راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

انواع روش های بازاریابی اینترنتی

مقدمه

بازاریابی اینترنتی :

دربیان ساده بازاریابی اینترنتی به فرایند جذب وحفظ مشتری از طریق بسترهای اینترنتی گفته میشود که شامل فعالیت هایی است که در وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و سایر بسترهای اینترنتی انجام میدهیم .در این نوع بازاریابی باید اهداف را مشخص کرد و وب سایتی مناسب از لحاظ طراحی وبرنامه نویسی مطابق با اهدافمان تهیه کرد.در اینجا به توضیح انواع روش های بازاریابی اینترنتی می پردازیم :

 

۱٫بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجوگر :

این روش به دو صورت رایگان و غیر رایگان انجام میشود .

  1. روش رایگان : این نوع بازاریابی اینترنتی با بهینه سازی صحیح و اصولی وب سایت و استفاده از تکنیک های سئو وب سایت باعث میشود که وب سایت ما در نتایج جستجو نسبت به سایر وب سایت ها جایگاه بالاتری بدست آورد.
  2. روش غیر رایگان : موتورهای جستجوگر مانند گوگل علاوه بر روش رایگان جستجو به کاربران خود این امکان را میدهد که با پرداخت هزینه برای یک عبارت خاص در کنار نتایج جستجو ظاهر شوند.

موتورهای جستجوگر

۲٫بازاریابی اینترنتی با شبکه های اجتماعی :

این نوع روش بازاریابی اینترنتی هم نیز مثل روش بالا به دو صورت رایگان و غیر رایگان انجام میشود.

  1. رایگان : در این روش با انجام فعالیت هایی در شبکه های اجتماعی (تلگرام ، اینستاگرام ، وایبر ، ….) باعث میشود کاربرانی که در این شبکه ها حضور دارندبا شرکت و محصولات شما آشنا شوند.
  2. غیر رایگان : در ازای پرداخت هزینه ، تبلیغ شما در صفحات اجتماعی ظاهر میشود.

شبکه های اجتماعی

۳٫بازاریابی محتوا :

شاید این مثل معروف را شنیده باشید ” محتوا پادشاه است “.موتورهای جستجوگر دنبال محتوای با کیفیت و اصیل هستند و به واسطه ی محتوایی که در وب سایت خود منتشر میکنید بازدیدکنندگان زیادی از طریق موتورهای جستجوگر وارد وب سایت شما میشوند و اگر بازدیدگنندگان محتوای شما را بپسندند آن را در وب سایت و شبکه های اجتماعی خود منتشر میکند و باعث میشوند که افراد زیادی با شما و خدماتتان آشنا شوند.

مدیریت محتوا

۴٫ویدیو مارکتینگ :

با افزایش سرعت اینترنت و وجود شبکه های اجتماعی ، اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیو های آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود می گردند.اگر از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می دهید ویدیوهای جذابی تهیه کنید و آنها را در اینترنت منتشر کنید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی با شما و خدماتی که ارائه می دهید آشنا خواهند شد.

۵٫ایمیل مارکتینگ :

این روش به زبان ساده یعنی ارسال ایمیلهای گروهی به تعداد زیادی از کاربران و تشویق آنها برای بازدید از وی سایت و خرید محصولات شماست.

نکته : استفاده نادرست از روش ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل به کاربرانی که مایل به دریافت این ایمیل ها نیستند، نارضایتی کاربران را به دنبال دارد و در استفاده از این روش باید دقت کرد.

۶٫تبلیغات پولی :

همانطور که هر روز در نقاط مختلف شهرها بنرهای تبلیغاتی را مشاهده می کنید، در وب سایتهایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند نیز چنین تبلیغاتی به وفور یافت می شود. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه برای درج بنر در بخش های مختلف وب سایتهای پربازدید می باشد.

 

 

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید