راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

طراحی سایت چند زبانه و اهمیت آن

مقدمه

در گذشته بیشتر مشاغل فقط با افرادی سروکار داشتند که در محدوده‌ی جغرافیایی مجاور آن‌ها زندگی می‌کردند و معمولاً با آن‌ها هم‌زبان و هم‌فرهنگ بودند. به عنوان مثال افراد مغازه‌دار و یا مدیران شرکت‌های مختلف بیشتر با افراد همشهری خود در ارتباط بودند. اما به مرور زمان تبادل و همکاری با شهرهای دیگر را نیز شروع کرده و برخی مشاغل شعبه‌های دیگری در برخی نقاط کشور ایجاد کردند. امروزه بیشتر کسب و کارها در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند به راحتی می‌توانند محصولات و خدمات خود را بدون داشتن شعبه یا مغازه‌ای در شهر دیگر، به افراد سراسر جهان ارائه کنند.

همه این امکانات و راحتی‌ها تنها به وسیله‌ی پیشرفت علم و تکنولوژی، به ویژه وب سایت‌ها امکان پذیر شده است. وب سایت فرصت‌های باور نکردنی برای افزایش درآمد و سود بیشتر برای شما فراهم می‌کند. با این حال ما برای به حداکثر رساندن دسترسی مشتریان و جذب مشتریان جدید در سراسر جهان به برقراری ارتباط فراتر از افراد هم زبان خود نیاز داریم. تنها راه حل این موضوع داشتن یک وبسایت چند زبانه است که به راحتی بتواند مشتریانی با زبان‌های مختلف را جذب کسب و کار شما کند.کسب و کارهای مختلف اگر به دنبال افزایش حداکثری درآمد خود هستند باید بتوانند از این امکانات استفاده کرده و تعامل خود را با افراد دیگر کشورها افزایش دهند.

سایت چند زبانه

یکی از فاکتورهای مهم و نشان موفقیت بسیاری از سازمان‌های موفق امروزی، توانایی برقراری ارتباط با افراد و مشتریان غیر هم‌زبان می‌باشد. از طرفی چند زبانه بودن سایت از آپشن‌های مهم و کاربردی یک وب سایت می‌باشد که تمامی وبسایت‌های برندهای معروف از این ویژگی برخوردارند. وبسایت چند زبانه این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون داشتن مترجم بتوانید با افراد سایر کشورها و به زبان مخصوص خودشان در ارتباط باشید. سازمان‌ها و کسب و کارهای بزرگ در هنگام طراحی سایت به زبان اصلی کشورشان، آپشن چند زبانه بودن را نیز به سایت خود اضافه کرده و با در نظر گرفتن اینکه مشتریانشان بیشتر از کدام کشورها می‌باشد زبان‌های دیگری را برای وب سایت خود انتخاب می‌کنند.

سایت چند زبانه

وب سایت چند زبانه می‌تواند مشتریان زیادی را برای شما جذب کند

هر چقدر که وب سایت شما حرفه‌ای و در دسترس باشد، مشتریان وفادار و دائمی بیشتری را جذب خواهد کرد. چند زبانه بودن وب سایت نیز یکی از ویژگی‌های مهم و کاربردی هر سایت حرفه‌ای می‌باشد. درعصر ارتباطات و تکنولوژی، وب سایت تجاری یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که می‌توانید در آن افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنید. طبق تحقیقات انجام شده ۶۱ درصد از کاربران اینترنتی در جهان به صورت آنلاین محصولات را جستجو کرده و خریداری می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت با داشتن وب سایت چند زبانه شما می‌توانید مشتریان زیادی از سراسر جهان جذب کنید.

وب سایت چند زبانه می‌تواند ترافیک و بازدید سایت شما را افزایش دهد

بیش از نیمی از جستجوهای گوگل به زبان‌های دیگری به غیر از انگلیسی انجام می‌شود یعنی با چند زبانه شدن وب سایت، مشتریان به زبان‌های دیگر نیز می‌توانند از سایت شما بازدید کنند. توانایی مشارکت با مشتریان جهانی باعث افزایش قابل توجه ترافیک وب سایت شما می‌شود و به مرور زمان و با افزایش نفرات ورودی به سایت، بازدیدکنندگان پتانسیل تبدیل شدن به مشتریان وفادار را خواهند داشت.

تاثیر چند زبانه بودن سایت روی سئو و بهبود سایت

سئو یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای یافتن مشتریان جدید و رونق کسب و کار در بستر وبسایت می‌باشد. به همین دلیل منطقی است که برای بهبود سئوی یک وب سایت، از زبان‌های مختلف در یک سایت استفاده کنید. بهبود سئوی یک سایت چند زبانه، به موتورهای جستجوی گوگل کمک می‌کند تا بفهمند صفحات شما به چه زبانی بوده و کدام افراد را باید مورد هدف قرار دهند. علاوه بر آن عوامل دیگر مانند مدت زمانی که افراد در وب سایت شما می‌مانند نیز برای سئوی سایت مهم است. پس در ترجمه‌ی مقالات و دیگر امکانات وب سایت خود دقت کافی را داشته باشید تا زمان حضور کاربر در سایت شما افزایش پیدا کند.

 

کمک به برندینگ و افزایش اعتبار کسب و کار

داشتن یک وب سایت چند زبانه می‌تواند افراد زیادی را از سراسر جهان جذب شما کرده و انجام این کار، شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند. علاوه بر آن داشتن یک وب سایت با چندین زبان مختلف اعتبار زیادی به نام تجاری و برند شما می‌بخشد. چرا که تمامی برندهای معروف و سازمان‌های بزرگ در سراسر جهان دارای وب سایت‌هایی با قابلیت چند زبانه می‌باشند.

سایت چند زبانه

نکات مهم در طراحی سایت چند زبانه

وب سایت‌های چند زبانه در کنار مزایای مهم و کاربردی که دارند، در برخی موارد می‌توانند برای شما دردسر ساز بوده و حتی رتبه‌ی سایت شما را نیز پایین آورند. برای این که یک وب سایت چند زبانه حرفه‌ای داشته و بتوانید به وسیله‌ی آن کسب و کار خود را رونق بخشید، به یک سری نکات مهم که به آن‌ها خواهیم پرداخت توجه زیادی داشته باشید.

  • اگر قصد اضافه کردن مقاله به سایر زبان‌ها به وب سایت خود دارید، حتماً از افراد مترجم کمک بگیرید چرا که مترجم‌های ماشینی نسبت به مترجم انسانی درصد خطای بیشتری دارند.
  • حتماً از دیزاین زیبا و حرفه‌ای برای تغییر زبان وب سایت خود استفاده کنید. وجود یک نوار در بالای وب سایت برای انتخاب زبان این حق را به کاربر می‌دهد که به چه زبانی ادامه دهد.
  • زبان‌های مختلف در وب سایت شما نباید از نظر ظاهری با یکدیگر تفاوتی داشته باشند بلکه تنها تفاوت اساسی آن‌ها با یکدیگر، زبان کلمات و آیکون تغییر زبان می‌باشد.
  • یکی از گزینه‌های مناسب برای آیکون تغییر زبان در وب سایت استفاده از پرچم مخصوص هر کشور می‌باشد.
سخن آخر

همانطور که گفتیم داشتن یک وب سایت چند زبانه دارای مزایای بسیاری می‌باشد که می‌تواند موجب رونق کسب و کار  و افزایش درآمد شما شود. این امر به شرطی تحقق می‌یابد که بتوانید تمامی نکات گفته شده را رعایت کرده و وب سایت حرفه‌ای برای خود طراحی کنید. با این کار می‌توانید کاربران زیادی را از کشورهای مختلف جذب کرده و بازدید از سایت و در نتیجه مشتریان دائمی خود را افزایش دهید.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید