راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

استفاده از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یا آماده؟

مقدمه

امروزه یکی از مهمترین اصل داشتن یک کسب وکار خوب، داشتن یک وب سایت خوب است. اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار خاص هستید، استفاده از CMS هایی مانند وردپرس برای کسب و کار شما کافی نیست. انعطاف پذیری و توسعه پذیری می‌تواند اولین قابلیت اصلی یک CMS باشد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم از CMS های اختصاصی استفاده کنید. شرکت راهکار گستران یکی از شرکت‌های با تجربه در زمینه طراحی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی است. اما استفاده از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یا آماده؟ کدام بهتر است؟ در این مقاله می‌خواهیم در این مورد بیشتر توضیح دهیم.

سیستم مدیریت محتوای اختصاصی چیست؟

بی شک کسب و کارهای بزرگ، سازمان‌های دولتی و شرکت ها به دلیل نیازمندی آنها به بزرگی و گستردگی از CMS اختصاصی استفاده می‌کنند. اما سیستم مدیریت محتوای اختصاصی چیست؟ بطور خلاصه سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) و یا به اختصار CMS، سیستمی است که جهت مدیریت محتوای وب سایت بکار می‌رود. با دانستن این نکته، سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی به سیستم هایی گفته می‌شود که کاملا منطبق بر نیازهای شما طراحی و تهیه شده باشد.

تفاوت سیستم مدیریت محتوای آماده با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی

همانطور که گفته شد، سیستم مدیریت محتوا اختصاصی بر طبق نیازهای کاربر طراحی و تولید می‌شود. برای آنکه با تفاوت‌های این دو سیستم بیشتر آشنا شوید، بهتر است با مزایا و معایب آنها آشنا شوید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به چند مورد از این نکات بپردازیم:

تفاوت سیستم مدیریت محتوای آماده با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی

سرعت بالاتر نسبت به CMS آماده

اولین و مهمترین ویژگی سیستم مدیریت محتوا اختصاصی داشتن سرعت بالاست. هنگامیکه سایت بصورت اختصاصی و بر طبق نیازهای یک شرکت طراحی شود، دیگر نیازی به وجود کدهای اضافی نخواهد بود و این یکی از مهمترین عواملی است که در بالا بردن سرعت سایت دخیل می‌باشد. از دیگر مواردی که باعث افزایش سرعت سایت می‌شود اینست که هر بخش بصورت مجزا کدنویسی شده است و در صورت بروز مشکل در هر بخش، مسئول مربوط به آن، مشکل را برطرف می‌کند.

قابلیت توسعه پذیری بالا

سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی از آنجایی که بصورت اختصاصی و برای نیاز های یک کسب و کار طراحی شده است، قابلیت توسعه پذیری بالایی نیز دارد. اگر بعد از گذشت مدتی قصد آپدیت کردن سیستم و اضافه کردن مواردی به آن بودید، به راحتی و بدون دردسر می‌توانید با حفظ شرایط این کار را انجام دهید.

پشتیبانی قوی و اختصاصی

یکی دیگر از مزایای سیستم مدیریت محتوا اختصاصی، پشتیبانی قوی و در دسترس بودن طراحان است. وجود پشتیبان این اطمینان را به شما می‌دهد که در صورت بروز هر گونه مشکل در وب سایت، می‌توانید سریعا از طریق تیم پشتیبان این مسئله را برطرف کنید. اما در CMS های آماده این چنین نیست و نیاز به تخصص فنی بیشتری دارد. در اغلب مواقع حتی مشخص نیست مشکل و ایراد کار دقیقا از کجاست!

امنیت بالا

یکی از مهمترین ویژگی‌های سیستم‌ مدیریت محتوای اختصاصی ، امنیت بالاتر است. کدها در CMS اختصاصی به صورت جدید و با توجه به امنیت های روز نوشته می‌شوند و دسترسی سایرین به کدهای سایت، امکان پذیر نیست. تصور کنید شما زبانی را می‌دانید که کسی غیر از تیم‌تان بر آن مسلط نیست. از این رو امکان هک کردن سایت شما نیز تا مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد.

معایب سیستم مدیریت محتوای آماده

معایب سیستم مدیریت محتوای آماده

  • هسته سنگین

بله درست متوجه شدید! هسته سنگین! سیستم های مدیریت محتوا آماده کاربردهای زیادی دارند و مخصوص یک کار مشخص نیستند. از این رو نمی‌توان انتظار بهینه بودن و سبک بودن از آنها داشت.

  • امنیت پایین تر

همانطور که در فوق خواندید، سیستم مدیریت محتوای اختصاصی از امنیت بالاتری نسبت به CMS آماده برخوردار است. اگر تمامی اصول کدنویسی با رعایت موارد امنیتی نوشته شده باشد، ریسک کمتری برای هک وجود دارد. در یک سیستم مدیریت رایگان مانند وردپرس که کاربران زیادی نیز در سراسر جهان دارد، بیشتر در دسترس هکرها بوده و بعد از پیدا شدن یک باگ، ممکن است مورد هجوم و نفوذ قرار گیرند.

کلام پایانی

همانطور که خواندید، در این مقاله تمامی مواردی که لازم بود تا بدانید سیستم مدیریت محتوای اختصاصی بهتر است یا آماده را مطرح کردیم. قبل از هر چیز شما باید هدف خود را از داشتن سیستم مدیریت محتوا مشخص کنید. اینکه برای چه کسب و کاری نیاز به سیستم مدیریت محتوا دارید از اهمیت بالایی برخوردار است. منظور از نوع کسب و کار، گسترده بودن آن و همچنین نوع خدمت و محصولی است که کسب و کار ارائه می‌کند.

در این راستا شرکت راهکار گستران یکی از شرکت‌های با تجربه در زمینه طراحی سیستم‌های اختصاصی می‌باشد و خدمات خود را در قابل طراحی انواع وب سایت و فروشگاه اینترنتی، طراحی، راهندازی و اجرای سیستم های مدیریت فروش، سیستم مدیریت پروژه و مشتریان ، بازاریابی اینترنتی، برندسازی آنلاین و سایر خدمات مورد نیاز در این حوزه را با تضمین کیفیت خدمات دریافتی و تعهد در قبال اعتماد مشتری، ارائه می دهد.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید