راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02174391400

بهینه سازی تجربه کاربری

مقدمه

احساس کاربران را به وب‌سایتتان جدی بگیرید. یک وب سایت خوب نه با طرحی زیبا که با یک تجربه‌ی متفاوت در ذهن کاربر تاثیر می‌گذارد. زمانی می‌توانید بیشترین تاثیر سایتتان را بر روی کاربران ببینید که، سایت شما علاوه بر زیبایی، به آسانی مورد استفاده قرار بگیرد.

تجربه‌ی کاربری (user experience)

در تجربه‌ی کاربری، همه چیز مهم است. اینجا دیگر گرافیک زیبا کافی نبوده و بحث بر سر این است که کاربر، تجربه‌ی زیبا و عالی را پشت سر بگذارد. با بهبود تجربه‌ی کاربری، تاثیر بهتری بر روی مخاطب گذاشته، فروشتان را افزایش داده و مشتریهای وفاداری بسازید.

برای بهبود تجربه‌ی کاربری به چه نکاتی باید توجه کنید

  • کاربرد پذیری وب‌ساییتان را ارتقا دهید.
  • سرعت وب سایت باید به صورتی بهینه شود که کاربر معطل مشاهده‌ی وبسایت نباشد. زیرا هیچ کاربری دوست ندارد منتظر بماند.
  • محتوای وب‌سایت با استفاده از هنر کپی رایتینگ به شکلی ساده، قابل فهم و به جا بیان شود. تا مخاطب با جملات کوتاه کل محتوا را به صورت کامل درک نماید.
  • درخواستهای وبسایت باید روشن و شفاف بیان شوند تا تاثیر مثبتی بر روی مشتری بگذارند.
  • در حال حاضر، کاربرانی که از موبایل استفاده می‎‌کنند بیشتر از کاربران کامپیوتر می‌باشند. بنابراین سایت باید برای این کاربران بهینه بوده و استفاده از آن بر روی گوشی مانعی نداشته باشد.
  • دسترسی‌ها را بهینه سازی کنید.
  • ساختار سایت باید به شکلی معماری شود که کاربر نیازهای خود را به راحتی برآورده سازد.
  • کاربر باید مسیر مشخص و سر راستی را برای تبدیل شدن به مشتری طی کند. پس مسیر تبدیل بسیار مهم بوده و نباید وارد حاشیه شده و یا اصطکاکی داشته باشد.
  • چیدمان صفحات باید به شکلی باشد که آنچه مهم‌تر است پررنگ تر نمایش داده شود و البته آنچه مهمتر است زودتر نمایش داده شود. همچنین بخش‌ها با یکدیگر همخوانی داشته و هماهنگ باشند.
  • در بهینه سازی تجربه‌ی کاربری، نحوه‌ی چینش منو و دکمه‌ها به دلیل اینکه روش‌های دسترسی کاربر به قسمت‌های مختلف سایت هستند، اهمیت بسیاری داشته و باید در چینش آنها دقت زیادی صورت بگیرد.
  • طراحی وبسایت را بهینه‌سازی کنید.
  • توجه به رنگ‌بندی: هارمونی رنگ و نظم آنها بر روی مخاطب تاثیر گذار بوده و استفاده از رنگهای متضاد در بخش‌های مهم می‌تواند این بخش‌ها را از هم تفکیک کند.
  • تصاویر حاوی پیامهایی برای انتقال به مخاطب بوده و استفاده از طرح‌های گرافیکی جذاب و مرتبط، تجربه‌ی کاربری سایت شما را ارتقاء خواهد داد.
  • استفاده‌ی مطلوب از فضای سفید: استفاده از فضاهای سفید، باعث نظم و خوانایی بیشتر سایت شده و استفاده‌ی صحیح از آنها باعث می‌شود فرق یک طراحی عالی با طراحی‌های دیگر نمایان شود.
  • استفاده از فونت‌های جذاب با سایزهای مناسب، خوانایی سایت را ارتقا داده و باعث می‌شود متن‌ها‌ی سایت به آسانی خوانده شوند.

به طور کلی ما با استراتژی به نام بهینه‌سازی تجربه‌ی کاربری، سایتی کاربرپسند خواهیم داشت و با تعییر الگوریتم‌های گوگل که مدام اتفاق می‌افتند باز هم نگران از بین رفتن تلاشهایمان برای این بهینه‌سازی نخواهیم بود. زیرا سایت ما هواداران و دوستانی دارد که تنهایش نخواهد گذاشت.

در زمان تغییرات الگوریتم گوگل، SXO به کمک سایت ما آمده و با در اختیار قرار دادن زمان کافی، به سئوی سایت ما را یاری خواهد کرد. نرخ بازدید سایت مانند سابق خواهد بود و حتی اگر لحظه‌ای افت نرخ بازدید مشاهده شد، دوباره همه چیز به روال عادی خود باز خواهد گشت.

بهینه سازی تجربه‌ی کاربری UX برای سئو بسیار مهم است

گوگل در طی سالها مدام در حال تغییر بوده و به صورت مداوم الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد تا بهترین نتایج را به کاربران خود فراهم نماید. هر بار که گوگل به روزرسانی می‌شود، بیشتر بر روی نتایج کاربرپسند متمرکز شده و این نشان می‌دهد تجربه‌ی کاربری تا چه اندازه‌ای برای سایت حائز اهمیت است.

با نگاهی به الگوریتم Rank Brain گوگل بیشتر به اهمیت UX پی خواهید برد. Rank Brain سومین عامل مهم برای ارزش سئوی وبسایت بوده و پشت سر لینک و محتوا قرار می‌گیرد. Rank Brain به وسیله‌ی شاخص‌هایی چون نرخ پرش، میزان ماندگاری کاربر، نرخ طبیعی کلیک و شاخص‌های رفتاری عمل کرده و نشان می‌دهد که آیا کاربر از محتوای ارائه شده لذت برده است؟

UX و SEO اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند.

در سئو و تجربه کاربری نه تنها بالا بردن رتبه‌ در نتایج جستجوی گوگل مطرح می‌باشد، بلکه هدف هر دوی آنها، ارائه‌ی اطلاعات مورد نیاز به کاربری که جستجو کننده بوده، می‌باشد. اگر چه سئو کاربر را به محتوای مرتبط وصل می‌کند، تجربه‌ی کاربری هم جستجوکننده را به صفحه‌ی مورد نظرش هدایت می‌کند.

ضمانت بازگشت وجه

ریسک همکاری را برای شما صفـــر% میکنیم!اگر تا 7 روز کاری از خدمات دریافتی ناراضی بودید مبالغ پرداختی را با 😊 عودت می دهیم!

پشتیبانی رایگان

پشتیبانی از 6 تا 12 ماه بصورت "رایـگان" بسته به نوع خدمات دریافتی، از 6 تا 12 ماه کـاملا رایگان پشتیبان شما خواهیم بود

ارائه خدمات بر اساس نیاز شما

نیازسنجی یعنی اولین قدم!افتخار ماست که قبل از ارائه هر خدمتی، نیازهای شما را واقعا بررسی میکنیم

مشاوره رایگان

آموزش رایگان برای بهره وری بالاتردریافت مشاوره و آموزش اصولی در راستای استفاده از خدمات، حق هر کارفرماییست، حق شما را ضایع نمیکنیم!!!

ارائه خدمات در اسرع وقت

وقت شما ارزشمندترین دارایی شماستقدردان وقت ارزشمندی که در اختیار ما قرار می دهید هستیم و در اسرع وقت به تعهدات خود عمل میکنیم

خدمات پشتیبانی 7/24

7 روز هفته 24 ساعت شبانه روزخیالتون راحت، چون ما روزهای تعطیل و حتی خارج از ساعات اداری پشتیبان شما هستیم!

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید