راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

طراحی اپلیکشین موبایل

مقدمه

با پیشرفت تکنولوژی تلفن همراه عضو جدانشدنی زندگی بشر امروز شده و توانسته با تسهیل اموری که روزمره با آن‌ها درگیر هستیم در زمان، انرژی و هزینه‌های ما صرفه جوی کند. استفاده از برنامه‌های موبایل به دلیل راحتی دسترسی بسیار ضروری به نظر می‌رسد. از طرفی در بازار رقابتی امروز هر کسب و کاری که بخواهد مطابق نیاز روز حرکت کند و مشتریان خود را حفظ کند نیازمند طراحی سایت و یا اپلیکیشن موبایلی مختص کسب و کار خود خواهد بود تا در بازار دیجیتال حرفی برای گفتن داشته باشد.

از سال‌ها قبل که اپلیکیشن موبایل در مبحث  IT جایگاهی برای خود پیدا کرد و توانست روز به روز ارزش خود را افزایش دهد، بسیار مورد توجه قرار گرفت و با توجه به مزیت‌هایی که این اپلیکیشن‌ها از آن برخوردارند پا به پای وب‌سایت‌ها تا به امروز پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند.

اپلیکیشن‌های موبایل که با طراحی‎‌های گرافیکی مخصوص در ابعاد کوچک‌ شده‌ی سایت‌ها مشاهده می‌شوند، گاه بدون نیاز به اینترنت نیز میتوانند نیاز کاربران خود را رفع ‌کنند. پس نباید از این فرصت ایده آل برای طراحی هر چه بهتر این اپلیکیشن‌ها غافل ماند.

 انواع اپلیکیشن‌های موبایل

اپلیکیشن‌ها شبیه نرم‌افزارهای کامپیوتری بوده و در طراحی آن‌ها از زبان‌های برنامه نویسی مختلف و فریم ورک‌ها استفاده می‌شود. در حالت کلی تقسیم بندی اپلیکیشن‌ها بر اساس نوع طراحی آن‌ها انجام می‌گیرد و به انواع مختلف تقسیم بندی می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  • اپلیکیشن‌های محلی
  • اپلیکیشن‌های  HTML5 / وب اپلیکیشن
  • اپلیکیشن‌های ترکیبی

اپلیکیشن‌های محلی

این اپلیکیشن‌ها برای IOS و یا اندروید با استفاده از ابزارهایی که نرم‌افزار را توسعه می‌دهد و یا زبان‌های برنامه نویسی مختص هر کدام از سیستم عامل‌ها، طراحی می‌شوند. برای سیستم عامل IOS از Xcode و Objective-c و برای اندروید از جاوا و Eclipse استفاده می‌شود.

اپلیکیشن‌های  HTML5

این اپلیکیشن‌ها با ایجاد تغییرات کوچک به پلتفرم‌های دیگر منتقل شده و بر اساس تکنولوژی‌هایی که برای وب شناخته شده هستند همچون HTML5، جاوا اسکریپت و CSS می‌باشند.

اپلیکیشن‌های ترکیبی

این اپلیکیشن‌ها ترکیب دو اپلیکیشن محلی و HTML5 می‌باشند. در واقع یک اپلیکیشن محلی که امکان اضافه کردن اپلیکیشن HTML5 به آن وجود دارد.

اما برای اینکه بدانید کدام نوع اپلیکیشن را برای کسب و کارتان طراحی کنید در ابتدا باید هدف کلی خود را مشخص کرده و بعد بهترین نوع اپلیکیشن را انتخاب کنید.

نکاتی که باید در طراحی اپلیکیشن موبایل در نظر بگیرید

اهداف خود را تعیین کنید

باید بدانید که موفقیت اپلیکیشن چه معنایی برای کسب و کار شما دارد؟ آیا تعداد دانلودهای اپلیکیشن برایتان موفقیت محسوب می‌شود؟ آیا پول پرداختی، موفقیت شماست؟ یا اینکه تعداد کاربرانی که از اپلیکیشن استفاده می‌کنند برایتان مهم است؟

شما قبل از طراحی و اقدام برای پیاده سازی اپلکیشن مخصوص کسب و کارتان بهتر است اهداف خود را بشناسید تا متناسب با نیازتان بهترین طراحی را داشته باشید.

بودجه‌ی خود را بسنجید

هزینه‌ی طراحی اپلکیشن مخصوص کسب و کارتان بسته به نوع و کارایی آن‌ می‌تواند متفاوت باشد. پس قبل از طراحی بودجه‌ی خود را بسنجید و استراتژی طراحی اپلکیشن خود را نسبت به اهداف نیاز و میزان بودجه‌ی خود طراحی کنید.

بازار هدف خود را مشخص کنید.

مشخص کنید بازار کسب و کاری شما در چه زمینه‌ای فعال است و یا می‌خواهید به چه اهدافی دست یابید تا بتوانید دقیقا اهداف خود را مشخص کرده و مطابق با بازار هدف خود به طراحی اپلکیشن مختص خود اقدام کنید.

ویژگی‌های اپلیکیشن خوب را بشناسید

بهتر است اپلکیشن‌های معروف و موفق مختص حوزه‌ی کاری خود را بررسی کنید تا ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها را بشناسید، ویژگی‌های یک برنامه‌ی خوب را بدانید، نقاط قوت و ضعف آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید بهترین طراحی با کمترین نقص را داشته باشید. از لحاظ گرافیکی نیز جذابیت و زیبایی یک اپلیکیشن بسیار مهم است، باید سعی کنید اپلیکیشنی جذاب داشته باشید تا کاربر تشویق به استفاده از آن شود.

مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل

هدف : مشخص کردن هدف و اینکه اپلیکیشن شما چه مشکلاتی را حل خواهد کرد و چه مزایایی برای کسب و کارتان خواهد داشت بسیار مهم است. بهتر است قبل از اینکه سراغ تکنولوژی برویم، اهداف و برنامه‌ی ذهنی خود را به صورت دقیق با رعایت تمام جوانب روی کاغذ ترسیم کنیم. بدون داشتن هدفی مشخص، کسب و کار شما حتی با وجود بهترین و زیباترین سایت یا اپلیکیشن شکست خواهد خورد.

طراحی ایده: قبل از رفتن به سراغ تکنولوژی، طرح‌های و ایده‌های خود را روی کاغذ ترسیم کنید و مطمئن شوید که ایده‌تان را به خوبی طراحی کرده‌اید.

تحقیق و جستجو: کاملا تحقیق و جستجو کنید که ایده‌ی شما عملی بوده و رقبای شما چه کسانی هستند.

از سایت Wireframe یک راهنمای تصویری کامل از اپلیکیشن خود طراحی کنید.

Back End  اپلیکیشن خود را مشخص کنید: سرورها، API ها و نمودارهای دادهی خود را به صورت واضح مشخص کنید. چون این Back Endها در طول پروژه، دستورالعمل‌های شما خواهند بود.

بررسی مدل:  از اطرافیان خود بخواهید تا نظر خود را در مورد پیش نمایش اپلیکیشن بدهند تا شما بهتر و بیشتر با نقاط ضعف آن آشنا شوید.

ساختن : اپلیکیشن خود را بسازید. سرورها، پایگاه‌های داده و APIها را تنظیم کرده و با توجه به امتیاز پیش نمایش، شروع به ساختن کنید.

طراحی رابط کاربری : رابط گرافیکی اپلیکیشن را طراحی کنید. این بخش بسیار مهم بوده و اپلیکیشن شما را کاربر پسند می‌کند. رابط کاربری نه بر طبق سلیقه‌ی شما که باید بر طبق سلایق مخاطبانتان باشد.

تست اپلیکیشن : عملکرد اپلیکیشن خود را چه از نظر ساختار و چه از نظر رابط کاربری، تست کنید. تست‌ها باید آنقدر زیاد باشند تا خیالتان راحت شود که اپلیکیشن شما درست کار می‌کند.

اصلاح و تنظیم : دوباره از دوستان و آشنایانتان بخواهید تا در مورد اپلیکیشن و نقاط ضعف و قوتش نظر خود را بدهند تا هر تغییری که فکر می‌کنید مهم است، اعمال کنید.

تست نسخه‌ی بتا: برنامه را در محیطی واقعی تست کنید. اگر اپلیکیشن اندروید است آن را در دستگاه‌های اندرویدی و اگر IOS است، آن را در پلتفرم TestFlight تست کرده و مطمئن شوید که آماده‌ی انتشار است.

اپلیکیشن را منتشر کنید: اکنون نوبت آن رسیده است که اپلیکیشن خود را در فروشگاه اندروید و یا اپل اضافه کنید.

 

اگر توانایی و یا زمان طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارتان را ندارید، راهکارگستران همراه شماست تا شما را به اهدافتان برساند.

ضمانت بازگشت وجه

ریسک همکاری را برای شما صفـــر% میکنیم!اگر تا 7 روز کاری از خدمات دریافتی ناراضی بودید مبالغ پرداختی را با 😊 عودت می دهیم!

پشتیبانی رایگان

پشتیبانی از 6 تا 12 ماه بصورت "رایـگان" بسته به نوع خدمات دریافتی، از 6 تا 12 ماه کـاملا رایگان پشتیبان شما خواهیم بود

ارائه خدمات بر اساس نیاز شما

نیازسنجی یعنی اولین قدم!افتخار ماست که قبل از ارائه هر خدمتی، نیازهای شما را واقعا بررسی میکنیم

مشاوره رایگان

آموزش رایگان برای بهره وری بالاتردریافت مشاوره و آموزش اصولی در راستای استفاده از خدمات، حق هر کارفرماییست، حق شما را ضایع نمیکنیم!!!

ارائه خدمات در اسرع وقت

وقت شما ارزشمندترین دارایی شماستقدردان وقت ارزشمندی که در اختیار ما قرار می دهید هستیم و در اسرع وقت به تعهدات خود عمل میکنیم

خدمات پشتیبانی 7/24

7 روز هفته 24 ساعت شبانه روزخیالتون راحت، چون ما روزهای تعطیل و حتی خارج از ساعات اداری پشتیبان شما هستیم!

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید