راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

تولید محتوا بهترین ابزار برای ارتباط با مشتری

مقدمه

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده‌ی روز افزون از اینترنت و فضای مجازی اهمیت داشتن وب سایت در هر نوع کسب و کاری بر کسی پوشیده نیست. در این میان تنها داشتن وب سایت نمی‌تواند کافی باشد بلکه شما باید با مخاطب خود شروع به گفت و گو کنید چرا که تنها راه ارتباط با مشتری تولید محتوا است. اهمیت تولید محتوا یا به زبان تخصصی بازاریابی محتوایی روز به روز بر همگان آشکار می‌شود چرا که تولید محتوا توانسته روی رفتار مصرف کنندگان و کاربران اثر گذاشته و  آن‌ها را به مسیر دلخواه سوق دهد.

 اهمیت تولید محتوا در یک سایت کمتر از خود سایت نیست بلکه بیشتر هم است. وب سایتی که خالی از هرگونه محتوای بهینه و با کیفیت باشد به زودی از صفحات گوگل حذف خواهد شد.

تولید محتوا چیست؟

ممکن است شما نیز با مفهوم تولید محتوا آشنایی چندانی نداشته باشید. در واقع زمانی که شما به دنبال موضوع خاص در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو می‌کنید، صفحات مختلفی برای شما نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید در مورد موضوع مورد نظرتان از این سایت‌ها به کسب اطلاعات بپردازید. مطالبی که در سایت‌های مختلف پیرامون موضوعات متنوع نوشته و بارگذاری می‌شود به عنوان محتوا شناخته می‌شوند. تولید محتوا فقط شامل متن نیست بلکه ویدئوها و عکس‌ها نیز می‌توانند به عنوان محتوا محسوب شوند.

اهمیت تولید محتوا

محتوایی که برای یک سایت نوشته می‌شود نقش مهمی در ایجاد ارتباط با مخاطبین و از همه مهم‌تر رتبه‌ی بندی سایت در گوگل نقش دارد. در واقع هر سایتی بدون دا‌شتن محتوا، البته محتوای با کیفیت نخواهد توانست خود را در گوگل بالا بیاورد و جزو رتبه بندی‌های اول گوگل باشد.

بازاریابی محتوا منجر به افزایش اعتماد مخاطبین و مشتریان شما خواهد شد. زمانی که کاربران و مخاطبینتان شما را در صفحه‌ی اول گوگل و در رتبه های برتر این صفحه می‌بینند سایت شما را حرفه‌ای و معتبر تلقی می‌کنند و این اعتبار جز با داشتن محتواهای با کیفیت و بهینه غیر ممکن خواهد بود.

انواع محتوا از نظر قالب

محتواهای ویدیویی

یکی از روش‌ها و قالب‌های تولید محتوا، تهیه ی آن در قالب فیلم، تیزر، انیمیشن و… است. البته که تولید محتوا با این روش به زمان، انرژی و امکانات زیادی نیاز دارد، با این حال محتوای ویدیویی علاقه‌مندان بسیاری دارد و بسیاری از سایت‌های کسب و کاری تمایل بسیاری دارند تا از این روش تولید محتوا بهره ببرند. بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده افراد به محتواهای ویدیویی تمایل بیشتری نشان می‌دهند، اما باید دقت داشته باشید که تولید محتواهای ویدئویی زمانبر و پر هزینه است و به افراد متخصص و حرفه‌ای نیاز دارد.

محتواهای تصویری

 امروزه به دلیل افزایش استفاده‌ی کاربران از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تولید محتوای تصویری نیز بسیار اهمیت یافته است اما باید بدانید محتواهای تصویری نیاز به خلاقیت و ایده‌های جدید دارند. در واقع محتواهای تصویری در قالب عکس‌های با کیفیت، جذاب و مرتبط زمانی برای یک سایت و رتبه بندی آن اهمیت پیدا می‌کند که در داخل متن و محتواهای متنی از آن‌ها استفاده شود.

محتواهای متنی

مهمترین و تاثیر گذارترین محتوا، تولید محتواهای متنی با رعایت تمام اصول و قوانین موجود در این حوزه است. در واقع تنها کپی کردن مطالب سایت‌های مختلف یا نوشتن متن‌های بلند بدون رعایت اصول اولیه و لازم، نمی‌تواند رتبه‌ی سایت شما را افزایش دهد یا مشتریان و مخاطبین شما را تحت تاتیر قرار داده و آن‌ها را افزایش دهد.

علاقه‌ی گوگل به محتواهای متنی

موتور جستجوی گوگل با الگوریتم‌های خاص خود هر روز در حال تغییر و بروز رسانی است. این موتور جستجوی هوشمند می‌تواند بر اساس الگوریتم‌هایی که خود تعریف کرده است، محتوای بهینه را از محتوای تقلبی تشخیص دهد و همین امر باعث شده تا سایت‌های معتبر به محتوای خود اهمیت دهند و از کارشناسان این حوزه بهره ببرند چرا که نادیده گرفتن این امر منجر به شکست وب سایت آن‌ها خواهد شد.

تولید محتوای بهینه و کاربر پسند

علاوه بر موتورجستجوی گوگل محتواهای شما باید کاربر پسند و متناسب با نیاز آن‌ها باشد . هدف اصلی هر کسب و کاری جذب مشتری و مخاطب و راضی نگاه داشتن اوست. باید دقت داشته باشید محتواهایی که تولید می‌کنید متناسب با رده‌ی سنی، سلیقه و نیاز مخاطبین شما باشد تا بتواند آن‌ها را ترغیب به بازدید از سایت شما کند. امروزه با الگورتیم‌های جدید گوگل متوجه می‌شویم که محتوای کاربرپسند برای گوگل اهمیت زیادی دارد پس شما با تنظیم یک محتوای بهینه‌ی متناسب نیاز مخاطبین خود، ناخود آگاه محتوای خود را گوگل‌پسند نیز کرده‌اید.

یک محتوای با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد

محتوای با کیفیت و خوب از نظر گوگل ویژگی‌های زیادی باید داشته باشد و موارد مهمی در آن رعایت گردد. یک محتوای خوب باید:

  •  مطابق سلیقه‌ی مخاطب باشد
  • با نیاز کاربران مطابقت داشته باشد
  • از نظر نگارشی کامل باشد
  • طول متن و تعداد کلمات آن باید مطابق الگوریتم‌های گوگل نوشته شود
  • از تصاویر با کیفیت و مناسب داخل متن استفاده شود
  • تیترها و عناوین جذاب داشته باشد
  • تمام موارد سئو در آن رعایت گردد
  • و…

تمام موارد بالا می‌توانند همگی در زیر مجموعه‌ی اصول سئو جای گیرند، پس بهتر است بگوییم محتواهای شما باید با رعایت اصول و موارد سئو بهینه شوند تا بتوانند در بین کاربران، مخاطبین و گوگل دارای جایگاه مناسبی باشند.

اصول سئو در تولید محتوا

SEO (سئو) مخفف Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو است. هدف از SEO (سئو) بهبود رتبه‌ی سایت است به گونه‌ای که محتواها و مطالب وب‌سایت‌تان در صفحه‌ی اول گوگل نمایش داده‌ شوند. زمانی که شما اصول سئو را در مطالب و محتواهای خود رعایت می‌کنید گوگل شما را به عنوان سایتی حرفه ای و خوب تلقی کرده و به صفحه‌ی اول ارتقا می‌دهد. بهینه سازی محتوا با اصول سئو میزان بازدید از سایت شما توسط کاربران را بالا برده و رتبه بندی جستجوی شما را افزایش می‌دهد که هر دو برای موفقیت شما در کسب و کارتان مهم هستند.

اگر شما نیز سایتی برای کسب و کار، محصولات و خدمات خود دارید برای بدست آوردن جایگاهی مناسب بین رقبای خود و افزایش مشتریان‌تان بهتر است به تولید محتواهای حرفه‌ای متناسب با نیاز مخاطبین خود توجه کافی کنید.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید