته میشود که شامل فعالیت هایی است که در وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و سایر بسترهای اینترنتی انجام میدهیم .در این نوع بازاریابی باید اهداف را مشخص کرد و وب سایتی مناسب از لحاظ طراحی وبرنامه نویسی مطابق با اهدافمان تهیه کرد.
برخی از مزایای بازاریابی اینترنتی
تبلیغات کم هزینه :
- تبلیغات آنلاین باعث کاهش چشم گیر مصرف کاغذ و هزینه های مربوط به آن میشود ، مثلا : هزینه های تراکت ، بروشور ، کارت ویزیت ها ، آگهی نامه ها و …. که در لیست هزینه های تبلیغات شما حذف میشود .این نوع خدمات و تبلیغات قیمت خیلی پایین تری نسبت به دیگر رسانه ها دارند مثلا رسانه صدا و سیما ، رسانه های محیطی ، بیلبورد ها و … هزینه های بسیاری در بردارند که در این میان بازاریابی و تبلیغات اینترنتی فرصت خوبی برای تبلیغات می باشد .
وجود مشتری نامحدود :
- در روش های بازاریابی آنلاین و تبلیغات ، مشتری شما محدود به ناحیه خاصی نیست و مجموعه شما در هر مکان و موقعیتی که باشد مشتریان و مخاطبان آن محدود به همان مکان نیستند. از همه جای کره زمین میتوانید بصورت هدفمند مخاطب جذب کنید
تبلیغات قابل ویرایش :
- برای کسب و کارشما تا به حال پیش آمده که در تبلیغات دچار اشتباه شده اید یا دچار تغییرات اجباری ولی در تبلیغات آنلاین نیازی نیست هزینه های برشور و کاتالوگ را مجدد پرداخت کنید این قابلیت ویرایش برای شما بدون هزینه قابل اجراست .
محدود نبودن به زمان :
- بازاریابی اینترنتی محدود به زمان نیست بلکه مشتری شما در هر ساعت شبانه روز میتواند خرید خود را انجام دهد.
بازگشت سرمایه :
- بازگشت سرمایه شما در مدت زمان کوتاه امکان پذیر است.چون هم هزینه ی راه اندازی کمتری نسبت به کسب و کار فیزیکی و هم درآمدها سهل الوصول است.
برخی از محدودیت های بازاریابی اینترنتی
- بازاریابی اینترنتی هم برای مشتریان و هم برای خریداران مشکلاتی دارد.
- پایین بودن سرعت اینترنت برای برخی از کاربران.
- امکان لمس کردن ،بوییدن ، چشیدن را به کاربران قبل از خرید نمیدهد و این باعث اعتماد نداشتن برخی از کاربران میشود.
- آشنا نبودن برخی از کاربران از اینترنت و طرز استفاده از آن.
- امکان هک شدن اطلاعات محرمانه کاربران.
انواع روش های بازاریابی اینترنتی
- بازاریابی با موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)
- بازاریابی با شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
- بازاریابی محتوا (Content Marketing)
- ویدیو مارکاتینگ (Video Marketing)
- ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)
- تبلیغات پولی (Paid advertising)
- اپ های موبایل (Mobile apps)
- انجمن های اینترنتی (Online Forum)
در مقالات بعدی درباره انواع روش های بازاریابی اینترنتی مطالبی بیشتری ارائه خواهد شد.