راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

سیستم مدیریت فروشگاه اختصاصی چیست و چه کاربردی دارد؟

مقدمه

مدیریت فروش معمولا با نام نرم افزار یا سیستم مدیریت فروش نیز شناخته می‌شود. این سیستم به شما این امکان را می‌دهد تا با هماهنگ‌سازی عملیات فروش و اجرای تکنیک‌هایی برای فروش، به اهداف تجاری خود رسیده و حتی از آن عبور کنید! اگر قصد دارید کسب وکارتان پیشرفت کرده و درآمد بیشتری کسب کند، داشتن یک استراتژی برای فروش کاملا ضروری است. ما در راهکارگستران برای کمک به حل این مسئله راهکارهایی در قالب نرم افزار مدیریت فروشگاه را به شما ارائه می‌کنیم. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در مورد اهمیت مدیریت فروش و استفاده از سیستم مدیریت فروشگاه اختصاصی صحبت کنیم.

سیستم مدیریت فروشگاه اختصاصی

همانطور که گفته شد، سیستم مدیریت فروشگاه اختصاصی با نام سیستم مدیریت فروش نیز شناخته می‌شود. به عبارتی دیگر سیستم مدیریت فروش هماهنگی‌های لازم را جهت رسیدن به یک هدف مشخص و اجرای استراتژی‌های کسب و کار انجام می‌دهد. البته ممکن است اهداف در هر کسب و کار از یکدیگر متفاوت باشد، اما سیستم مدیریت فروشگاه بر افزایش رشد فروش تمرکز دارد.

فرآیند فروش چگونه صورت می‌گیرد؟

همانطور که می‌دانید، فروش یک فرآیند در کسب و کار است. در واقع روند فروش شامل یک سری فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای هر مرحله از فروش می‌باشد که به عنوان نقشه راه در جهت پیشبرد اهداف فروش استفاده می‌شود. فرآیند فروش با سوال مشتری آغاز شده و با بسته شدن معامله به پایان می‌رسد. با استفاده از نرم افزار مدیریت فروشگاه شما قادر خواهید بود این مراحل را به طور ملموس مشاهده کنید.

به عنوان مدیر فروش، شما باید فرآیندی را برای فروش خود تعریف کنید و اطمینان حاصل کنید که در هر مرحله، اهداف مشخص شما بر آورده شده و منجر به هیچ مانعی در سیستم اصلی نشود. با استفاده از سیستم مدیریت فروشگاه اختصاصی می‌توان فرآیند فروش یک فروشگاه را تسهیل کرد.

وظایف یک مدیر فروشگاه چیست؟

یک مدیر فروش وظیفه دارد به اهداف فروش برنامه‌ریزی شده از طریق بودجه بندی موثر، برسد. یک مدیر فروش نمی‌تواند به تنهایی کار کند بنابراین او باید امکانات لازم را در جهت پیشبرد اهداف در اختیار داشته باشد. مدیر فروش کسی است که اهداف و استراتژی‌های فروش را برای تیم فروش و سایر نمایندگان تعیین کرده و اطمینان حاصل می‌کند تا اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی باشد. علاوه بر این مدیر فروش باید اطلاعات خود را در رابطه با توانایی استفاده از نرم‌افزارها و سایر ابزارها، به روز نگه دارد.

سیستم مدیریت فروشگاه اختصاصی چیست و چه کاربردی دارد؟

امکانات نرم افزار مدیریت فروشگاه اختصاصی

برخی از امکاناتی که سیستم مدیریت فروشگاه اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهد عبارتند از:

  • ثبت تمامی اطلاعات ضروری در مورد کالاهای فروشگاه شما
  • نمایش تمامی کالاهای موجود در انبار و دسته‌بندی آن در جهت سهولت انبارگردانی
  • ارائه گزارش‌های دقیق از خریدها و فروش ها در بازه‌های زمانی مختلف طبق درخواست شما
  • اشتراک گذاری راحت اطلاعات و گزارشات مربوط به انبارگردانی و…
  • ارائه گزارش های کاربردی به مدیران در رابطه با امور مالی
  • تنظیم گزارش برای کالاهای مختلف در خصوص اعلام کمبود موجودی و…
  • هماهنگ سازی و یکپارچه کردن اطلاعات در تمامی واحدها (فروش، انبار گردانی و…)
  • سفارشی سازی تمامی فیلدها و منوها بسته به نوع کسب و کار شما
  • عدم نیاز به سخت افزار و دستگاهی خاص برای اجرای نرم افزار
  • عدم نگرانی از مفقود شدن اطلاعات، به سرقت رفتن و یا آسیب فیزیکی
  • قابلیت دسترسی به اطلاعات در هر زمان و هر مکان تنها با اتصال به اینترنت
  • پشتیبانی 24 ساعته در صورت بروز هر گونه مشکل در عملکرد آن

چرا سیستم مدیریت فروشگاه اختصاصی؟

اگر قصد دارید در فرآیند فروش خود تغییر و تحولی ایجاد کنید تا بتوانید با مشتریان خود ارتباط بهتری بگیرید، استفاده از سیستم مدیریت فروش بهترین گزینه می‌باشد. اما همانطور که در این مقاله اشاره شد، اهداف هر کسب و کار می‌تواند متفاوت باشد بنابراین شما نیاز به سیستمی دارید که صرفا برای برآورده کردن نیازهای شما طراحی و پیاده‌سازی شود. از این رو پیشنهاد ما  طراحی سیستم مدیریت فروشگاه اختصاصی است. سیستم مدیریت فروشگاه اختصاصی علاوه بر تسریع در روند کاغذبازی‌ها، باعث کاهش حجم کاری، سهولت در نگهداری داده‌ها و اطلاعاعت می‌شود.

از طرفی دیگر استفاده از نرم افزار مدیریت فروشگاه اختصاصی از طریق وب و اینترنتی قابل دسترس بوده و برای اجرا نیاز به سیستم خاصی ندارد. هزینه طراحی در اینگونه نرم افزارها نیز کمتر از سایر نرم‌افزارها می‌باشد. داده ها و اطلاعات در این سیستم، از امنیت بالایی برخوردار بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل و ایراد، توسعه دهندگان سریع‌تر آن را مرتفع می‌کنند.

در این راستا شرکت راهکار گستران یکی از با تجربه‌ترین شرکت ها در زمینه طراحی نرم افزار تحت وب، اپلیکیشن های موبایل، طراحی سیستم های اختصاصی و… است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات نرم افزاری می‌توانید با شماره‌های شرکت از طریق منوی تماس با ما حاصل نمایید.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید