چگونه فروش آنلاین خود را افزایش دهیم؟

در جامعهی امروزی تجارت آنلاین و الکترونیک افزایش چشمگیری یافته و اغلب کسب و کارهای مختلف در هر حوزهای که هستند، وارد این عرصه شدهاند. از خرده فروشان گرفته تا عمده فروشها همگی از راههای مختلف نسبت به فروش آنلاین و مجازی محصولات خود اقدام کرده و حتی توانستهاند در این راه فروش خود را افزایش دهند. وب سایتها و شبکههای مجازی مختلف از جمله اینستاگرام از راههای فروش آنلاین میباشند که صاحبان کسب و کارها با توجه به شرایط و نیازمندیهای خود، از آنها استفاده میکنند. اما یکی از دغدغههای اصلی افراد در فروش آنلاین، نحوهی افزایش فروش و روشهای آن میباشد چرا که این افراد سالهاست به فروش حضوری عادت کرده و با این روش آشنایی زیادی ندارند.
چگونه فروش آنلاین خود را افزایش دهیم؟
خوشبختانه منابع و روشهای زیادی برای یادگیری و افزایش فروش آنلاین وجود دارد. حتی امروزه افراد متخصص بسیاری در حوزهی فروش آنلاین فعالیت داشته و شما میتوانید با کمک گرفتن از آنها فروش خود را افزایش داده و با استفاده از راه حلهای ارائه شده، فروشگاه مجازی خود را رونق دهید. ما در اینجا قصد داریم برخی از مهمترین روشهای افزایش فروش آنلاین را در اختیارتان قرار دهیم.
روشهای فروش آنلاین
قبل از اینکه روشهای افزایش فروش آنلاین را بررسی کنیم، باید در ابتدا مشخص کنیم که فروشگاه مجازی ما در کدام پلتفرم قرار دارد. همانطور که گفتیم افراد برای راه اندازی فروشگاه مجازی خود اغلب از وب سایت و یا شبکههای مجازی مثل اینستاگرام استفاده میکنند. باید بدانید که هر کدام از اینها شرایطی کاملاً متفاوت داشته و نحوهی فعالیت در آنها نیز فرق میکند پس برای آشنایی با راهکارهای افزایش فروش آنلاین، بهتر است هر یک را جداگانه بررسی کنیم.
فروش آنلاین در سایت
وب سایت یکی از پلتفرمهای کاربردی برای رونق و توسعهی کسب کارهای مختلف، چه برای افزایش فروش و چه برای معرفی کار میباشد. وب سایتها به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی که دارند، بیشتر از سایر پلتفرمها برای فروشگاههای مجازی مناسب بوده و حتی سبب آسانتر شدن و راحتی در فروش میشوند. اگر با کمک افراد متخصص، وب سایتی حرفهای و متناسب با فعالیت خود طراحی کنید، میتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید. اما برای داشتن فروش بیشتر در وب سایت، باید با روشهای مختلف آشنا شده و با به کار گیری آنها روز به روز پیشرفت کنید. در اینجا به بررسی برخی از راهکارهای افزایش فروش فروشگاه مجازی وب سایت خواهیم پرداخت.
-
طراحی حرفهای و متناسب با فعالیت وب سایت
اگر تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی در بستر وب سایت گرفتهاید، اولین قدم راه اندازی وب سایتی مناسب میباشد که تاثیر مهمی نیز در فروش شما دارد. چرا که اگر بتوانید وب سایت خود را بنا بر نیازهای مشتریان و مخاطبان خود طراحی کنید، مخاطبان زیادی به سایت شما جذب شده و در نتیجه فروش شما نیز افزایش پیدا میکند.
در بحث وب سایتها حوزهای به نام سئو وجود دارد که باعث بالا آمدن وب سایت در گوگل شده و هر چقدر که سایت شما در نتایج جستجوی کاربران در رتبههای برتر قرار گیرد، به همان مقدار نیز ورودی و فروش شما بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال اگر حوزهی فعالیت شما لباس میباشد، سعی کنید سئوی سایت خود را روی کلمات مربوط به لباس مانند خرید آنلاین لباس زنانه، لباس راحتی، لباس مجلسی و … بالا برده و با این کار با هر بار سرچ این کلمات، وب سایت شما در رتبههای برتر گوگل قرار میگیرد.
-
ارتباط سازی بین سایت و شبکههای اجتماعی
یکی از آپشنهایی که وب سایتها از آن برخوردارند، قابلیت اتصال شبکههای مجازی مانند اینستاگرام به آنها میباشد. با این کار میتوانید وب سایت و محصولات خود را در اینستاگرام نیز تبلیغ کرده و با هدایت کاربران به سمت وب سایت، محصولات خود را به فروش برسانید.
-
تبلیغ در سایتهای پربازدید
با روی کار آمدن فروشگاههای مجازی، تبلیغات در سطح وبسایتها نیز دچار تغییرات زیادی شده و پیشرفت چشمگیری کردهاند. یکی از راهکارهای تبلیغات در بستر وب، لینک دهی و تبلیغات در سایتهای پربازدید میباشد چرا که در این سایتها روزانه افراد زیادی برای کسب اطلاعات و یا خرید آنلاین به آنها مراجعه کرده و ممکن است با مشاهدهی تبلیغ و یا آگهی، وارد فروشگاه مجازی شما شوند.
فروش آنلاین در اینستاگرام
بعد از وب سایت، اینستاگرام از جمله بسترهایی است که افراد میتوانند با صرف کمترین هزینه، فروشگاه مجازی و آنلاین خود را راه اندازی کنند. روشهایی که در اینستاگرام برای افزایش فروش مورد استفاده قرار میگیرد، با وب سایت متفاوت بوده و نمیتوان راهکارهای مشابهی را استفاده کرد. اما در ایسنتاگرام شما میتوانید با انجام چند اقدام ساده با کاربران خود ارتباط صمیمی برقرار کرده و با این کار مشتریان زیادی را جذب کنید. در ادامه به بررسی چند مورد برای افزایش فروش آنلاین میپردازیم.
-
ارتباط صمیمی با کاربران
یکی از مزیتهای خوب و موثر در اینستاگرام، امکان برقرای ارتباطی صمیمی با مخاطبان میباشد که با این کار حس اعتماد مشتری به شما افزایش پیدا میکند. پس همواره سعی کنید با گذاشتن استوریهایی پیرامون فعالیت خود و یا حتی در مورد روزمرگیها، ارتباطی صمیمی با کاربران خود داشته باشید.
-
اعتماد سازی
یکی از عوامل مهم در تمامی فروشگاههای آنلاین، ایجاد اعتماد در مخاطب میباشد. تا زمانی که کاربر به شما اعتماد نداشته باشد، نسبت به خرید اقدام نمیکند. در اینستاگرام نیز روشهای زیادی برای ایجاد حس اعتماد وجود دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:
- قرار دادن عکسهای غیر ژورنالی از محصولات
- گذاشتن استوری ارسال محصولات و کدهای مرسولات پستی
- قرار دادن رضایت مشتری در هایلایت پیج
- معرفی خود به مشتریان
- و …
-
تبلیغات در پیجهای معروف
تبلیغات در اینستاگرام یکی از روشهای بسیار مهم در افزایش فروش آنلاین میباشد که اگر به صورت هدفمند و با رعایت اصول انجام شود، میتواند باعث رونق کسب و کار شما شود. برای انجام این کار باید در ابتدا متناسب با بودجهی خود پیجهای معروف و با فعالیت زیاد را شناسایی کرده و با ارسال محصولات خود به آنها، پیج و محصولات خود را تبلیغ کنید.
-
طراحی پستهای حرفهای
پست و استوریهایی که در پیج اینستاگرامی خود قرار میدهید، میزان حرفهای بودن شما را نشان میدهند. پس برای اینکه پیجی زیبا و حرفهای داشته باشید، توصیه میکنیم طراحی پستهای خود را به یک گرافیک کار متخصص سپرده و از ترکیب عکسهای ژورنالی و واقعی در پستها استفاده کنید. برای استوریها نیز میتوانید از عکس و فیلمهایی که با موبایل از محصولات گرفتهاید، استفاده کنید. چرا که استوریها بر خلاف پستها ماندگار نبوده ولی در جذب مخاطب و افزایش فروش تاثیر زیادی دارند. پس همواره سعی کنید روزانه حدود ۵ الی ۱۰ استوری برای درگیر کردن مخاطب با پیجتان قرار دهید.