اهمیت تولید محتوای اختصاصی
تولید محتوای اختصاصی برای شبکه های اجتماعی, امروزه دارای اهمیت ویژه ای در تجارت الکترونیک می باشند
شبکههای اجتماعی در حال حاضر بهترین ابزار برای ارتباط با مخاطبین محسوب میشوند و برای حفظ این ارتباط باید به طور پیوسته در این شبکهها حضور داشت. با راهکارهای تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی میتوان روند رو به رشدی را ایجاد کرد و نتایج بهتری را در تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی بهدست آورد.
شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای مهم و اساسی بازاریابی آنلاین ، برندسازی آنلاین و بهینه سازی سایت ها محسوب می شوند به طوری که نقش آن ها در رونق کسب و کار ها کاملا مشخص است. درواقع شبکه های اجتماعی دارای پتانسیل هایی هستند که می توانند به ما کمک کنند تا به سود حداکثری با توجه به تلاش هایمان دست پیدا کنیم. شبکه های اجتماعی برای اهالی کسب و کار و بیزینس های کوچک و بزرگ، شبیه به گنجینه های پر از طلا به حساب می آیند اگر ما بتوانیم قدر داشته های این شبکه ها را بدانیم.
تولید محتوای هدفمند, ارزش برنامهریزی را دستکم نگیرید. اهداف کسبوکار و چگونگی ارتباط آنها به تولید محتوا و مدیریت شبکههای اجتماعی را بهخوبی بدانید. نیاز مخاطب خود را بشناسید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا کنید. یک تقویم شبکههای اجتماعی درست کنید و بر اساس آن تعیین کنید که چه کسی و در چه زمانی باید چه نوع محتوایی را آماده کند.
به دوستان خود با گذاشتن مطالب هدفمند ثابت کنید که شما اگرچه شاید خیلی حرفهای نباشید، اما به اصول حرفهای این کار اهمیت میدهید. فقط تولید محتوا کافی نیست، شما باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و این را به مخاطب نیز انتقال دهید.
ثابت شده است که هرچه محتویات شما بیشتر باشد کنترل کیفیت آن پیچیدهتر میشود. سعی کنید هوشمندانه ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید که طولانی بودن اصل نیست، بلکه کیفیت اصل است. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. زمانبندی مناسب و ثابتقدم بودن در تولید محتوا یک اصل مهم است که باید به آن پایبند باشید.
سوشال یا شبکه های اجتماعی، نظیر فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکداین، و… همه و همه بر اساس محتوایی که تولید می شود زنده مانده اند. این شبکه ها بهترین مکان برای اختصاصی سازی و رساندن پیامتان به مشتریان و افرادی است که به صنعت شما وابسته اند و به نحوی شما را دنبال می کنند. بسیاری از افراد شما را دنبال می کنند چون محتوایتان برایشان اهمیت دارد و این شبکه ها می تواند بهترین پتانسیل در این باره داشته باشد!
کاربران و مشتریان می توانند از طریق محتوای شما روی شبکه های اجتماعی، به سمت سایت و وبلاگتان انتقال پیدا کنند، و بعد هم به راحتی با دانلود کردن محتوای شما، و فرصت هایی که ایجاد کرده اید به عنوان یک فرصت فروش، شناسایی و سازمان دهی بشوند! وبلاگ نویسی و مزیت مستمر ادامه آن در ترافیک و افزایش فروش! این نکته ای است که می تواند به شما در موفقیت کسب و کارتان یاری دهد!
از طرفی وقتی که شما روی سوشال، محتوای خود را منتشر می کنید فرصت را ایجاد می کنید که علاقمندان محتوای شما را منتشر کنند و علاقمندان و دنبال کنندگان بیشتری ایجاد کنید! مهم این است که بتوانید محتوایی تولید کنید که کاربر علاقه به اشتراک گذاری آن داشته باشد.
اگر خواهان جلب توجه بیشتر خوانندگان مطالب خود هستید و اگر میخواهید آنها از خواندن مطالب طولانی شما خسته نشوند، بایستی آنها را با عکسها و تصاویر جذاب تشویق کنید. عکسهای جالب بازدیدکنندگان را تشویق به مطالعه متن مربوط به آنها میکنند. نهتنها عکسها و تصاویر، بلکه استفاده از عناصر گرافیکی نیز بسیار مفید هستند.
نکته مهم اینجاست که باید از کیفیت و مرتبط بودن آنها با پست و محتوای مطلبتان اطمینان حاصل کنید. رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به ایجاد ارتباط میکند. نتایج تحقیقات نشان میدهد، استفاده از تصاویر باکیفیت در فیسبوک به افزایش میانگین ۵۳ درصدی اشتراکگذاریها منجر شده است. همچنین استفاده از تصاویر باعث شده است که نظرات (Comments) مطالب نیز با بیش از ۱۰۴ درصد افزایش روبهرو شود.
شبکه های اجتماعی، یکی از قویترین گزینه هایی هستند که به شما کمک می کنند هم بازدید بیشتری روانه سایت خود کنید و هم اینکه ، بتوانید به راحتی، با امکان انتشار و اشتراک گذاری، مخاطبین و علاقه مندانی ایجاد کنید. از طرفی سوشال، امکان سرچ و ایندکس مطالب شما را در گوگل و سایر موتورهای جستجو ایجاد می کنند که می توان از این طریق هم کاربران را به سمت خود روانه کنید! البته که محتوای شما همیشه در شبکه های اجتماعی خواهد ماند و این پتانسیل را داراست که هر دفعه بدون دخالت و حتی توجه شما، مخاطبینی به آن دست پیدا کنند.
یکی از مکان هایی که می تواند از کثرت کار شما و فعالیت های روزانه تان بکاهد، شبکه هایی هستند که سرشار از مخاطبین خاص صنعت ما هستند. آنها به محتویات ما تعصب دارند، برایشان ارزش دارد و چیزی را که برایشان ارزش دارد ارج می نهند، نگهداری کرده و حتی شر می کنند. این ساده ترین و بهترین فرصت شبکه های اجتماعی برای رونق کسب و کار است.
با مخاطبان خود ارتباط قوی و شخصی برقرار کنید, اکثر مردم میخواهند از کسانی که آنها را به خوبی و از نزدیک میشناسند و قابل اعتماد آنها هستند خرید کنند نه شرکتهایی که هویت روشنی ندارند. برای دست یافتن به این مهم باید بعضی اوقات تصاویری شخصی از پشت صحنه تولیدات محتوای خود به مخاطبان نشان دهید.
اگر دنبال استراتژی های جدید و موثر هستید با ما در تماس باشید , راهکارگستران ارائه دهنده ی راهکارهای جدید تجارت الکترونیک