راهکارهای نوین برای الکترونیکی شدن تجارت شما

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122892416

راهکارهای داشتن فروشگاه اینترنتی موفق

مقدمه

امروزه زندگی روزمره‌ی انسان‌ها تحت تاثیر تکنولوژی و فناوری قرار گرفته و روز به روز در حال پیشرفت است. در این بین کسانی موفق می‌شوند که همگام و در جهت این تکنولوژی قدم برداشته و با آن آشنایی داشته باشند. یکی از صنعت‌هایی که تحت تاثیر تکنولوژی قرار گرفته و پیشرفت خوبی نیز داشته‌اند، صنعت تجارت و خرید و فروش می‌باشد. امروزه مانند گذاشته افراد تنها روی بازاریابی‌های فیزیکی و رو در رو سرمایه‌گذاری نکرده بلکه به جای آن سعی در گسترش کسب و کار خود در بستر وب دارند.به همین سبب فروشگاه‌های آنلاین نیز در همین زمینه روی کار آمدند.

این روزها اغلب صاحبان تجارت‌های بزرگ کوچک برای خود وب سایت اختصاصی راه اندازی کرده و از طریق آن به سمت فروش آنلاین سوق پیدا کرده‌اند. توجه داشته باشید که تنها داشتن یک وب سایت تحت عنوان فروشگاه آنلاین، بر روی افزایش فروش تاثیر زیادی ندارد بلکه باید با سرمایه گذاری و صرف وقت روی آن، بتوانید فروشگاه آنلاین خود را ارتقا بخشید. برای این کار روش‌ها و راهکارهای زیادی وجود داشته و شما می‌توانید با توجه و دقت به آن‌ها، فروشگاه آنلاین خود را توسعه بخشیده و سبب رونق کسب و کار خود شوید.

راهکارهایی برای داشتن فروشگاه اینترنتی موفق

همانطور که گفتیم برای رونق کسب و کار از طریق فروشگاه اینترنتی باید به یک سری نکات توجه کرده و با رعایت آن‌ها به اهداف خود از فروش برسید. در ادامه به بررسی چند نکته برای داشتن فروشگاه اینترنتی موفق می‌پردازیم.

فروشگاه اینترنتی

فیلم و تصویر محصولات را در سایت قرار دهید

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در هنگام خرید اینترنتی  با آن روبرو می‌باشند، عدم ارتباط بصری با محصول می‌باشد. زیبایی بصری در هنگام خرید بر روی رفتار و احساسات مشتریان تاثیر زیادی می‌گذارد. کاربر ترجیح می‌دهد علاوه بر دیدن عکس با کیفیت محصول، فیلم آن را نیز مشاهده کند. شما می‌توانید با یک گوشی میان رده نیز عکس و فیلم‌های با کیفیتی از محصولات خود بگیرید.

به عنوان مثال اگر فروشگاه اینترنتی شما در زمینه‌ی لباس و پوشاک می‌باشد، حتماً فیلم‌هایی از لباس را در تن مانکن در سایت منتشر کنید.

سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهید

سرعت سایت یکی از عواملی می‌باشد که می‌تواند روی جنبه‌های مختلف آنالیز سایت تاثیر داشته باشد. در صورت پایین بودن سرعت بارگذاری سایت، ممکن است مخاطب از خرید خود پشیمان شده و دیگر از سایت و فروشگاه شما خرید نکند. همه‌ی افراد عاشق سرعت بالا و انجام سریع کارهایشان هستند پس به هر میزان که سرعت بارگذاری سایت شما بیشتر باشد، همانقدر نیز کاربران و مشتریان زیادی را جذب خواهید کرد.

انتقال سریع و سالم محصولات به دست مشتری

در اوایل روی کار آمدن فروشگاه‌های مجازی و آنلاین، بیشتر مردم به فکر این بودند که ممکن است محصولی که سفارش داده‌اند به موقع و سالم به دستشان نرسد. اما به مرور زمان این شک و شبهه‌ها تا حدودی برطرف شده و افراد اعتماد بیشتری به فروشگاه‌های مجازی پیدا کرده‌اند.

اگر شما محصولات سفارشی خود را در مدت زمان تعیین شده و صحیح و سالم به دست مشتری برسانید، اعتماد کاربر را جلب کرده و سبب تبدیل شدن فرد به مشتری دائمی خود خواهید شد. اما اگر برعکس این اتفاق رخ دهد به مرور زمان تمامی مشتریان خود را از دست داده و فروشگاه آنلاین شما با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

 درگاه مطمئن پرداخت یعنی اعتماد مشتری به شما

در طراحی تجربه‌ی کاربری وب سایت خود حتما عملیات پرداخت را به نحوی طراحی کنید که مشتری سر در گم نشده و به راحتی هزینه‌ی محصولات سفارشی خود را پرداخت کند. علاوه بر آن سعی کنید در هنگام پرداخت از مشتریان اطلاعات غیرضروری و شخصی نخواسته و مجوزهای لازم را در سایت خود قرار دهید.  اعتماد مشتری به فروشگاه شما  یکی از عوامل اصلی افزایش فروش می‌باشد پس سعی کنید از درگاه‌های پرداخت آنلاین مطمئن استفاده کرده و با این کار اعتماد مشتری به خود را افزایش دهید.

فروشگاه اینترنتی

تخفیف‌ها

از تکنیک‌های فروش و بازاریابی در وب سایت و فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید. یکی از روش‌هایی که می‌تواند فروش شما را چندین برابر کند، جشنواره تخفیف می‌باشد. شما می‌توانید در مناسبت‌ها ویا روزهای خاص از هفته، تخفیف‌های خوبی را برای محصولات خود ارائه داده و با این کار مشتریان زیادی را به سمت فروشگاه آنلاین خود جذب کنید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته

مشتری دوست دارد سوالاتی که در هنگام خرید برایش پیش می‌آید را پرسیده و خیلی سریع جواب آن‌ها را دریافت کند. برای این کار شما می‌توانید اطلاعات دقیق محصول را در قسمت مخصوص نوشته و با این کار به خرید راحت‌تر افراد کمک کنید. اما گاهی اوقات مشتری‌ها با سوالاتی روبه رو می‌شوند که شما باید پاسخگوی آن باشید. برای حل این مشکل می‌توانید در سایت یا شبکه اجتماعی خود، پشتیبانی آنلاین قرار داده و با این کار همواره با مشتریان خود در ارتباط باشید.

پیگیری درخواست‌ها و نظرات مشتری

اغلب وب سایت‌های مختلف قسمتی را برای درج نظرات، پیشنهادات و انتقادات کاربران در نظر می‌گیرند. شما نیز می‌توانید در سایت خود قسمتی مناسب را برای درجه نظرات مشتریان طراحی کرده با این کار با کاربران در ارتباط باشید. البته تنها داشتن قسمت نظرات و پیشنهادات کافی نبوده بلکه شما باید همه‌ی آن‌ها را خوانده و در صورت نارضایتی، مشکلات را پیگیری و رفع کنید.

اگر به مشاوره، آموزش و خدمات طراحی وب سایت نیاز دارید