راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

وب سایت کاتالوگ و بروشور همیشه در دسترس

مقدمه

داشتن یک سایت مانند یک کاتالوگ و بروشور همیشه در دسترسی است که شما برای معرفی کسب و کارتان از آن استفاده می‌کنید. شاید وب سایت شبیه کاتالوگ باشد اما اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطبین شما قرار خواهد داد. این فضای نامحدود به سرعت در حال افزایش است و روز به روز به تعداد صفحات آن اضافه می‌شود.

رشد عجیب فضای وب

اینترنت و فضای وب همیشه در حال رشد و پیشرفت است، حتی بحران‌های اقتصادی نیز حریف این سرعت نشده‌اند و برعکس مانند آب روی آتش، سرعت بزرگ شدن این فضا را بیشتر هم کرده‌اند. اما آمار عجیب‌تر مربوط به رشد فزاینده‌ی صفحات وب، مربوط می‌شود به بحران کرونا، به طوری که از مارس سال ۲۰۲۰ روزانه صد هزار صفحه‌ی اینترنتی بارگذای می‌شود و بیش از ۹۰ درصد از کسب و کارهای فعال در حوزه‌ی اینستاگرم نیز وبسایت‌های خود را راه اندازی کرده‌اند.

اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد به زودی از  صفحه‌ی کسب و کارها محو خواهید شد

چند سالی است که از عمر این جمله‌ی بیل گیتس می‌گذرد و سخن او مانند پیش بینی‌های افسانه‌ای به واقعیت تبدیل شده است! دیگر برای داشتن یک فضای کسب و کاری آنلاین نمی‌توان تعداد و نمونه شغل‌ها را محدود کرد، بدون اغراق باید گفت تمام مشاغل نیاز شدیدی به این فضا و حضور پر رنگ و تاثیر گذار در آن دارند.

ادامه‌ی مسیر مهم‌تر از شروع است

داشتن یک وب سایت مانند فروشگاهی لوکس با تمام امکانات در وسط کویر است. زمانی که مخاطبین نتوانند به آن دسترسی داشته باشند یا شما برای بهبود و بروزرسانی آن هیچ اقدامی نکنید، این فروشگاه با تمام هزینه‌هایی که برای آن کرده‌اید به زودی متروکه خواهد شد. طراحی سایت قدم اول کار شماست و برای ادامه‌ی مسیر شما باید هر روز برای جذب مخاطب و افزایش رضایت مخاطبین کارهای جدیدی انجام دهید.

سایت شما نیاز دارد تا بروز رسانی شود و از نظر seo نیز بهینه شود تا بتواند جای پای خود را صفحات گوگل تثبیت کرده و خود را به صفحات اول ارتقاء دهد.

اعتبار وب سایت بیشتر از اینستاگرام است

یک وب سایت باعث می‌شود شما حرفه‌ای به نظر برسید. ۸۴ درصد از مصرف کنندگان و مخاطبین فعال در فضای وب این نظر را دارند که یک وب سایت نسبت به شرکت‌هایی که فقط پروفایل رسانه‌های اجتماعی مانند یک پیج کسب و کاری در اینستاگرام دارند، موجب افزایش اعتبار کسب و کار شما شده و شما را حرفه‌ای نشان خواهد داد، علاوه بر این، افراد اظهار دارند که اعتماد بیشتری به وب سایت‌ها در خرید کالا نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی دارند.

رشد فضای وب مساوی با حذف حضور فیزیکی

تمام پیش بینی‌ها برای کسب و کارهای آنلاین و توسعه‌ی آن‌ها تحقق پیدا کرده است چرا که دنیای تجارت فیزیکی در حال تجربه‌ی تغییرات بزرگی است، به نحوی که اغلب مردم به جای حضور فیزیکی در بازار به دنبال خریدهای آنلاین هستند در این صورت مطمئناً صفحات وب افزایش پیدا خواهد کرد. در میان میلیون‌ها صفحه زمانی شما پیروز خواهید شد که بتوانید یک سایت خوب با رعایت تمام اصولی که گوگل به آن اهمیت می‌دهد، داشته باشید.

اگر بخواهیم آمارهای جهانی را در رشد این فضا بررسی کنیم متوجه خواهیم شد ۹۰ درصد از کسب و کارها در حال تامین بودجه برای وارد شدن به دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند، به همین دلیل  پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۵ میلیارد دلار برای بازاریابی‌های دیجیتال هزینه شود.

جذب مشتریان وفا دار

طبق آمارها هر روز حدود بیش از ۲٫۵ میلیارد نفر از اینترنت استفاده می‌کنند و اگر شما در این فضای آنلاین حضور نداشته باشید عملاً امکان استفاده از فرصت دیده شدن در اینترنت را از دست خواهید داد.

شاید شما در سایر شبکه‌های اجتماعی مشتریان خوبی داشته باشید اما بهتر است بدانید بر اساس نظر سنجی‌ها، مشتریان وفادار جذب وب سایت‌ها می‌شوند. درست است که جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام خیلی راحت است اما تبدیل این مشتریان بالقوه به بالفعل کار راحتی نیست و شما باید انرژی و هزینه‌های زیادی را صرف کنید، اما داشتن وب سایتی که در دسترس است، اپلکشین متخص خود را دارد، مرتب به روز رسانی می‌شود و به نیاز مخاطب اهمیت می‌دهد، می‌تواند مشتریان وفاداری برای خود کسب کند و خدمات و محصولات خود را ارائه دهد.

قدم بعدی جذب مشتری، نگه داشتن اوست

بهترین نمونه‌ی بارز برای وب سایت‌ها و اپلکیشن‌هایی که مشتریان وفادار زیادی دارند می‌توانیم به دیجی کالا، دیوار و شیپور اشاره کنیم. مطمئن باشید تمام برنامه‌ها و سایت‌هایی که در حال حاضر بسیار معروف هستند، در گذشته‌ای نه چندان دور تنها یک ایده‌ی خام اولیه بودند که با تلاش مستمر و اهمیت دادن به نیاز مخاطب معروف و شناخته شدند. البته اگر همین امروز به مدت چند هفته دست از کار بکشند و وب سایت خود را بروز رسانی نکنند مطمئن باشید به زودی مشتریان خود را از دست خواهند داد، چرا که فضای کسب و کاری در قرن حاضر بسیار رقابتی است و اگر شما نسبت به مشتریان خود مسئولیت پذیری نداشته باشید به زودی آن‌ها را از دست خواهید داد حتی اگر بسیار معروف باشید!

تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل

زمانی که شما وارد یک سایت می‌شوید نیاز دارید تا اطلاعات دقیق، واقعی و توضیحات کاملی پیرامون محصول و خدمات موردنظر بدست آورید، در این حالت شما می‌توانید با این ترفند مشتریان بالقوه‌ی خود را که صرفاً جهت بازدید محصول وارد سایت شده‌اند به مشتریان بالفعل تبدیل کرده و خدمات خود را به آنها ارائه دهید. در واقع شما با دادن اطلاعات واقعی، اعتبار ویژه‌ای برای خود کسب خواهید کرد و این می‌تواند مشتریان شما را به مرو زمان افزایش دهد.

مکانی بزرگتر از حد تصور داشته باشید

حذف حضور فیزیکی این امکان را به شما می‌دهد که از فضای کسب و کاری نامحدود برخوردار باشید. این فضا قابلیت این را دارد که شما بتوانید نیاز هزاران نفر را پاسخ داده و به صورت نامحدود محتوا یا محصول جهت عرضه داشته باشید. علاوه بر این، فضای نامحدود این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا از منطقه‌ی جغرافیایی خود فراتر رفته و در سطح جهانی به فعالیت بپردازید.

اصول لازم را رعایت کنید

همه‌ی سایت‌ها باید برخی ویژگی‌های مهم را داشته باشند تا مشتریان و مخاطبین بعد از ورود به سایت از آن خارج نشوند و چند دقیقه‌ای از وقت خود را برای مطالعه‌ی سایت اختصاص دهند.

طی یک نظر سنجی که در جذب مشتریان از طریق سایت در حوزه‌ی رستوران‌ها در انگلیس انجام شده است کاربران و مخاطبین به این نکته اشاره کرده‌اند که مهمترین عامل استفاده از خدمات یک رستوران عکس‌های واقعی با کیفیت بالا بوده است و این امر اهمیت جلوه‌های بصری یک سایت را به خوبی نشان می‌دهد که در تمامی حوزه‌های کسب و کاری این ویژگی از اهمیت بالایی برخوردار است. این فقط یکی از اصول و ویژگی‌های یک سایت خوب است.

مطمئناً داشتن یک مکان تجاری برای کسب و کارتان هزینه‌های گزافی برای شما خواهد داشت اما داشتن یک وب سایت عالی با ویژگی‌های برجسته و منحصر به فرد متخص کسب و کارتان، نه تنها هزینه بر نخواهد بود بلکه مشتریان و کاربران زیادی را برای شما جذب خواهد کرد و این یعنی شروع موفقیت و کسب سرمایه در دنیای رقابتی امروز”

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید