راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

کاربرد وب اپلیکیشن برای کسب و کار های مختلف

مقدمه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کسب و کارها نیز شروع به فعالیت در دنیای دیجیتال کرده‌اند. همانطور که در مقاله‌های قبلی نیز گفته شد، وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب، به نرم افزاری گفته می‌شود که با استفاده از مرورگر وب قابل دسترس باشند. داشتن وب سایت مانند داشتن یک مغازه، فروشگاه و یا مکانی است که بدون هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی در دسترس کل دنیاست. حال با این اوصاف تصور کنید که در دسترس تک تک کاربران یا مشتریان خود هستید، به طوریکه شما را هم از بستر اینترنت بیابند، هم در دسترسشان باشید! امروز در این مقاله میخواهیم به کاربرد وب اپلیکیشن برای کسب و کار های مختلف، بپردازیم.

تفاوت برنامه تحت وب با اپلیکیشن یا نرم افزار ویندوزی در چیست؟

ابتدا بیایید تا تفاوت اپلیکیشن و وب اپلیکیشن را بررسی کنیم. مهمترین تفاوت بین سامانه های تحت وب با نرم افزار ها و اپلیکیشن ها در این است که سیستم های ویندوزی باید روی یک سیستم نصب شوند. در حالیکه وب اپلیکیشن ها روی سرور ها اجرا می‌شوند و از طریق هر دستگاهی قابل دسترس و استفاده‌اند.

تفاوت دیگر اینست که وب اپلیکیشن ها نیازی به آپدیت شدن ندارند و به روز رسانی ها به صورت اتوماتیک و به دور از چشم کاربر انجام می‌گیرد و مانند اپلیکیشن های موبایلی و نرم افزار های ویندوزی نیازی به آپدیت و نصب نسخه جدید ندارد.

حال که تفاوت این دو را کاملا متوجه شدید، بهتر است بدانید آیا کسب و کار شما به وب اپلیکیشن نیاز دارد یا خیر؟ کاربرد وب اپلیکیشن در کسب و کار ها و مشاغل مختلف چیست؟ در ادامه میخواهیم با بررسی انواع روش های بازاریابی به این سوال پاسخ دهیم.

چه کسب و کارهایی به وب اپلیکیشن نیاز دارند؟

چه کسب و کارهایی به وب اپلیکیشن نیاز دارند؟

برای پاسخ این سوال ابتدا باید مسیر و هدف کسب و کار را دانست تا طبق آن بازاریابی انجام داد. از آنجایی که بازاریابی به انتقال، مبادله و چرخش کالا و خدمت کمک می‌کند، از این رو داشتن پلن و هدف هم برای تولید کنندگان مفید است و هم برای مشتریان. برای شفاف سازی بیشتر این موضوع؛ ابتدا باید به چند نوع از بازاریابی اشاره کنیم تا بدانید هدف بازاریابی کسب و کار شما در کدام مسیر قرار دارد؟

  • بازاریابی B2B یا (Business To Business): عمده این تجارت بین تامین کننده و خریدار است.
  • بازاریابی B2C یا (Business To Customer): تجارتی است که بین شرکت ها و مصرف کنندگان انجام می‌شود.
  • بازاریابی C2C یا (Customer To Customer): به موجب آن معمولا مشتریان می‌توانند در یک محیط آنلاین با یکدیگر تجارت کنند.

کاربرد وب اپلیکیشن برای کسب و کارهایی که نوع بازاریابی آنها B2B و B2C دارند، وسیع و گسترده تر است. بگذارید با یک مثال شروع کنیم. دیجی کالا یک کسب و کار B2B است چرا که حول تأمین نیازهای شخصی مصرف کنندگان است. دیجی کالا برای برطرف کردن نیاز مشتری و در ارتباط بودن با او، نیاز به بستری فراتر از وب سایت و اپلیکیشن دارد چرا که نیاز دارد به صورت دائم با مشتری در ارتباط باشد. از طرفی دیگر وب اپلیکیشن ها به دلیل ساختاری که دارند، می‌توانند به عنوان اپلیکیشن‌های موبایلی نیز استفاده شوند.

همچنین یکی از مرسوم ترین راه های ارتباط با مشتری، ساخت و توسعه وب اپلیکیشن ها محسوب می‌شود به این دلیل که ایجاد ارتباط و استفاده از خدمات کسب و کار ها برای مشتریان را آسان تر می‌کنند. استفاده از نرم افزار های تحت وب، می‌تواند نرخ فروش محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف را به صورت شگفت انگیزی افزایش دهد. اما چرا باید چنین کسب و کارهایی از وب اپلیکیشن استفاده کنند؟

کاربرد وب اپلیکیشن برای کسب و کار ها و مشاغل

شاید از خودتان بپرسید، چرا یک کسب و کار باید از وب اپلیکیشن ها به جای اپلیکیشن موبایل استفاده کند؟ اجازه دهید تا در پاسخ این سوال شما را با کاربرد وب اپلیکیشن ها آشنا کنیم:

کاربرد وب اپلیکیشن برای کسب و کار ها و مشاغل

هزینه مقرون به صرفه نسبت به طراحی اپلیکیشن

اولین و مهمترین دلیل کاهش هزینه هاست! قاعدتا پرداخت هزینه برای استارت آپ هایی که هنوز در مرحله ای نیستند که بتوانند هزینه هنگفتی برای اپلیکیشن طراحی کنند، بسیار مشکل بوده و حتی در برخی موارد غیر ممکن می‌باشد. از طرفی دیگر هزینه طراحی یک اپلیکیشن موبایل و ویندوز چندین برابر سامانه تحت وب است. نکته دیگر اینکه اگر بخواهید هم برای سیستم عامل اندروید و هم IOS اپلیکیشن طراحی کنید، باید متحمل هزینه بیشتری نیز بشوید.

قابلیت دسترسی آسان تر نسبت به سایر نرم افزارها

یکی دیگر از مهمترین کارایی وب اپلیکیشن ها، قابلیت دسترسی راحت تر آنهاست. کاربران می‌توانند بدون نیاز به نصب نرم افزار و با استفاده از دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد، به این سامانه های تحت وب دسترسی پیدا کنند. همچنین توسعه دهندگان نیز مجبور به تهیه چند نسخه از یک برنامه برای سیستم عامل های مختلف نیستند.

عدم وابستگی به سخت افزار

برخی از اپلیکیشن ها و نرم افزار ها، برای اجرا نیاز به توان و سخت افزار خاصی دارند. حتی گاهی اوقات اغلب کاربران برای اینکه بتوانند از نسخه جدید یک نرم افزار استفاده کنند، مجبور به آپدیت سیستم سخت افزاری و پرداخت هزینه می‌شوند. اما برنامه های تحت وب قابلیت اجرا روی هر سیستم عاملی را دارند و  وابسته به سخت افزار نیستند. همانطور که در فوق نیز گفته شد، کاربران این امکان را دارند که از طریق هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و دارای مرورگر است، برای برقراری ارتباط استفاده کنند.

داشتن امنیت بالاتر نسبت به نرم افزار تحت ویندوز

از دلایل به روز رسانی های مداوم نرم افزارها، تنها رفع اشکال و باگ نیست بلکه مقابله با حفره های امنیتی است. اگر چنین نباشد پیامد های بسیاری برای کسب و کار میتواند داشته باشد. اما نرم افزار های تحت وب به دلیل آنکه روی سرورهای اختصاصی اجرا می‌شوند، به صورت مداوم توسط کنترل حرفه ای پشتیبان ها و مدیران قرار دارند و در صورت بروز هر گونه نفوذ و خطا، سریعا رفع خواهد شد.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد کاربرد وب اپلیکیشن یا سامانه تحت وب در مشاغل مختلف پرداختیم. می‌توان گفت سامانه تحت وب برای اغلب کسب و کارها کاربرد داشته و باعث سهولت در انجام کارها می‌شود. اگر شما نیز صاحب کسب و کار و یا شرکت بزرگی هستید، برای افزایش کارایی و کاهش هزینه در کسب و کارتان، توصیه می‌کنیم از وب اپلیکیشن ها استفاده کنید.

شرکت راهکار گستران، در راستای توسعه تجارت الکترونیک در سطح شمالغرب کشور ، خدمات خود را در قابل طراحی انواع وب سایت و فروشگاه اینترنتی، طراحی، راهندازی و اجرای سیستم های مدیریت فروش، سیستم مدیریت پروژه و مشتریان ، بازاریابی اینترنتی، برندسازی آنلاین و سایر خدمات مورد نیاز در این حوزه را با تضمین کیفیت خدمات دریافتی و تعهد در قبال اعتماد مشتری، ارائه می دهد.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید