راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

فریم ورک next.js چیست؟

مقدمه

با Next.js که چارچوب React برای تولید نامیده می‌شود، مشخص شده است که می‌توانید به سرعت برنامه‌های کاربردی در مقیاس بزرگ و آماده برای تولید را با Next.js بسازید و به کار ببرید.

Next.js دارای ویژگی‌هایی است که تضمین می‌شود برنامه شما را در کم‌ترین زمان از صفر به تولید برساند و در عین حال منحنی یادگیری آسان، سادگی و ابزار قدرتمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Next.js کتابخانه اصلی فیس ‌بوک React و بسته Cre-react-app را گسترش می‌دهد تا یک چارچوب React توسعه‌ پذیر، با استفاده آسان ارائه کند.

Next.js دارای ویژگی‌هایی است که تضمین شده است که برنامه شما را در کم‌ترین زمان از صفر به تولید می‌رساند.

Next.js چیست؟

Next.js یک فریم ورک React است که به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از چارچوب React، وب ‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی وب استاتیک فوق‌ شارژ، SEO پسند و بسیار کاربرپسند بسازید. Next.js برای بهترین تجربه توسعه دهنده در هنگام ساخت برنامه‌های آماده تولید با تمام ویژگی‌های مورد نیاز شما شناخته شده است. دارای رندر استاتیک و سرور ترکیبی، پشتیبانی از TypeScript، بسته ‌بندی هوشمند، واکشی اولیه مسیر و موارد دیگر، بدون نیاز به پیکربندی اضافی است.

 

بیشتر بخوانید: فریم وورک REACT.JS چیست؟

 

چرا از فریم ورک Next.js استفاده کنیم؟

در این بخش به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا باید Next.js را یاد بگیرید. ما همچنین به برنامه‌های مختلفی که می‌توانید با Next.js بسازید نگاه خواهیم کرد.

بهینه سازی های تصویر

Next.js بهینه سازی خودکار تصویر را با ساخت‌های فوری ارائه می‌دهد. بهینه سازی تصویر یک ویژگی قدرتمند از پیش ساخته شده در Next.js است، زیرا مدیریت و بهینه سازی تصاویر به تنظیمات زیادی نیاز دارد و بهینه سازی دستی تصاویر می‌تواند زمان تولید شما را کاهش دهد.

بین المللی شدن

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی اضافه شده به Next.js بین المللی سازی است. ایجاد یک برنامه کاربردی سازمانی به راحتی قابل استفاده و ترجمه به زبان‌های مختلف در سراسر جهان است. این ویژگی افزوده‌ای به Next.js است و Next.js را در سطح بین‌المللی به رسمیت می‌شناسد زیرا پیکربندی کم‌تری برای راه ‌اندازی داخلی‌ سازی نیاز دارد.

Next.js Analytics

Next.js یک داشبورد تحلیلی ارائه می‌کند که می‌تواند برای نمایش داده‌های دقیق بازدید کننده و بینش صفحه از خارج از جعبه، پیکربندی شود. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید به سرعت یک داشبورد تحلیلی بسازید و بدون کد نویسی یا پیکربندی اضافی، بینش‌های ارزشمندی در مورد بازدید کنندگان و بینش صفحه خود به دست آورید.

پیکربندی صفر

Next.js به طور خودکار با رفرش بدون هیچ گونه پیکربندی اضافی از جانب شما کامپایل ساخته می‌شود و به طور خودکار برنامه تولید شما را مقیاس و بهینه می‌کند.

دستیابی به رفرش یا به روز رسانی خودکار در یک برنامه کاربردی frontend سنتی با موانع زیادی همراه است. این امر مستلزم انتخاب و نصب کتابخانه‌های مناسب، و انجام تنظیمات برای هر کتابخانه است تا به درستی کار کند. Next.js این مشکل را با ارائه یک تازه ‌سازی و بدون نصب و پیکربندی از جانب شما حل می‌کند.

پشتیبانی از پیش ساخته SSR، SSG و CSR

با Next.js، از رندر سمت سرور، تولید استاتیک و رندر سمت کلاینت در یک برنامه پشتیبانی می‌کنید. شما می‌توانید نوع برنامه‌ای را که می‌خواهید بسازید و این که چگونه برنامه‌ تان را کامپایل کنید تا به بهترین شکل مورد استفاده شما باشد، تصمیم بگیرید.

رندر سمت سرور، Next.js را برای برنامه‌های آماده تولید مبتنی بر سئو در مقیاس بزرگ مناسب می‌کند و پیکربندی آن بسیار آسان است.

چه برنامه هایی که با استفاده از فریم ورک Next.js ساخته شده اند؟

چه برنامه هایی که با استفاده از فریم ورک Next.js ساخته شده اند؟

در زیر لیستی از برنامه‌های توسعه یافته با Next.js آمده است. از آن جایی که Next.js توسط شرکت‌های Fortune 500 از جمله GitHub، Uber و Netflix پشتیبانی می‌شود. در زیر 5 برنامه برتر ساخته شده با Next.js آورده شده است.

TikTok

TikTok یک برنامه ویدیویی آنلاین اجتماعی رایج است که در آن کاربران ویدیوهای موبایلی کوتاه‌ مدت را با میلیون‌ها کاربر روزانه آپلود می‌کنند.

صفحه وب TikTok با Next.js توسعه یافته است تا برای میلیون‌ها کاربر فعال روزانه بهینه شده باشد.

هشنود (Hashnode)

Hashnode یک پلت فرم وبلاگ نویسی آنلاین رایگان است که توسعه دهندگان را هدف قرار می‌دهد و با Next.js ساخته شده است. هش‌نود میلیون‌ها کاربر را ثبت می‌کند و Next.js را برای تامین انرژی برنامه‌های کوچک تا مقیاس بزرگ مناسب می‌کند.

Twitch Mobile

Twitch یک پلت فرم اجتماعی آنلاین برای چت، تعامل و لذت بردن از انواع مختلف محتوا و سرگرمی است. Next.js نیز به آن قدرت می‌دهد.

هولو (Hulu)

Hulu یک پلت فرم استریم مشابه نتفلیکس است که به کاربران امکان می‌دهد فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ایجاد شده با Next.js را به صورت آنلاین تماشا کنند.

بایننس

بایننس یک پورتال رمزنگاری محبوب با اخبار، قیمت بلیط و امکان خرید و فروش است که روزانه میلیون‌ها کاربر فعال و معاملات ارز دیجیتال را ثبت می‌کند. Next.js همچنین به Binance قدرت می‌دهد.

با فریم ورک Next.js چه چیزی می توان ساخت؟

در Next.js هیچ محدودیتی برای نوع برنامه‌هایی که می‌توانید توسعه دهید وجود ندارد. با استفاده از Next.js می‌توانید انواع مختلفی از برنامه‌ها را توسعه دهید. همچنین، هر برنامه‌ای که برای ایجاد با Next.js انتخاب کنید، همچنان تمام مزایا و ویژگی‌های Next.js را بدون هیچ گونه تنظیمات اضافی از جانب شما خواهد داشت.

در زیر لیستی از انواع برنامه‌هایی که می‌توانید با Next.js بسازید آمده است:

  • MVP (حداقل محصول قابل دوام)
  • وب سایت‌های Jamstack
  • پورتال‌های وب
  • صفحات وب منفرد
  • وب سایت‌های استاتیک
  • محصولات SaaS
  • وب سایت‌های تجارت الکترونیک و خرده فروشی
  • داشبوردها
  • برنامه‌های وب پیچیده
  • رابط‌های کاربری تعاملی

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد چیستی Next.js و کاربرد‌های آن توضیح دهیم. در ادامه مقاله‌ها با ما در راهکارگستران همراه باشید تا از بروزترین خبرها از دنیای دیجیتال با خبر شوید.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید