Site Favicon راهکار گستران
منتشر شده در 23 نوامبر 2016

بازاریابی اینترنتی چرا و چگونه؟

بازاریابی اینترنتی دربیان ساده بازاریابی اینترنتی به فرایند جذب وحفظ مشتری از طریق بسترهای اینترنتی گفته میشود که شامل فعالیت هایی است که در وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و سایر بسترهای اینترنتی انجام میدهیم .در این نوع بازاریابی باید اهداف را مشخص ک ...
مقالات آموزشی

بازاریابی اینترنتی

دربیان ساده بازاریابی اینترنتی به فرایند جذب وحفظ مشتری از طریق بسترهای اینترنتی گفته میشود که شامل فعالیت هایی است که در وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و سایر بسترهای اینترنتی انجام میدهیم .در این نوع بازاریابی باید اهداف را مشخص کرد و وب سایتی مناسب از لحاظ طراحی وبرنامه نویسی مطابق با اهدافمان تهیه کرد.

بازاریابی اینترنتی

برخی از مزایای بازاریابی اینترنتی

تبلیغات کم هزینه :

  • تبلیغات آنلاین باعث کاهش چشم گیر مصرف کاغذ و هزینه های مربوط به آن میشود ، مثلا : هزینه های تراکت ، بروشور ، کارت ویزیت ها ، آگهی نامه ها و …. که در لیست هزینه های تبلیغات شما حذف میشود .این نوع خدمات و تبلیغات قیمت خیلی پایین تری نسبت به دیگر رسانه ها دارند مثلا رسانه صدا و سیما ، رسانه های محیطی ، بیلبورد ها و … هزینه های بسیاری در بردارند که در این میان بازاریابی و تبلیغات اینترنتی فرصت خوبی برای تبلیغات می باشد .

وجود مشتری نامحدود :

  • در روش های بازاریابی آنلاین و تبلیغات ، مشتری شما محدود به ناحیه خاصی نیست و مجموعه شما در هر مکان و موقعیتی که باشد مشتریان و مخاطبان آن محدود به همان مکان نیستند. از همه جای کره زمین میتوانید بصورت هدفمند مخاطب جذب کنید

تبلیغات قابل ویرایش :

  • برای کسب و کارشما تا به حال پیش آمده که در تبلیغات دچار اشتباه شده اید یا دچار تغییرات اجباری ولی در تبلیغات آنلاین نیازی نیست هزینه های برشور و کاتالوگ را مجدد پرداخت کنید این قابلیت ویرایش برای شما بدون هزینه قابل اجراست .

محدود نبودن به زمان :

  • بازاریابی اینترنتی محدود به زمان نیست بلکه مشتری شما در هر ساعت شبانه روز میتواند خرید خود را انجام دهد.

بازگشت سرمایه :

  • بازگشت سرمایه شما در مدت زمان کوتاه امکان پذیر است.چون هم هزینه ی راه اندازی کمتری نسبت به کسب و کار فیزیکی و هم درآمدها سهل الوصول است.

برخی از محدودیت های بازاریابی اینترنتی

  • بازاریابی اینترنتی هم برای مشتریان و هم برای خریداران مشکلاتی دارد.
  • پایین بودن سرعت اینترنت برای برخی از کاربران.
  • امکان لمس کردن ،بوییدن ، چشیدن را به کاربران قبل از خرید نمیدهد و این باعث اعتماد نداشتن برخی از کاربران میشود.
  • آشنا نبودن برخی از کاربران از اینترنت و طرز استفاده از آن.
  • امکان هک شدن اطلاعات محرمانه کاربران.

 

انواع روش های بازاریابی اینترنتی

  • بازاریابی با موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)
  • بازاریابی با شبکه های اجتماعی  (Social Media Marketing)
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • ویدیو مارکاتینگ (Video Marketing)
  • ایمیل مارکتینگ  (Email Marketing)
  • تبلیغات پولی  (Paid advertising)
  • اپ های موبایل (Mobile apps)
  • انجمن های اینترنتی (Online Forum)

 

در مقالات بعدی درباره انواع روش های بازاریابی اینترنتی مطالبی بیشتری ارائه خواهد شد.

 

[box title=”” align=”center”]اگر به اطلاعات بیشتری در زمینه خدمات فروش آنلاین راهکار گستران نیاز دارید   [button href=”http://rahkargostaran.com/contact-us/” style=”flat” size=”small” color=”#dd3333″ hovercolor=”#bf2b2b”]با ما تماس بگیرید![/button]  [/box]