راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

۶ نکته موثر در طراحی لوگو

مقدمه

داشتن یک لوگوی زیبا و حرفه‌ای برای هر کسب و کاری که می‌خواهد تبدیل به برندی معروف شود، مهم و ضروری است. در طراحی لوگو هیچ محدودیتی وجود نداشته و شما می‌توانید با استفاده از خلاقیت و استعدادهای خود یک لوگوی حرفه‌ای وتاثیر گذار طراحی کنید. لوگوها به دلیل اینکه می‌توانند در حافظه‌ی افراد حک شده و به مرور زمان اعتماد کاربران را افزایش دهند، به بخشی اساسی در هر تجارت موفقی تبدیل شده‌اند.

چرا باید از لوگو استفاده کنیم؟

در تبدیل شدن یک کسب و کار موفق به یک برند معروف مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش، طراحی لوگو می‌باشد. لوگو به آرم تجاری یک شرکت، محصول، فعالیت شخصی و … گفته می‌شود که اگر به طور اصولی و حرفه‌ای طراحی شود می‌تواند در برندینگ یک کسب و کار تاثیری مثبت و خارق العاده داشته باشد. به عنوان مثال شما شرکت اپل را در نظر بگیرید این شرکت توانسته با طراحی لوگوی مناسب با نام شرکت، امروزه در سراسر دنیا معروف شود و ارزش شرکت خود را به میلیون‌ها دلار برساند.

بیشتر مشتریان حافظه‌ی دیداری قوی‌تری نسبت به شنیداری دارند و طراحی لوگوی مناسب، می‌تواند برای مدت‌ها در حافظه‌ی مخاطب حک شده و حتی بیشتر از نام برند شما در ذهن وی بماند.

 

6 نکته موثر در طراحی لوگو

 

در طراحی لوگو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

همانطور که گفتیم در طراحی یک لوگو محدودیتی وجود نداشته و افراد می‌توانند از انواع طرح‌های مختلف استفاده کنند اما توجه داشته باشید که از طرفی لوگوی شما باید جذاب، تاثیرگذار و حرفه‌ای باشد تا بتواند مورد توجه مشتریان قرار گرفته و مطابق با اصول و استانداردها در این زمینه باشد. در اینجا به بررسی برخی از نکات مهم که در طراحی لوگو موثر هستند می‌پردازیم.

درک کلی و تحقیق درباره‌ی کسب و کار

هر طراح قبل از شروع کار باید به خوبی درباره‌ی کسب و کار مورد نظر تحقیق کرده و تا وقتی که درک کلی نسبت به فعالیت و زمینه‌ی کاری افراد نداشته باشد نمی‌تواند لوگوی متناسب با آن طراحی کند.

اصولاً هر کسب و کار در حالت کلی به دو نوع سازمانی و خصوصی تقسیم بندی می‌شود که طراحی لوگو نیز برای هر کدام از این شغل‌ها متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال مجموعه‌هایی مانند دیجی کالا، آمازون، اسنپ، سامسونگ و … که شرکت‌های بزرگی محسوب می‌شوند، هرکدام در زمینه‌ای و برای اهداف خاصی فعالیت می‌کنند. در طراحی لوگو برای این شرکت‌ها، بیشتر نام برند و زمینه‌ی کاری در طراحی موثر هستند. ولی از طرفی افرادی نیز به صورت مستقل کسب و کار مخصوص به خود را دارند به عنوان مثال اینفلوئنسرها، معلم‌های خصوصی، نویسنده‌ها و … را می‌توان جز این دسته معرفی کرد که در این مورد نیز طراح در ابتدا باید با خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری فرد آشنا شده و سپس بنا به نوع فعالیت و زمینه‌ی کاریوی لوگوی مناسب را طراحی کند.

طرح خود را روی کاغذ پیاده کنید

هرچقدر که علم و تکنولوژی پیشرفت کند باز هم نمی‌تواند جای کاغذ و قلم را بگیرد چرا که هر طراح و نقاش با شروع به کشیدن و رسم کردن، ایده‌های جدید به ذهنش می‌رسد. هر طرح و ایده‌ی اولیه‌ای که به ذهنتان می‌رسد را روی کاغذ رسم کنید چرا که این طرح‌ها می‌توانند الهام بخش بوده و یک لوگوی زیبا و حرفه‌ای به ثمر برسانند. توصیه می‌کنیم که هیچ موقع دست از تلاش برنداشته و شکل‌ها و ایده‌ها را یکی پس از دیگری روی کاغذ پیاده کنید در آخر مشاهده خواهید کرد که از بین آن‌ها و یا ترکیب آن‌ها با یکدیگر، یک لوگوی جذاب و حرفه‌ای طراحی خواهید کرد.

تایپوگرافی

یکی از روش‌ها و اصول‌ مهم در طراحی لوگو، استفاده از تایپوگرافی است. تایپوگرافی به معنی استفاده‌ی درست از کلمات و حروف بوده و هر طراح می‌تواند با استفاده از حروف و کلمات نام برند، لوگوی زیبا و حرفه‌ای طراحی کند. چند مورد از لوگو‌های معروفی که با استفاده از تایپوگرافی طراحی شده‌اند عبارتند از:

گوگل، آمازون، کوکاکولا، مک دونلد، سی ان ان و …

6 نکته موثر در طراحی لوگو

استفاده از اشکال هندسی

همانطور که گفتیم در طراحی لوگو هیچ گونه محدودیتی وجود نداشته و طراح می‌تواند ازهر چیزی که در اطرافش وجود دارد الهام بگیرد. در اطراف ما و حتی در طبیعت اشکال هندسی و طبیعی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها و متناسب با زمینه‌ی کاری، لوگوی حرفه‌ای طراحی کرد. به عنوان مثال شرکت‌های بزرگ اپل و توییتر را در نظر بگیرید. این شرکت‌ها توانسته‌اند با استفاده از شکل یک سیب و پرنده لوگوی تاثیرگذار و به یاد ماندنی طراحی کنند.

ساده و حرفه‌ای

شاید بعضی از افراد تصور کنند که برای طراحی یک لوگوی حرفه‌ای، باید خیلی پیچیده و سخت عمل کنند اما با یک مثال ساده می‌توان این طرز تفکر را نقض کرد. لوگوی شرکت نایک را در نظر بگیرید. این کمپانی توانسته با چند حرکت ساده یک لوگوی جذاب و به یادماندنی طراحی کرده و از گذشته تا کنون طرفداران زیادی را به خود جذب کند. پس داشتن خلاقیت و حرفه‌ای عمل کردن خیلی مهم‌تر از سخت کوشی و پیچیدگی است.

استفاده از تصاویر و رنگ‌های متناسب

تاثیری که رنگ‌ها می‌توانند بر رفتار و احساسات افراد داشته باشند را هیچ شکل و یا حرفی در طراحی لوگو ندارد. به عبارتی می‌توان گفت رنگ‌ها با فرد حرف زده و می‌توانند هیجانات و رفتارهای وی را کنترل کنند. هر طراح باید با روانشناسی رنگ‌ها آشنا بوده و بتواند بعد از طراحی حالت کلی یک لوگو، رنگ مناسبی را به آن دهد. در انتخاب رنگ‌‌ها باید به نوع کسب و کار توجه کنید و بر اساس این که می‌خواهید مخاطب با نگاه کردن به لوگوی شما چه حسی پیدا کند، رنگ مناسبی را انتخاب کنید.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید