راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

طراحی و توسعه سیستم های اختصاصی

مقدمه

همراه و همگام بودن با تکنولوژی همواره از دغدغه‌های سازمان‌های بزرگ و رو به رشد می‌باشد. از این رو امروزه اغلب سازمان‌ها برای رفع نیازهای خود اقدام به خرید نرم‌افزارهای آماده می‌کنند. این‌گونه نرم‌افزارها در اکثر اوقات هزینه و امکانات بسیار بیشتری از نیاز یک سازمان داشته و معمولا نیازهای سازمان با راه‌حل‌های ساده و کم هزینه‌تر قابل رفع می‌باشد. بنابراین سازمان‌ها برای برطرف کردن نیازهای خود باید از سیستمی استفاده کنند که مختص آن سازمان طراحی شده است. اما طراحی و توسعه سیستم‌های اختصاصی چگونه انجام می‌شود؟

طراحی و توسعه سیستم‌های اختصاصی بسته به درخواست کارفرما انجام می‌شود و در حالت کلی می‌توان آنها را به 2 دسته نرم افزارهای تحت وب و ویندوز تقسیم کرد. برای تولید اینگونه نرم افزارها نیاز به برنامه‌نویسی و کدنویسی اختصاصی است.

طراحی و توسعه سیستم های اختصاصی

در این راستا شرکت راهکارگستران توانمندی توسعه سیستم‌های اختصاصی و قدرتمند سازمان‌ها را دارا می‌باشد. با توجه به اینکه راهکارهای ارائه شده مطابق با نیازهای یک سازمان توسعه می‌یابد، نیازمندی‌ها یک سازمان را بهتر از نرم‌افزارهای موجود در بازار پاسخ می‌دهد.

نرم افزارها و سیستم‌های اختصاصی جهت برطرف کردن نیازهای اخصاصی یک مشتری طراحی می‌شود. اینگونه نرم‌افزارها طبیعتا ویژگی‌های بیشتری نسبت به نرم‌افزارهای آماده و از پیش طراحی شده دارند و فاقد بخش‌های مازاد و بلااستفاده‌اند. بنابراین هزینه نگهداری اینگونه نرم افزارها کم بوده و سرعت اجرای آنها نیز بالا می‌باشد. پشتیبانی در این نرم افزارها بدون مشکل بوده و در هر زمان امکان‌پذیر است.

مزایای طراحی و توسعه سیستم‌های اختصاصی

همانطور که گفته شد، نرم افزارهای اختصاصی می‌توانند کار ما را آسان‌تر کرده و روند انجام آنها را تسریع بخشند. باید گفت که بدون وجود نرم افزارها و سیستم های توسعه یافته، دنیا مانند عصر حجر خواهد شد. امروزه با افزایش جمعیت و سایر عوامل، حجم اطلاعاتی که باید طبقه بندی شده و برای اهداف مختلف آنالیز شوند، افزایش می‌یابد. از این رو نیاز به نرم افزارها و سیستم های اختصاصی روز به روز بیشتر می‌شود. البته، طراحی و توسعه سیستم‌های اختصاصی نیز می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این امر مستلزم دانش و تجربه در زمینه‌های مختلف، از جمله مهندسی نرم‌افزار، مدیریت پروژه و امنیت اطلاعات است. با این حال، مزایای طراحی و توسعه سیستم‌های اختصاصی می‌تواند برای بسیاری از سازمان‌ها و کسب‌وکارها ارزشمند باشد.

از مزایای طراحی و توسعه سیستم های اختصاصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مزایای طراحی و توسعه سیستم های اختصاصی

طراحی طبق نیازهای سازمان و یا شرکت شما

همانطور که در مقدمه نیز گفته شد، سیستم‌های اختصاصی دقیقا منطبق بر نیازهای کسب و کار شما طراحی می‌شوند. این مورد باعث کاهش هزینه‌ها برای خرید سیستمی جامع که بسیاری از بخش‌های آن ممکن است برای کسب و کار شما کارآمدی نداشته باشد، خواهد شد. همچنین اگر در آینده قصد اضافه کردن بخش جدیدی به سیستم مدنظر خود داشته باشید، براحتی امکان پذیر خواهد بود.

سازگاری با تمامی دستگاه‌ها

موردی که در نرم افزارهای ویندوزی مطرح است اینست که برای اجرای اینگونه نرم افزارها باید توان سیستمی که قرار است نرم افزار روی آن اجرا شود را در نظر گرفت. همچنین کاربران برای اینکه بتوانند از نسخه جدید استفاده کنند، مجبور به پرداخت هزینه هنگفتی برای آپدیت سیستم خود می‌شوند. اما سیستم‌های اختصاصی این چنین نیستند چرا که مبتنی بر وب می‌باشند. برنامه‌های تحت وب قابلیت اجرا روی هر سیستم عاملی را دارند و  وابسته به سخت افزار نیستند. کاربران این امکان را دارند که از طریق هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و دارای مرورگر است، برای برقراری ارتباط استفاده کنند.

امنیت بالاتر در سیستم‌های اختصاصی

نرم افزارهای ویندوزی به دلیل نیاز به آپدیت‌های مداوم، باعث کاهش بهره‌وری شده و دیگر کاربران از آخرین نسخه آن استفاده نمی‌کنند. همین موضوع پیامدهای زیادی را به دنبال خواهد داشت که یکی از آنها تضعیف امنیت است. به عبارتی دیگر یکی از دلایلی که اینگونه نرم افزارها مدام در حال به‌روزرسانی هستند، حفره‌های امنیتی می‌باشد و صرفا بخاطر برطرف کردن باگ نیست.

 

مراحل طراحی و توسعه سیستم های اختصاصی

مراحل طراحی و توسعه سیستم‌های اختصاصی

  1. نیاز سنجی: ابتدا کاربران اصلی و نیازمندی‌ها مشخص می‌شوند.
  2. شرح اهداف سیستم: فرم‌ها و بخش‌های عملیاتی مربوط به هر کاربر تعیین شده و چرایی وجود این فرم شرح داده می‌شوند.

  3. طرح اولیه روی کاغذ: بر اساس قوانین تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) پیش طراحی از فرم‌ها انجام می‌گردد.

  4. بررسی طرح اولیه: در این فاز طراحان و برنامه نویسان گردهم آمده و روی مرحله قبل صحبت می‌کنند.

  5. زمان بندی و تقسیم کار: برای انجام هر بخش پروژه بین اعضای تیم زمانبندی انجام می‌شود.

  6. تست فرم‌ها: واحد تست، فرم‌ها را بررسی کرده و با توجه به نیاز مشتری آن را تست می‌کند.

  7. کنترل کیفی پروژه: افرادی از نماینده‌های برتر هر تیم تشکیل شده و بر اساس چرایی بخش‌ها و نیازهای مشتری آن را بررسی می‌کنند. اگر پروژه نیازی به توسعه مجدد داشته باشد، به مرحله توسعه باز می‌گردد.

  8. تحویل پروژه: پس از انجام تست نهایی، پروژه به مشتری تحویل داده می‌شود.

طراحی نرم افزار و سیستم اختصاصی تحت وب

نرم افزارهای تحت وب در بستر وب و اینترنت قابل دسترس‌اند و برای اجرا نیاز به سیستم خاصی ندارد. هزینه طراحی در اینگونه نرم افزارها نیز کمتر از سایر نرم افزارها می‌باشد.

اینگونه نرم افزارها برای صاحبین کسب و کارهای مختلف می‌تواند کارساز باشد. اگر به وب سایت‌های سازمانی سر زده باشید، متوجه خواهید شد که یکسری اطلاعات شما را دریافت، ارزیابی و طبقه بندی می‌کنند. به عنوان مثال اگر صاحب یک کارخانه باشید، حتما برایتان مهم است که سیستم اختصاصی تحت وب و تنها برای کارمندان، داشته باشید.

طراحی و توسعه سیستم‌های اختصاصی علاوه بر تسریع در روند کاغذ بازی‌های اداری، باعث کاهش حجم نامه نگاری‌ها، سهولت در نگهداری داده‌ها و اطلاعات و همچنین مدیریت بهتر در روند کارها می‌شود. در طراحی نرم‌ افزارهای اختصاصی تحت وب، داده‌ها و اطلاعات از امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و همچنین در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکل و ایراد، مدیران و توسعه دهندگان این ایراد را هر چه سریع‌تر مرتفع خواهند کرد.

ضمانت بازگشت وجه

ریسک همکاری را برای شما صفـــر% میکنیم!اگر تا 7 روز کاری از خدمات دریافتی ناراضی بودید مبالغ پرداختی را با 😊 عودت می دهیم!

پشتیبانی رایگان

پشتیبانی از 6 تا 12 ماه بصورت "رایـگان" بسته به نوع خدمات دریافتی، از 6 تا 12 ماه کـاملا رایگان پشتیبان شما خواهیم بود

ارائه خدمات بر اساس نیاز شما

نیازسنجی یعنی اولین قدم!افتخار ماست که قبل از ارائه هر خدمتی، نیازهای شما را واقعا بررسی میکنیم

مشاوره رایگان

آموزش رایگان برای بهره وری بالاتردریافت مشاوره و آموزش اصولی در راستای استفاده از خدمات، حق هر کارفرماییست، حق شما را ضایع نمیکنیم!!!

ارائه خدمات در اسرع وقت

وقت شما ارزشمندترین دارایی شماستقدردان وقت ارزشمندی که در اختیار ما قرار می دهید هستیم و در اسرع وقت به تعهدات خود عمل میکنیم

خدمات پشتیبانی 7/24

7 روز هفته 24 ساعت شبانه روزخیالتون راحت، چون ما روزهای تعطیل و حتی خارج از ساعات اداری پشتیبان شما هستیم!

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید