راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

تاثیرات منفی طراحی سایت نامناسب بر روی کسب و کار

مقدمه

رشد و توسعه در کسب و کارهای مختلف یکی از اهداف طراحی سایت می‌باشد که اگر این کار را به دست افراد حرفه‌ای بسپارید سایتی مناسب و با کیفیت خواهید داشت. نکته‌ای که وجود دارد این است که طراحی نامناسب سایت و داشتن ایرادات فنی زیاد می‌تواند کاملاً برعکس عمل کرده و اعتبار کسب و کار شما را پایین بیاورد. پس طراحی مناسب یک سایت، تاثیر مستقیمی بر روی کسب و کار شما دارد که می‌توانید با رعایت تکنیک‌های مهم وب سایتی حرفه‌ای و مناسب داشته باشید.

چه عواملی باعث طراحی نامناسب سایت می‌شوند؟

برای اینکه سایتی حرفه‌ای و بدون ایراد داشته باشید باید با عواملی که می‌توانند در طراحی سایت تاثیر منفی بگذارند آشنا شده و با رعایت آن‌ها نتیجه‌ی بهتری بگیرید. برای این کار چند مورد از عوامل مهمی که می‌توانند باعث طراحی نامناسب سایت شوند را بررسی می‌کنیم.

طراحی مهبم صفحات سایت

هر کاربر برای وارد شدن به وب سایت اولین چیزی که مشاهده می‌کند طراحی و دیزاین صفحات سایت می‌باشد. هر چقدر که این صفحات ساده و زیبا طراحی شده باشند و کاربر در هنگام استفاده از آن‌ها دچار مشکل نشود، به همان میزان نیز جذب سایت خواهد شد. در بین صفحات وب سایت، صفحه اصلی اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که کاربر هنگام وارد شدن به سایت اولین صفحه‌ای که مشاهده می‌کند صفحه‌ی اول است، پس اگر این صفحه به درستی و با رعایت نکات اصولی طراحی شود می‌تواند کاربر را به صفحات دیگر سایت نیز جذب کند.

سرعت لود پایین سایت

در هنگام طراحی وب سایت سعی کنید از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید تا سایت دچار اشکالات فنی نشود. هنگامی که کاربر در سایت با مشکلات فنی روبرو شود و احساس کند که سایت شما سرعت پایینی دارد، تاثیر منفی روی وی گذاشته و ممکن است در همان لحظه از سایت شما خارج شود.

عدم ارائه‌ی محتوای مناسب

هر سایت برای اینکه بتواند در موتورهای جستجو افزایش رتبه داشته و کاربران زیادی را به خود جذب کند، نیاز به محتوای متناسب با نوع فعالیت سایت دارد. اگر محتوا بی‌کیفیت بوده و بروزرسانی نشود می‌تواند تاثیری منفی بر روی وب سایت شما داشته باشد.

عدم سادگی و پیچیده بودن صفحات وب سایت

همانطور که گفتیم سادگی و سهولت در استفاده از سایت برای کاربران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر صفحات سایت بتوانند کاربر را به آنچه که می‌خواهد راهنمایی کرده و باعث سردرگمی وی نشوند، کاربر نیز مدت زمان زیادی در سایت می‌ماند.

تاثیرات منفی طراحی سایت نامناسب بر روی کسب و کار

طراحی سایت نامناسب چه تاثیراتی روی کسب و کار دارد؟

اگر به برندهای معروف دنیا توجه کنید می‌بینید که سایت حرفه‌ای و متناسب با تمامی استانداردها برای خود طراحی کرده‌اند چرا که پی برده‌اند که برای توسعه و پیشرفت در کسب و کار خود باید سایتی با کیفیت داشته باشند تا اعتبار آن‌ها در بین مخاطبانشان بیشتر شده و از طرفی موجب افزایش درآمد نیز شود.

اگر شما کسب و کارتان را تازه راه اندازی کرده‌اید باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه کردن در طراحی وب سایت‌های بی کیفیت و نامناسب علاوه بر این که موجب هدر رفتن هزینه‌ی شما می‌شود، می‌تواند اعتبار شما را نیز در بین کاربران کاهش دهد. با توجه به اهمیت طراحی مناسب و باکیفیت وب سایت روی کسب و کار، در اینجا می‌خواهیم چند مورد از مهم‌ترین تاثیرات منفی وب سایت نامناسب روی کسب و کار را بررسی کنیم.

از دست دادن کاربران و مشتریان

مهم‌ترین هدف در طراحی سایت، افزایش کاربران و مشتریان می‌باشد و با  افزایش مشتریان، کسب و کار نیز پیشرفت کرده و موجب افزایش درامد می‌شود. برای اینکه کاربران خود را همیشه حفظ کنید باید ایرادات و مشکلات سایت خود را بررسی کرد و همواره سایتی بدون مشکل و حرفه‌ای داشته باشید.

عدم اعتماد مشتریان به سایت شما

تصور کنید که شما دارای برندی معروف در بین کاربران هستید و مشتریان زیادی دارید وقتی که کاربری وارد سایت شما شده و در آن با طراحی نامناسب و مشکلات فنی روبرو شود نسبت به شما بی اعتماد شده و ممکن است کاربر خود را از دست دهید. برای جلب اعتماد مشتریان خود همواره سعی داشته باشید که یک وب سایت با کیفیت طراحی کنید و در رفع مشکلات آن کوشا باشید.

کاهش درآمد

وقتی طراحی نامناسب شما باعث از دست دادن مشتریان و مخاطبان شما شود به تدریج درآمد نیز کاهش پیدا می‌کند. چرا که درآمد شما با تعداد مشتریان رابطه‌ی مستقیمی دارد پس برای افزایش درآمد سعی کنید با طراحی مناسب وبسایت، مشتریان خود را حفظ کنید.

برای داشتن وب سایت مورد پسند کاربران به این نکات توجه کنید

داشتن یک وب سایت با کیفیت و مناسب، کار چندان سختی نبوده و کافیست چند نکته‌ی مهم را در طراحی سایت رعایت کنید تا بتوانید سایتی حرفه‌ای داشته و مشتریان خود را حفظ کنید.

طراحی ساده و زیبای صفحات وبسایت

قبل از طراحی سایت ما باید مخاطبان و مشتریان خود را شناخته و بدانیم که محصولات و خدمات را به چه اشخاصی ارائه می‌دهیم چرا که ممکن است تمام مشتریان نتوانند به خوبی صفحات وبسایت را بشناسند و نتوانند با آن کار کنند. پس برای مقابله با این مشکل سعی کنید که صفحات وب سایت خود را خیلی ساده و زیبا طراحی کنید تا مخاطب در حین استفاده از آن سردرگم نشده و در آخر نیز از امکانات سایت شما راضی باشند.

بروزرسانی مطالب سایت

همانطور که گفتیم داشتن محتوا و معرفی محصولات تاثیر مهمی بر روی کیفیت سایت دارد. نکته‌ی حائز اهمیت این است که مطالب سایت شما بعد از مدتی نیاز به بروزرسانی و آپدیت دارند تا اطلاعات جدیدتری را به کاربران خود منتقل کرده و در موتورهای جستجو افزایش رتبه داشته باشند پس به روز رسانی مطالب را فراموش نکنید.

اهمیت به نظرات کاربران

همیشه در سایت خود قسمتی را برای نظرات، پیشنهادات و انتقادات کاربران خود قرار داده و همواره از آن‌ها بخواهید که نظرات خود را در مورد سایت در اختیار شما بگذارند تا بنا به نظرات آن‌ها سایت خود را بهبود بخشید.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید