مشاور برندسازی
برندسازی، فعالیتی است که در آن تصویری از برند در قلب و ذهن مشتری ایجاد می شود. در فرآیند برندسازی سعی بر آن است که بر ادراک افراد تأثیر گذاشته و با استفاده از نام، نماد و یا لوگو هویت برند را در خاطره ها تثبیت کنند. متأسفانه آنچه که در این حوزه توسط شرکت ها در ایران صورت می پذیرد تنها براساس تصور از برند به صورت یک نام تجاری می باشد و تنها راهکار را تبلیغات صرف می پندارند. در صورتیکه هر آنچه که پیامی را به سمت بازار منتقل می کند می تواند در این بخش یاری رسان و پرثمر باشد.
برند خود پدیده ای زمان بر و انرژی بر است،نیاز به کار مداوم و دانش به روز دارد و اینجاست که نقش مشاوران برند سازی آشکار می شود و هر سازمانی نیازبه انسانی دارد که ضمن اشراف بر دانش روز و فضای تخصصی برند ،بتواند در این مسیر همراهش باشد.مشاور برند سازی کسی است از بیرون سازمان را پایش می کند و در کنار کارفرمایان برای بالابردن ارزش برند سازمان تلاش می کند.
آمارها نشان داده است که برند هر سازمان با ارزش ترین دارایی ناملموس آن کسب و کار است که باعث می شود مخاطبان به سویش جذب شده و به آن وفادار باشد.
اما بحث برند خود پدیده ای زمان بر و انرژی بر است،نیاز به کار مداوم و دانش به روز دارد و اینجاست که نقش مشاوران برند سازی آشکار می شود و هر سازمانی نیازبه انسانی دارد که ضمن اشراف بر دانش روز و فضای تخصصی برند، بتواند در این مسیر همراهش باشد.مشاور برند سازی کسی است از بیرون سازمان را پایش می کند و در کنار کارفرمایان برای بالابردن ارزش برند سازمان تلاش می کند.
علم و دانش برند سازی و فن آوری های برندینگ بسیار نو و جدید است و معمولا افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند پیش زمینه های تبلیغات و یا مدیریت و بازاریابی دارند و در صورتیکه علم برند دانشی ترکیبی و جامع است بنابراین سازمانهای پیشرو نیاز یادگیری و آموزش این علم را در اعضای خود احساس نموده و آموزش برند سازی را در برنامه های آموزشی خود می گنجانند.
عقب ماندن از این قافله با توجه به سرعت تکنولوزی در زمانی اندک باعث می شود فاصله از رقبا بسیار شود و کم کم از بازار حذف شوند.بنابراین مدیران هوشمند می دانند همیشه باید خود را به علم روز مجهز ساخته و دانش روز برندینگ را در سازمان خود جاری و ساری نمایند.
بنابراین سعی می کنند با بهره گیری از افراد متخصص سطح علمی کارکنان خود را در سازمان بالا برده و باشیوه های آموزشی مختلف اعم از یادگیری آبشاری و یا برگزاری کلاس ها، کنفرانس ها و سمینارها برای کارکنان خود ،سطح علمی دانش کارکنان خودرا با سطح علمی جهان یکسان نمایند.
بنابر این در وهله اول بهتر است که اهمیت یادگیری و تجهیز به دانش برندینگ و دانش های مدیریتی برای مدیران و و مدیران ارشد روشن گردد.
اعتماد یکی از ارکان اساسی برند سازی است.کافی است که حرف ها به هم نخورد. عدم هماهنگی در فروش،تبلیغات،توزیع،تولید و استراتژی ها باعث می شود اعتماد مخاطبان از بین برود و اینگونه اعتماد از بین می رود و در نتیجه برند شکل نمی گیرد مشاور برند سازی با نگاه به کل سازمان سعی در یکپارچه کرددن بخش های مختلف کسب و کار داشته و به این شاکله متشکل از جزئیات بهم پیوسته را هم سو و هم داستان گرداند و مخاطب در مواجهه با جزء جزء آن با پدیده ای واحد روبرو شود. کاری که شاید افراد درون سازمان به علت حضور در بطن سازمان قادر به انجام آن نباشند.