راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

۱۰ نکته‌ جذاب در طراحی اپلیکیشن‌ موبایل

مقدمه

استفاده از گوشی‌های تلفن همراه روز به روز در حال افزایش است و اغلب مردم بسیاری از کارهای روزانه‌ی خود را به وسیله‌ی این گوشی‌ها انجام می‌دهند. با پیشرفت علم و تکنولوژی، افراد متخصص نیز به فکر ارائه‌ی راه کارهای مفید و کاربردی برای آسان‌تر کردن زندگی روزمره‌ی مردم هستند. یکی از این راهکارها طراحی و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل می‌باشد. به طوری که امروزه در هر زمینه‌ای افراد به طراحی اپلیکیشن‌های مختلف پرداخته و با آن کسب و کار خود را توسعه می‌دهند.

اپلیکیشن‌ها به دلیل اینکه در دسترس بوده و استفاده از آن‌ نیز راحت می‌باشد از اهمیت زیادی برخوردارند به طوری که هر فرد دارای گوشی همراه هوشمند، می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

اهمیت طراحی اپلیکیشن‌ برای کسب وکارهای مختلف

تمامی اپلیکیشن‌هایی که طراحی می‌شوند علاوه بر اینکه می‌توانند کسب و کار را رونق بخشیده و برای آن مشتریان زیادی جذب کنند، موجب سهولت در زندگی افراد نیز می‌شوند. امروزه استارتاپ‌های زیادی را می‌شناسیم که در قالب اپلیکیشن طراحی شده و برای داشتن زندگی بهتر و پیشرفت در زمینه‌های مختلف به افراد کمک های بسیاری می‌کنند. بسیاری از سایت‌های معروف در سراسر دنیا علاوه بر اینکه محصولات و خدمات خود را از طریق سایت‌های خود ارائه می‌دهند، برای سهولت در کار خود اپلیکیشن‌های مخصوصی را نیز برای کسب و کار خود طراحی کرده‌اند.

طراحی UI  و UX جذاب

همه‌ی افراد با ورود به یک سایت و یا حتی به یک مکان مانند رستوران، هتل و یا جاهای دیدنی ابتدا به زیبایی و طراحی منحصر به فرد آن امکان اهمیت می‌دهند به طوری که اگر زیبایی مکان برایشان جذاب و مورد پسند واقع شود مدتی در آنجا مانده و لذت می‌برند. اما اگر در همان اوایل ورود از طراحی مکان خوششان نیامده و مورد پسندشان واقع نشود، ممکن است در همان ابتدا مکان را ترک کرده و دیگر به آنجا نروند. اپلیکیشن‌ها نیز مانند این مکان‌ها هستند و اگر کاربر در هنگام ورود به اپلیکیشن از طراحی آن لذت ببرد و بتواند به راحتی از آن استفاده کند احتمال اینکه به مشتری دائمی تبدیل شود افزایش پیدا می‌کند. پس باید گفت طراحیUI  و UX  اپلیکیشن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

حجم و سرعت مناسب

بسیاری از اپلیکیشن‌ها که حجم بالایی دارند به سختی دانلود شده و در بین کاربران نیز محبوبیتی ندارند. هنگامی که حجم اپلیکیشن زیاد باشد در هنگام دانلود نیز به فضای بیشتری نیاز داشته و ممکن است تاثیر منفی روی اپلیکیشن داشته باشد. اگر اپلیکیشن شما حجم کمی داشته باشد سرعت آن نیز زیاد خواهد بود و کاربران در هنگام دانلود و استفاده از آن با مشکل مواجه نخواهند شد.

طراحی مناسب اپلیکیشن برای قالب‌های مختلف موبایل

در طراحی اپلیکیشن به این نکته توجه داشته باشید که تمامی موبایل‌ها دارای سایز و اندازه یکسانی نمی‌باشند و به اندازه‌ی خیلی کم با یکدیگر متفاوت‌اند پس باید قالب اپلیکیشن  به گونه‌ای طراحی شود که در تمامی دستگاه‌ها به صورت مناسب نمایش داده شود.

داشتن امکان بروزرسانی اپلیکیشن

به همان میزان که آپدیت و به روز رسانی مطالب سایت به بالا آمدن و حرفه‌ای شدن سایت کمک میکند، در اپلیکیشن‌ها نیز ایجاد امکانات جدید و به روز رسانی آن‌ها نیز خیلی مهم است.  پس همواره سعی کنید اپلیکیشن‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنید که امکان به روز رسانی داشته باشد و افراد بتوانند از امکانات جدید آن استفاده کنند.

قابلیت اجرا بر روی انواع سیستم عامل

امروزه دو پلتفرم اندروید و  ios در بیشتر گوشی‌های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه اپلیکیشن شما مورد توجه کاربران قرار گرفته و مخاطبان بیشتری جذب کند سعی کنید اپلیکیشن خود را در دو نوع، اندروید و ios طراحی کنید تا کاربران بتوانند با هر نوع موبایلی که دارند از اپلیکیشن شما استفاده کنند.

 

 

10 نکته‌ جذاب در طراحی اپلیکیشن موبایل

قابلیت کارکردن بطور آفلاین

بعضی مواقع ممکن است که مخاطب شما در موقعیتی باشد که به اینترنت دسترسی ندارد و اگر آپ شما فقط به صورت آنلاین کار کند و دسترسی آفلاین نداشته باشد در این مواقع مخاطب نمی‌تواند از آن استفاده کند ولی اگر اپلیکیشن شما دسترسی آفلاین نیز داشته باشد کاربرانتان در هر موقعیتی که قرار داشته باشند می‌توانند از آن استفاده کنند.

اتصال به شبکه‌های مجازی

امروزه بسیاری از کاربران علاقه زیادی به پیام رسان‌های مجازی نسبت به وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها دارند پس شما می‌توانید از این نکته به نفع خود استفاده کرده و اپلیکیشن خود را به پیام رسان‌های محبوب مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس‌ آپ متصل کرده و از کاربران بخواهید که از این طریق با شما در ارتباط باشند.

شخصی سازی

برای اینکه کاربران در اپلیکیشن شما احساس راحتی کنند و فضای امن و کاربردی برای خود داشته باشند، می‌توانید برای آن‌ها اکانت و صفحات مخصوص فعالیت خود ایجاد کنید تا کاربر بتواند در هنگام استفاده از اپلیکیشن شما احساس راحتی کرده و آن را کاربردی بداند.

قابلیت ثبت نظرات توسط مخاطبان

اضافه کردن قسمت نظرات کاربران را در  اپلیکیشن‌های خود فراموش نکنید و همواره از مخاطبان خود درخواست کنید که نظرات، انتقادات و پیشنهاداتشان را با شما در میان بگذارند. شما نیز سعی کنید نظرات کاربران را بررسی کرده و مشکلات آن‌ها را رفع کنید. در این صورت کاربران متوجه اهمیتی که شما به آن‌ها می‌دهید شده و اپلیکیشن شما نیز بین آن‌ها محبوب خواهد شد.

معرفی اپلیکیشن در پلتفرم‌های توزیع اپلیکیشن

امروزه پلتفرم‌های بسیاری برای معرفی و توزیع انواع اپلیکیشن‌ها در هر دو سیستم عامل اندروید و ios طراحی شده‌اند که مکان مناسبی برای تبلیغ و ارائه‌ی اپلیکیشن‌هایتان به کاربران می‌باشند. سعی کنید در این پلتفرم‌ها نیز از نظرات و پیشنهادات کاربران استفاده کرده و اپ خود را تبلیغ کنید.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید