راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02174391400

بازاریابی اینترنتی چرا و چگونه؟

مقدمه

بازاریابی اینترنتی

دربیان ساده بازاریابی اینترنتی به فرایند جذب وحفظ مشتری از طریق بسترهای اینترنتی گفته میشود که شامل فعالیت هایی است که در وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و سایر بسترهای اینترنتی انجام میدهیم .در این نوع بازاریابی باید اهداف را مشخص کرد و وب سایتی مناسب از لحاظ طراحی وبرنامه نویسی مطابق با اهدافمان تهیه کرد.

بازاریابی اینترنتی

برخی از مزایای بازاریابی اینترنتی

تبلیغات کم هزینه :

  • تبلیغات آنلاین باعث کاهش چشم گیر مصرف کاغذ و هزینه های مربوط به آن میشود ، مثلا : هزینه های تراکت ، بروشور ، کارت ویزیت ها ، آگهی نامه ها و …. که در لیست هزینه های تبلیغات شما حذف میشود .این نوع خدمات و تبلیغات قیمت خیلی پایین تری نسبت به دیگر رسانه ها دارند مثلا رسانه صدا و سیما ، رسانه های محیطی ، بیلبورد ها و … هزینه های بسیاری در بردارند که در این میان بازاریابی و تبلیغات اینترنتی فرصت خوبی برای تبلیغات می باشد .

وجود مشتری نامحدود :

  • در روش های بازاریابی آنلاین و تبلیغات ، مشتری شما محدود به ناحیه خاصی نیست و مجموعه شما در هر مکان و موقعیتی که باشد مشتریان و مخاطبان آن محدود به همان مکان نیستند. از همه جای کره زمین میتوانید بصورت هدفمند مخاطب جذب کنید

تبلیغات قابل ویرایش :

  • برای کسب و کارشما تا به حال پیش آمده که در تبلیغات دچار اشتباه شده اید یا دچار تغییرات اجباری ولی در تبلیغات آنلاین نیازی نیست هزینه های برشور و کاتالوگ را مجدد پرداخت کنید این قابلیت ویرایش برای شما بدون هزینه قابل اجراست .

محدود نبودن به زمان :

  • بازاریابی اینترنتی محدود به زمان نیست بلکه مشتری شما در هر ساعت شبانه روز میتواند خرید خود را انجام دهد.

بازگشت سرمایه :

  • بازگشت سرمایه شما در مدت زمان کوتاه امکان پذیر است.چون هم هزینه ی راه اندازی کمتری نسبت به کسب و کار فیزیکی و هم درآمدها سهل الوصول است.

برخی از محدودیت های بازاریابی اینترنتی

  • بازاریابی اینترنتی هم برای مشتریان و هم برای خریداران مشکلاتی دارد.
  • پایین بودن سرعت اینترنت برای برخی از کاربران.
  • امکان لمس کردن ،بوییدن ، چشیدن را به کاربران قبل از خرید نمیدهد و این باعث اعتماد نداشتن برخی از کاربران میشود.
  • آشنا نبودن برخی از کاربران از اینترنت و طرز استفاده از آن.
  • امکان هک شدن اطلاعات محرمانه کاربران.

 

انواع روش های بازاریابی اینترنتی

  • بازاریابی با موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)
  • بازاریابی با شبکه های اجتماعی  (Social Media Marketing)
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • ویدیو مارکاتینگ (Video Marketing)
  • ایمیل مارکتینگ  (Email Marketing)
  • تبلیغات پولی  (Paid advertising)
  • اپ های موبایل (Mobile apps)
  • انجمن های اینترنتی (Online Forum)

 

در مقالات بعدی درباره انواع روش های بازاریابی اینترنتی مطالبی بیشتری ارائه خواهد شد.

 

اگر به اطلاعات بیشتری در زمینه خدمات فروش آنلاین راهکار گستران نیاز دارید   با ما تماس بگیرید!  

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید